Kirjoitusten pisteytyksestä

Tekstien pisteytys on mielestäni

  • hyödyllinen palvelu

    Votes: 0 0,0%
  • paras poistaa kokonaan

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0

Tik

Konnavahti
Vastuuhenkilö
Konnavahti
Mitä mieltä olette Tarinoiden ja Runojen pisteytyssysteemistä?

Onko kirjoittajien / lukijoiden kannalta hyvä systeemi? Tuottaako pisteytys kirjoittajalle kannustusta vai ahdistusta? Mitä vaikuttaa lukijaan pistemäärän näkeminen siinä vaiheessa kun valitsee luettavaa? Vai koetatteko parhaanne mukaan olla katsomatta pisteitä?

Onko pisteytys selkeää? Onko esim. kolme pistettä hyvä vai huono?

Ottakaa kantaa. En ole itsekään pahemmin ajatellut sitä, mitä numerot voisivat sanalliseksi arvosteluksi muutettuna merkitä, mutta tässä olisi tulevaisuutta varten yksi mahdollinen skaala. Ottakaa siihenkin kantaa.

5 = Erinomainen, kerrassaan mainio ja esimerkillinen teksti
4 = Hyvä, pidin tästä melkoisesti
3 = Menettelee, jokseenkin kelvollista tekstiä vaikka ei nyt aivan huippua
2 = Olisi jonkin verran korjaamisen varaa siellä sun täällä
1 = Suosittelisin laajoja korjauksia ja pikaisesti
0 = Täysremontti tälle tekstille!
 
Vastaanpa tähän(kin)

Itse olen pisteyttänyt eri skaalalla, hieman ehkä 'ystävällisemmällä' (mikä saattaa vaikuttaa kovemmalta).
Vitonen on siis lähes ehdotonta täydellisyyttä hipova teksti minulle
Nelonen oikein oivallinen
Kolme erittäin hyvä, perushyvä, joitain erimielisyyksiä itsellä, mitä ei lähtisi kuitenkaan korjaamaan
Kaksi hyvä, mutta tavanomainen, keskeneräinen tai muuten erimielisyyksiä herättävä (koskee lähinnä tyyliä, ei sisältöä, vaikka joskus sitäkin).
Yksi on huono, kehno
Nollaa pistettä en edes noteeraa, sellaisen tekstin kohdatessani ohitan sen nopeasti pisteyttämättä laisin, sillä kaikkiin teksteihin ei minulla(kaan) ole mitään sanottavaa.


Kuitenkin mieluummin ilmoitan antamani pistemäärän palautteessani, vaikka pisteyttäisinkin jutun joka tapauksessa sillä pistelaskurilla. Jotenkin vain otaksun, että pisteiden antamisen vapaus korottaa kynnystä antaa palautetta tai muita kommentteja jutulle. Siksipä siitä olisi ehkä hyvä luopua.
 
Ylös