Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -romaania

gummerus

Hobitti
Huom! Tämä arvonta järjestetään yhteistyössä Suomen Tolkien-seura Kontu ry:n kanssa.

Nyt voit voittaa omaksi Katri Alatalon huikean fantasiaromaanin, joka henkii samaan aikaan kuumaa eksotiikkaa ja kylmää juonittelua! Gummerus Kustannus kutsuu kaikki tutustumaan Käärmeiden kaupunki -teokseen, joka lennättää lukijan salaisuuksia kätkeville hiekkadyyneille.


Tunnelista aavikon alta löytyy kolme suurta käärmeenmunaa. Äkkipikainen Arry tuhoaa munat Sulwaenin katsellessa avuttomana vieressä. Käärmeitä hallitseva Ninette ei voi antaa petosta anteeksi, ja ystävyyteen syntyy kirvelevä railo. Kolmikon tiet kohtaavat uudelleen, kun heidän kotikaupunkiinsa Kharras-Dimiin hyökätään ja kaupunkilaiset alistetaan uuden hallinnon alle.
Samitšan muurien sisällä kuitenkin kuohuu: Rashazin papiston valta kasvaa, häikäilemätön hallitsija Azimak suunnittelee seuraavaa valloitustaan ja orjat työskentelevät kaivoksissa epäinhimillisissä oloissa. Aavikon toisella puolen vastarinta kerää omia joukkojaan. Arry, Sulwaen ja Ninette joutuvat tekemään kaikkensa selviytyäkseen hengissä ja vapauttaakseen kansansa orjuuden ikeestä.

Laajempi esittely kirjasta ja kirjailijasta löytyy täältä.

Voit osallistua kirja-arvontaan kertomalla tässä viestiketjussa, miksi juuri sinä haluaisit lukea Käärmeiden kaupungin. Palkintoina jaamme 5 kappaletta Käärmeiden kaupunki -romaania. Voittajat ilmoitetaan tässä ketjussa keskiviikkona 16.8.2017 klo 9.
 
Teen graduni kirjoista, jotka on kirjoitettu jotain aiempaa kansansatua tai vastaavaa vanhaa kertomusta mukaillen, joten kerään nyt lukulistalle teoksia, jotka ovat sellaisesta inspiraatiosta syntyneet. :)
 
Keskiaikafantasia ja aavikkofantasia tulivat minulle tutuiksi jo ristiretkiä käsittelevässä gradussani, joten lisäkin voisi maistua.
 
Minuakin kiinnostaa suomalainen ja naisten kirjoittama fantasiakirjallisuus. Harvoin tulee mitään tuoretta kirjallisuutta luettua, tämä voisi olla näppärä tilaisuus!
 
Vielä ehtii hyvin osallistua ja voittaa juuri ilmestyneen fantasiakirjan! Kirjailija Katri Alatalo on nyt myös tavattavissa Worldconissa tänään, huomenna, perjantaina ja lauantaina (hänen ohjelmansa löytyy täältä.)
 
Olen aika rajoittunut lukija enkä helposti löydä itselleni uutta luettavaa. Kuitenkin jos hyllyssä on joku kirja taikka sarja niin jossain vaiheessa se tulee luettua ja uusien kirjojen lukeminen on paljon avartavampaa kuin aina samoihin vanhoihin palaaminen. Muuten olen kai liian laiska etsimään uutta luettavaa kun on niin helppo vaan kävellä kotona hyllyn ääreen ja katsoa sieltä mikä houkuttelisi juuri silloin ;)
 
Luen pääosin fantasia- ja scifi kirjoja. Katri Alatalon olenkin tavannut Hel-YA tapahtumassa. Siellä ensimmäistä kertaa kuulin kirjasta ja se vaikuttikin kiinnostavalta:)
 
En ole kovin paljoa suomalaista fantasiakirjallisuutta lukenut, joten tämä voisi olla oiva tilaisuus
tutustua siihen enemmän. Näin koulujen alettua hyvä fantasiakirja saisi myös ajatukset pois koulusta.
 
Kuuntelin eilen radiosta Katri Alatalon haastattelua ja kieltämättä alkoi kiinnostaa, millaiset visiot hän on aiheesta saanut aikaan. Varmasti maistuisi myös nuorisollemme.
 
Minustakin olisi kiva lukea suomalaista fantasiaa! Ja samalla taas jotain sellaista, mitä kirjallisuustieteen (sivuaine)opinnot eivät pakota lukemaan vaan saan ihan itse valita. :D
 
Luen ihan liian vähän suomenkielistä kirjallisuutta ja uusi suomalainen fantasiakirja voisi olla aika
mielenkiintoista luettavaa! Kirjan juoni ainakin vaikuttaa sellaiselta, mistä itse pitäisin. Muutenkin suomalainen fantasiakirjallisuus on kiehtovaa
 
Fantasian lukijoita on perheessämme puolisen tusinaa, joten käyttöä kirjalle löytyy! Koska luemme paljon, niin uudet kirjat ja kirjailijat ovat aina tervetulleita!
 
Olisi mukavaa tutustua uuteen suomalaiseen fantasiakirjailijaan, sillä olen kiinnostunut kotimaisesta fantasiasta.
 
Jee, tämä on jo kolmas kirja, jonka olen tänä vuonna arvonnoissa voittanut. :) (Yhtäkään en ole vielä ehtinyt lukea.)
 
Ylös