Konnun ja Järin Möyremän yhdistymisestä

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Kuten näkyy, ovat uusitut sivut nyt esillä Konnun tutussa osoitteessa http://kontu.merri.net - Päätimme Möyrijöiden kanssa yhdistää voimamme ja tuottaa yhteisvoimin Suomen suurimman Tolkienia käsittelevän sivuston. Heillä pelkona oli sivujensa jatkuvuus ja siten heille on selkeää etua siitä, että aion pitää Kontua pystyssä hamaan tulevaisuuteen.

Uusituilta sivuilta löytyy vastaisuudessa siis tietoa niin Tolkienin Keski-Maasta kuin myös Peter Jacksonin ohjaamista elokuvista. Sivut tarjoavat myös ajankohtaisia uutisia kaikesta, joka aiheeseen liittyy (TheOneRing.net esikuvanaan).

Kaikkien sivujen tulisi toimia 15.11. mennessä ja teen kovasti töitä, jotta tämä myös toteutuu. Työn alla on vielä vajaat kaksi sataa sivua, mutta uskoisin voivani hoitaa työn kunnialla loppuun. Sivusto säilyttää nimen Kontu ja molempien sivustojen yhteisöt pysyvät ominaan.
 
Huh, ihmetys oli suuri, kun aukasin linkin kontuun. Nyt se on siis totta :) En hirveästi kerennyt vielä tutustumaan (koulussa olen), mutta hienolta vaikuttaa! :D
 
Nyt on kyllä pakko valittaa tuosta Uutiset-sivusta, se ei ole nimittäin kovin käytännöllinen. Jos haluaa lukea myös Möyremän uutiset, joutuu scrollaamaan ensin kaikki Konnun uutiset.

Kätevintä olisi tietysti jos uutiset saisi samalle tasolle vierekkäin kahteen eri palstaan, mutta ymmärrän että se on varmaankin aika hankalaa, koska sivu on kuitenkin aika kapea. Voisiko uutisia siis ehkä laittaa sekaisin ja ilmaista esim. väreillä onko kyse Konnun vai Möyremän uutisista? Tai ehkä pelkkä tekstikin riittäisi, eihän tuo tieto nyt niin kauhean tärkeä oikeastaan ole. Näin ne saisi aikajärjestykseen ja uusimmat olisi aina helppo lukea sivun alusta.

Muilta osin pidän uudistuksesta, näyttää oikein hyvältä :D

/edit
Olen hiukan epäileväinen näiden kahden uuden huoneen suhteen, onko kaikille uutisille todellakin aina luotava oma topic? Jotenkin se tuntuu melko turhalta, kun kuitenkin esim. useimmista Möyremän elokuvauutisista keskustellaan myös TSH-elokuvat -huoneessa.
 
Näyttää hyvältä tuo JM:n ja Konnun yhdistyminen! Olen kuitenkin samaa mieltä Metsätähden kanssa siitä, että oli aika turhaa perustaa kaksi Uutiset-sivua tänne, Järin Möyremälle ja Konnulle. Eikö ne voisi olla yhdistettynä ja niihin otsikoihin olisi jotenkin merkattuna kumpaan uutinen kuuluu. Kun on kerran muutenkin niin paljon noita huoneita että joutuu skrollaamaan vaikka kuinka kauan ennen kuin pääsee sivun loppuun. Olen vieläkin sekaisin noista uutis-sivuista... mutta jos ne pysyvät tällä tavalla niin täytyy vain totutella.
Ja Metsätähden idea noista väreistä oli minusta hyvä! Sillä tavalla ne erottuisi parhaiten.
 
Kyse on aivan teknisestä ratkaisusta, muulla tavoin uutisten saaminen esille on aika vaikea toteuttaa. Käärmeeseen ne oli hyvä rakentaa yhtenäiseksi, näin myös uutisten kommentoiminen onnistuu. Eikä mikään tietysti estä tekemään linkitysviestiä elokuvien vastaavaan aiheeseen TSH-huoneessa :)

Ja kuten todettua, Möyremän keskustelualue pysyy omanaan. Tulee vähän päällekkäisyyttä, mutta sille ei voi mitään. Möyrijät tosin sitten kirjoittavat myös muunlaisia uutisia. Konnun uutiset ovat ensin, jotta saan nopeasti kerrottua myös niistä. Ja vielä: möyremällä on kokonaan omakin uutissivunsa: http://kontu.merri.net/moyrema/uutiset.shtml (siitä on tarkoitus tehdä joustavampi, nythän tuossa näkyy kauhea läjä uutisia)
 
Eiköhän tuo skrollaamisen vaiva ole loppujen lopuksi aika pieni. :wink: Mielestäni tärkeintä on että saimme kummankin uutispalstan näkymään myös pääsivulla. Mukavaa että tähänastiset kommentit yhdistymisestämme ovat olleet positiivisia. :) Vaikka säilytämme myös oman foorumimme niin on varmaankin todennäköistä että Vihreässä alkaa vierailemaan yhä enenevässä määrin myös meitä "möyrijöitä".
 
