Kirjeitä joulupukille eli tolkienistin toivomuslista

Nerwende

Kontulainen
Rakas joulupukki (tai tonttuna toimiva apulainen)!

Me kontulaiset olemme olleet toooosi kilttejä ja ahkeria koko vuoden. Olemme miittailleet siivosti, keskustelleet etupäässä sopuisasti ja tulkinneet Tolkienia ja Tarua sekä täällä foorumilla että omissa elämissämme. Näin vuoden päätteeksi olisi kiva löytää kuusen alta/sukasta/vuodenvaihteessa kirjakaupan alehyllystä seuraavaa:

* Alan Leen kuvittama seinäkalenteri tai peräti päivyri. Osalla meistä on niin kumma maku, että huolivat seinälleen kenties mieluummin Hildebrandtin veljesten kuvituksia.

* Epäsuorasti kontulaistenkin työstämä käännös Brian Sibleyn ja John Howen yhteisteoksesta Tolkienin maailman kartat varmasti ilahduttaisi ainakin niitä jotka eivät vielä ole hankkineet alkuperäistä itselleen.

* Kontulaisen korvia hivelisi suloisesti The Two Towers - The Complete Recordings-levykokoelma.

* Yksikään leffafani ei varmasti pistäisi pahakseen myöskään Jacksonin leffatrilogian limited edition-pakkauksia.

* Ja jos lahjottavan kirjahyllystä jo löytyy joka ikinen kirja, DVD ja levy, siellä on kenties kuitenkin vielä tilaa Gandalfille ja Hallavaharjalle?


(jatka listaa...)
 
Kiltti julepukki, tilaathan minulle Children of Húrinin Special Deluxe Editionin. Tavallinen sata dollaria maksava Deluxe Edition olisi tietysti myös kiva yllätys, mutta Christopher Tolkienin ja Alan Leen nimmarit antaisivat kirjalle vielä mukavaa lisäarvoa.

Oikeastaan haluaisin molemmat, SDE:n pitäisin vitriinissä (jonka voisit myös samalla tuoda) avaamattomana, korkeintaan esittelisin nimmareita valikoidulle yleisölle kerran vuodessa, tavallista DE:tä voisin ehkä lukeakin. Tai jos saisi vielä kolmantena normaalin kovakantisen, jonka marginaaleihin voisi tehdä korjausmerkintöjä.

Eihän pyyntö ole kohtuuton, eihän? Minähän en edes saa koko lahjaa ennen kuin huhtikuussa aikaisintaan. Ja ensi jouluna sitten ei ole tänne tulemista ilman suomennosta - ellet ole <i>niin</i> kiltti, että postitat sen jo etukäteen heti kun se pullahtaa WSOY:n painokoneesta. Itse asiassa voisit viettää kesäsi Juvalla sitä odottelemassa, niin ettei MINUN tarvitse odotella. Olen sentään ollut kiltti rotta.
 
Kiltti joulupukki!
Toivomuslistan ykkösenä on Hobitti, kovakantinen. Kovakantinen Hobitti on nykyään katoava luonnonvara, aina näen vain pokkareina. Kovakantinen on vain kestävämpi ja, no niin, enemmän kirjan kaltainen.
 
Rakas Joulupukki!

Jos vielä näin aatonaattona ehtisi, niin kontulaisena toivoisin Vehkalle lisää nettiaikaa. Kiitos!
 
Rakas Joulupukki!

Vaikka nyt onkin jo kesä aluillaan ja sinä luultavasti loikoilet jossain päin Kanariansaaria, esittäisin kernaasti toivomukseni.

Minulle olisi erittäin tärkeää saada uusi kartta Keski-Maasta kolmannen ajan lopulla, sillä entinen on jo aivan tuusan nuuskana. Tiedä sitten mistä johtuu. [22]

Lisäksi haluaisin mielelläni kaikki Lord of the Rings -elokuvien soundtrackit.

Kiitos, ja hyvää kesää. :)
 
Hyvä joulupukki!

Toivoisin uutta Taru Sormusten Herrasta yhteis nidettä, sekä
Silmarillion ja Keskeneräisten tarujen kirja olisi kiva saada
 
Rakkahin joulupukki!

