Kointähti
Koala on steroids
Kaikkiallehan on siroteltuna shakkilautoja, monopoleja ja afrikan tähtiä, mutta miten näihin ja muihin vanhoihin peleihin saisi puhallettua uutta eloa? Tämä ketju on omistettu ratkaisuehdotuksille.
Olen jo pitkään tuumaillut, että Shakki on surkea peli, jonka elinkaarta saisi pitkitettyä esimerkiksi ottamalla käyttöön taistelunopat. 4-, 6-, 8-, 10-, 12- ja 20-sivuiset nopat ovat entuudestaan tuttuja roolipelaajille, ja lisäksi nappuloiden nimet voisi uudistaa ropeskeneen sopiviksi. Olkoot
Kuningas = Kuningas Celessar, D10 hyökkäys ja puolustus
Kuningatar = Arkkivelho Dangalf, D12 hyökkäys ja puolustus
Lähetit = Varkaat, D20 hyökkäys ja D4 puolustus
Ratsut = Samoojat, D12 hyökkäys ja D6 puolustus
Tornit = Temppeliritarit, D8 hyökkäys ja D10 puolustus
Sotilaat = Taistelijat, D8 hyökkäys ja puolustus
Korkeamman tuloksen heittänyt voittaa taistelun! Vielä kovemmaksi peli kääntyisi, jos nappuloilla olisi osumapisteet, tai mustilla ja valkoisilla olisi myös voimiltaan erilaiset joukot!
Muita ideoita?
Olen jo pitkään tuumaillut, että Shakki on surkea peli, jonka elinkaarta saisi pitkitettyä esimerkiksi ottamalla käyttöön taistelunopat. 4-, 6-, 8-, 10-, 12- ja 20-sivuiset nopat ovat entuudestaan tuttuja roolipelaajille, ja lisäksi nappuloiden nimet voisi uudistaa ropeskeneen sopiviksi. Olkoot
Kuningas = Kuningas Celessar, D10 hyökkäys ja puolustus
Kuningatar = Arkkivelho Dangalf, D12 hyökkäys ja puolustus
Lähetit = Varkaat, D20 hyökkäys ja D4 puolustus
Ratsut = Samoojat, D12 hyökkäys ja D6 puolustus
Tornit = Temppeliritarit, D8 hyökkäys ja D10 puolustus
Sotilaat = Taistelijat, D8 hyökkäys ja puolustus
Korkeamman tuloksen heittänyt voittaa taistelun! Vielä kovemmaksi peli kääntyisi, jos nappuloilla olisi osumapisteet, tai mustilla ja valkoisilla olisi myös voimiltaan erilaiset joukot!
Muita ideoita?