Elokuvan tai TV-ohjelman nimi kadoksissa!!

Olenkohan mä kysynyt tätä täällä (lisäys: en ole), mutta yhden pitkään vaivanneen sarjan nimen sain alkukielisenä selvitettyä tänään.
Kyseessä on australialainen tv-sarja 80-luvulta All the Rivers Run. Mutta mikä ihme sarjan nimi oli suomeksi? Itse muistelen Jokilaivaa. Eniten olen hämärästi muistellut, että sarjassa olisi ollut kaunis tunnari (jota en ole myöskään löytänyt).
 
Näemmä MTV3 Sarja -kanava esittää sitä parhaillaankin nimellä Virtaava joki:

http://www.mtv3.fi/sarja/ohjelmat.shtml/1377062/virtaava-joki
 
Vastaan näköjään itselleni. Tuo Tikin mainitsema nimi ei kilauta kelloa. Löysin sen sijaan netin syövereistä, että samaa on kyselleet muutkin ja muistaneet nimen Jokilaivaksi. Tosin joku muistaa sen olleen "Missä virrat yhtyvät", joka se voisi hyvinkin olla ollut.
 
Kysytään ja toivottavasti saadaan vastauksia.

Minulla on kadoksissa elokuva jossa on orpokoti johon tulee nuori mies töihin(?).
Muistan elokuvasta harmillisen vähän. Parhaat muistikuvat koskevat lumista pihamaata ja poikaa joka on jonkinlaisessa happipussissa. Tämä poika muistaakseni kuolee elokuvan aikana.
Muistelin että elokuvan nimi olisi ollut yksinkertaisesti Orpokoti, mutta sillä löytyy vain espajalainen kauhuelokuva. joka on sekin ihan katsomisen arvoinen, mutta nyt kaipaan tätä toista orpokoti-elokuvaa.
 
Muistatko Jaamar esim. milloin olet katsonut sen ja oliko se jotenkin uusi silloin vai tuliko se kenties TV:stä?
 
Valitettavasti katsoin sen ihan ostettuna tallenteena erään kaverin luona opikeluaikanani eli 2002-2005 välisenä aikana enkä uutuudesta tiedä.
Eilen yritin tuota Isilmírën linkkiä tutkia, mutta olin liian väsynyt ja keskittymiskyvytön. Pitää yrittää vielä uudestaan jossain kohtaa.
 
Kokeilin googlata hakusanoilla site:imdb.com orphanage young man work ja sain ensimmäiseksi hitiksi Lasse Hallströmin leffan Oman elämänsä sankari (The Cider House Rules).
 
Minulla taas vaivaa eräs vanha nintendo-peli. Siinä lennettiin kaksiulotteisessa maailmassa ja ammuskeltiin vihollisia. Pelissä lennettiin aluksi suoraan, laskeuduttiin sitten pitkän matkaa vesiputousta ja lopulta päädyttiin merelle, jossa oli laivoja. Itse en koskaan päässyt pitemmälle, mutta olin silloin vielä kovin pieni. Serkuilla vuosituhannenvaihteessa tuli pelattua sitä, ankanmetsästystä ja Super Mario kköstä ja kakkosta.
 
Joskus vuosituhannen vaihteen tienoilla (vähän jälkeen) näin kaverin luona elokuvan jossa mies meni orpokotiin töihin (olenkohan kysellyt tätä ennekin löytämättä kyseistä elokuvaa). Valitettavasti muistikuvani elokuvasta ovat aika hatarat, mutta elokuvassa yksi lapsista joutui muistaakseni rautakeuhkoon ja olisiko peräti kuollut. Pidin elokuvasta ja olen jo piiiitkään tahtonut päästä näkemään sen uudestaan. Se olisi helpompaa jos muistaisi kyseisen elokuvan nimen. Luulen että elokuva on brittiläinen, mutta voin hyvinkin olla väärässä. Osaisiko kukaan auttaa näin vajavaisilla tiedoilla?
 
Ei. Se on espanjalainen(?) kauhuelokuva. Tässä hakemassani elokuvassa oli kielenä englanti.
 
Koska googlaamalla nykyään löytyy kaikki, varmasti tämäkin, mutta etsimistä auttaisivat sellaiset hakusanat (ennen kaikkea nimet) joilla haun voisi rajata paremmin. Ainakin olisi hyvä löytää joitakin tärkeitä tapahtumia elokuvissa, jotka voi kuvata yhdellä tai kahdella sanalla, ja jotka siis todennäköisesti esiintyvät jossakin netistä löytyvässä juonikuvauksessa. "Orphanage" ja "iron lung" eivät vieneet ainakaan minun hakuani kovin pitkälle.
 
Juuri tämä se ongelma onkin kun muistan niin vähän. Ehkä suurin toivoni olisi että joku muukin olisi nähnyt saman leffan ja tunnistaisi sen tästä varsin vajavaisesta kuvauksestani.
 
Uskallan nostaa vanhan ketjun esiin, sillä tätä hukassa olevaa tv-sarjaa olen etsinyt aivan joka paikasta ilman minkäänlaisia tuloksia jo vuosia. Tämä foorumi alkaa olla viimeisiä toivoja sarjan identifioimiseksi.

Sitä esitettiin TV1:ssä ehkä 90-luvun alussa. Ehkä hiukan myöhempänä vuotena kuin Professorin lentobussia, mutta aiemmin kuin Pelottaako?-sarjaa. Keskelle galaksia ja käännös vasempaan -sarja taisi tulla aika lailla samoihin aikoihin.

Sarjassa nuori poika meni aina yöllä jonnekin isoon hallin tapaiseen rakennukseen, jossa oli (teljettynä) mekaaninen lentävä olento, joka näytti hieman lohikäärmeeltä. Se osasi myös syöstä tarpeen tullen tulta. Poika jutteli aina sen kanssa, ja joskus he kai lensivätkin taivaalla yhdessä. Muistelisin, että aika filosofinen, ehkä eksistentiaalinenkin meno oli heillä.

Olisi rauhoittavaa saada kuulla, onko joku toinenkin tällaista ohjelmaa joskus seurannut, etten vaan ole kuvitellut koko hommaa ;-) Hienoa olisi myös päästä katsomaan se uudelleen aikuisemmilla silmillä.
 
Mie etsin yhtä elokuvaa, missä Sir Ian McKellen oli jonkinasteinen hovimestari ja keittiössä hääräsi. Siinä oli hassu kohtaus, missä Sir oli joko kännissä tai saanut iskun päähänsä. En vain kuollaksenikaan muista mikä elokuva on kyseessä.
 
Jack ja Sarah vuodelta 1995? En ole nähnyt, mutta Google-haku vihjaisi.
 
Ylös