Konkarimiitti #9, syksyllä 2019?

Samooja

Varapuheenjohtaja
Suomen Tolkien-seura
Seuraavasta Konkarimiitistä oli puhetta Kevätmiitissä. Heikkona hetkenä saatoin luvata selvitellä asiaa eteenpäin joten tässä sitä ollaan...

Selvennyksenä niille jotka eivät tiedä mikä Konkarimiitti on:
"Konkari" ei ole yhdistyksen järjestämä miitti vaan sen järjestää yksityishenkilö. Miitti on yleensä pe-su pituinen. Konkarimiitti on tarkoitettu vain 18-vuotta täyttäneille koska alkoholin hallussapitoa tai nauttimista ei ole kielletty. Muutoin miittissä noudatetaan lähtökohtaisesti samoja sääntöjä kuin yhdistyksen tapahtumissa.

Ajatuksena olisi siis tähtäillä syksylle 2019. Olen itse reissun päällä elokuun puolivälille asti, joten lähinnä syyskuun joku viikonloppu voisi tulla kyseeseen, syyskuussa voi vielä olla ihan hyviä kelejäkin. Yhdistyksen syysmiitin ajankohtaa ei ole julkistettu, toivottavasti ei osu samoille ajankohdille koska se verottaisi varmasti osallistujia kummaltakin.

Toisessa topikissa peräänkuullutin seuraavanlaista miittipaikkaa.

- Vuokrataan yksityishenkilölle
- alkoholi sallittu (esim. seurakuntien ja partion paikat eivät useimmiten käy)
- max n. 2h ajomatka Helsingistä
- majoitustilaa n. 20 hlöä tarpeisiin
- mieluiten erillinen oleskelutila ja nukkumistila tai makuuhuoneet, vähintään patjat jos ei sänkyjä nukkumista varten.
- normaalit miittitarpeet eli sauna ja keittiö
- hinta n. 400e/viikonloppu, muuten kustannukset liian kalliit per nassu

Nedergårdin kesasiirtola, Kirkkonummella voisi olla sopiva:
https://www.kirkkonummi.fi/kunnan-vuokrattavat-kokous-ja-juhlatilat

Saa ehdottaa muitakin paikkoja jos sellaisen tietää.
Miltä kuulostaa, löytyykö väeltä kiinnostusta tähän? Osallistujia tarvittaisiin parikymmentä jotta kustannukset eivät nouse liian korkeiksi (esim. 20hlöä ja vuokra 400e = miitti kustantaa 20e/per nenä)
 
Last edited:
Syysmiitin ajankohdasta on tarkoitus puhua seuraavassa kokouksessa. Luulisin että olisi alkusyksystä kun The Miitti on näin alkukesästä. Mutta tämä on vain oma näkemykseni asiaan enkä tiedä mitä mieltä muu hallitus on.

Edit. Jahka ajankohta ja paikka tiedossa niin alan heti selvitellä vapaita viikonloppuja ja laitan päivämäärän tietoon heti kun paikka on varattu.
 
Nedergårdin puulämmitteistä rantasaunaa saa käyttää lokakuun loppuun asti. Päärakennuksen sähkösauna on pieni.
 
Kyllä, ehdottomasti ennen lokakuun loppua tämä on järjestettävä jos meinataan järjestää.
Täytyy varmaan odottaa tuota syysmiitin ajankohdan julkistamista että tietää mihinkä kohti tämä sijoittuisi, mielellään kyllä järjestäisin tämän heti alkusyksystä eli siis syyskuun alussa.
Toki jos tälle ei löydy riittävästi kiinnostusta jotta vuokra saataisiin katettua (miittaajamäärät ovat muutenkin olleet laskusuuntaisia), niin sittenhän tätä ei toki järjestetä laisinkaan.
 
Syysmiitti on 13.9.-15.9. Mallinkaisten leirikeskuksessa. Päivitän aloitusviestiä vähän paremmalla ajalla.

Eli siis huono aika tämän kannalta, miitit menisivät käytännössä peräkkäisille viikonlopuille joka verottaa osallistujia kummaltakin. Mutta eipä tämä vaikuta kiinnostusta herättävän muutenkaan joten tuskin tullaan syksylle järjestämään...
 
Valitettavasti näin. Yritimme katsoa viikonloppuja ihan kuun alusta, mutta todettiin että olivat vähän ongelmallisia ja loppukuusta olisi ollut Traconin kanssa päällekkäin.
 
Mainittakoon, että viime lauantaina Minyaleielin syntymäpäiväkarkeloilla Kontu-pöydässä tuli Konkari-miitti puheeksi ja kiinnostuneita oli, myös foorumilla harvemmin mitään enää kirjoittavien joukossa.

Itse en osaa sanoa mitään tiettyä viikonloppua, minulla ovat viikonloput yleensä samoissa määrin mahdollisia/järjestettävissä.
 
Tässä topikissa kiinnostus on ollut niin olematonta että toistaiseksi olen hylännyt tämän ajatuksen enkä ole aikeissa järjestää mitään. Puheen tasolle jäävä kiinnostus ei ole riittävää että panostaisin tähän omaa aikaani yhtään enempää puhumattakaan omista rahoistani miittipaikan vuokraamisessa. Ehkä parin vuoden päästä joku muu voi taas yrittää järjestämistä.
 
Pahus, kun huomasin nyt vasta tämän. Olemme SeventhSonin kanssa kiinnostuneita, kun emme ole ikinä konkarimiitissä käyneet. Toivottavasti palataan asiaan.
 
Kiitos Samooja kun olet täällä suunnitellut, ja meinannut järjestellä Konkarimiittiä. Sitten joskus kun tämä koronakurimus menee ohi, ja tämä keskustelu otetaan uudestaan esille niin vinkkaathan minulle vaikka Facebookin puolella viestillä.
Ei sillä, Facebookissakin käyn ehkä kerran kuukaudessa enää nykyisin, mutta on se valitettavasti useammin kuin täällä käymiseni. Olen kuitenkin kiinnostunut osallistumaan jos saataisiin vanhoja naavapartoja mukaan. :)
 
Ylös