* Toivoisin saavani Keskeneräisten Tarujen kirjan ikiomaksi, se kirjaston ällötys on täynnä kaikenlaisia rasvatahroja ja suklaisia sormenjälkiä. Minun jäljiltäni ne ei ole tullut - lukiessani kuuntelen korkeintaan vaan musiikkia, en tee muuta.

* Húrinin lasten tarinoita en ole edes löytänyt kirjastosta. Mitäköhän kauheaa sille on käynyt? Sekin olisi unelmien täyttymys jos sen saisin, nyrpistelevät vanhemmat kun ei viitti sponsoroida mitään.

* Olisin myös toosi~ onnellinen, jos saisin kaikki kolme leffaa Limited Editionina.

* ja jos Oikein Kiltisti Pyydän, saisinko vielä Orlando Bloomin nimikirjoituksen vaikkapa Orlandon julisteeseen, joka komeilee seinälläni? Oih.
 
Rakas joulupukki, tämä Tolkieniin hurahtanut pieni pullea ihminen tahtoisi tänä jouluna lahjaksi seuraavia asioita...

* Hobitti eli sinne ja takaisin- kirja, kovakantisena kiitos! Ihastuin siihen niin paljon kirjastosta lainatessani että pakko se on saada omaksi.

* Tunnetko Tolkienisi?- kirja jossa on mukavia kysymyksiä ja vastauksia.

* Tolkienin maailman kartat. Eh, olen surkea hahmottamaan Keski-maata, joten ehkä tästä olisi apua.

* Silmarillion- opus, kovakantisena sekin. :)

...

Ainiin, ja vielä viimeiseksi (ja mahdottomammaksi) toiveeksi;
Haluan semmoiset hienot rannesuojaimet millaiset Aragornilla on TSH-elokuvissa. :'D
 
Rakas Joulupukki, jouluun on enää noin kuusi kuukautta ja ajattelin ovelana kirjoitta sinulle ennenkuin ne pienet natiaiset uhkaavat ruuhkauttaa postisi. Tiedän, että olet lomailemassa ja/tai sääskien kupattavana mutta toivottavasti saat tämän pian.

Haluaisin lahjaksi Húrinin lasten tarina- kirjan ja Lotr-elokuviin perustuvan kirjan Aseet ja Armeijat. Olisi kivaa, jos myös toisit minulle loppuelämäkseni minun kokoisiani hobittivaatteita.

Olen köyhä ja olen ollut kiltisti. Ihan totta!

Terveisin, kielo
 
Rakkahin Joulupukki!

Toivoisin kovasti lahjaksi nämä:
-Taru Sormusten Herrasta -kirjatrilogia
-Silmarillion -kirja

Olen ollut erittäin kiltti, joten toivoisin saavani nuo kaksi asiaa. Kiitos, rakas Joulupukki!

Terveisin Chayéna
 
Hyvä Joulupukki!

Minä toivoisin saavani Silmarillion-kirjan
Hobitti-eli sinne ja takaisin-kirjan
Tolkienin maailmankartat-kirjan
terveisin Freda
P.S:
Toisitko minulle uuden Taru sormusten herrasta-yhteisniteen?:)
 
Hyvä Joulupukki, olen ollut niin kiltti että kirjeeni varhainen ajankohta ei varmaankaan häiritse sinua.

Toivoisin Kadonneiden Tarujen Kirjaa ja kaikkia kolmea Taru Sormusten Herrasta-kirjaa kovakantisina. Mieluiten tällä kannella:
9789510333372_frontcover_final_original.jpg
Kirjojen lisäksi olisin todella kiitollinen uudesta Keski-Maan kartasta, samanlaisesta mikä löytyy Tolkienin Maailmankartat-teoksesta, nykyinen kerttani kun on hiukan elämää nähnyt. Toivoisin myös sulkakynää ja mustetta sekä loputonta varastoa pergamenttia tai siltä näyttävää paperia jotta voisin kirjoituspöydän ääressä istuessani leikkiä kirjaansa kirjoittavaa Bilboa. Viimeisenä muttei suinkaan vähäisimpänä toiveena tahtoisin lisää aktiivisuutta tälle sivustolle ja uusia jäseniä Suomen Tolkien-seuraan.
 
Ylös