Tottahan toki täällä on positiivisia kommentteja ollut. Ja tulee olemaan enemmänkin. :)

On toki hienoa, että pystytään näinkin suureen "fuusioon" ja saadaan aikaiseksi hyvin toimiva yhteisö joka sisältää ihmisiä todella paljon. Konnussa on tosiaan keskitytty enemmän Tolkienin luomaan maailmaan, kun taas Möyremässä on tullut käytyä aina katsomassa elokuviin liittyviä aiheita.
Nyt kun sekin sitten helpottui, niin uskon, että minäkin tulen lukemaan ne päivittäin.
Että tästä hyötyy kyllä kumpikin sivusto todella paljon.

Kiitoksia vain Merrille ja möyrijöille tämän suuren projektin toteutuksesta. Toivottavasti möyrijät innostuvat irccailemaan Konnun chatissakin. :)

*toivottaa möyrijät tervetulleiksi, kumartaa ja poistuu toiseen huoneeseen*
 
Icegorn, ainoallekaan möyrijöistä irkkaus ei vain satu olemaan tuttu asia :) Katsotaan jos heitä tuo Java IRC innostaa, sehän on aika helppo tapaus (= kirjoita nimi ja astu sisään).
 
Luulen että heidän tapauksessaa IRCiä pitävät yllä kävijät, koska ainakaan Jouni, Ilkka ja Vilja eivät sanojensa mukaan ole koskaan irkanneet. Kommunikaatio on hoitunut sähköpostilla, AIMilla ja aavistuksen tekstareilla. Onhan tuota välimatkaa pyöreät 600 km, niin ei nokkapokat oikein onnistu...
 
Jeh. Enpänyt tiedä, kuuluuko tämä varsinaisesti tänne, mutta. Käväisin TORnin sivuilla, ja huomasin, että Community-osiossa oli Konnun osoite jo päivitetty linkkeihin, mutta voisi ottaa vaikka uuden ruutukaappauksen ja pistää mainosmielessä hieman pidemmän esittelytekstin, nyt varsinkin Konnun ja Möyremän yhdistymisen myötä. Ja hehkuttaa vähän! ;-)
 
Vesa sanoi:
Luulen että heidän tapauksessaa IRCiä pitävät yllä kävijät, koska ainakaan Jouni, Ilkka ja Vilja eivät sanojensa mukaan ole koskaan irkanneet.

Juu. Päävastuun #möyremästä on kantanut käyttäjämme Plo.
 
Firena sanoi:
Minusta Konnun ja Möyrijoiden yhdistyminen on hieno juttu.Ei tarvitse ainakaan mennä enään kahteen osoitteeseen... :wink: On siis paljon parempi, että nämä kaksi on nyt samassa :)



Olen täysin samaa mieltä! Ja kun vielä ulkoasukin on todella hieno ja selkeä niin ei voi muuta sanoa kuin toivottaa onnea yhdistymisen johdosta! :D
 
alqua sanoi:
Vesa sanoi:
Luulen että heidän tapauksessaa IRCiä pitävät yllä kävijät, koska ainakaan Jouni, Ilkka ja Vilja eivät sanojensa mukaan ole koskaan irkanneet.

Juu. Päävastuun #möyremästä on kantanut käyttäjämme Plo.

Näin on, eli Möyremän IRC-kanavakin on olemassa, hiljaisena tosin. Plo on kaavaillut hieman muutoksia, nykyinen palvelin on hieman tökkinyt. Kenties tästä Konnun kanavillekin kohta uskaltaisi. :)

Toistan minäkin vielä saman mitä Möyremässä jo kirjoitin, eli uudistus oli mielestäni onnistunut. Pieni keskitys Suomen Tolkien-scenessä kelpaa. Foorumit oli kuitenkin ehdottomasti hyvä pitää erillisinä, pienempi vaihtoehto keskustelulle löytyy siis edelleen. Konnun uusi ulkoasu ei kuitenkaan oikein miellytä, liian häilyvät värisävyt ainakin hämäävät.
 
Alussa olin hieman järkyttynyt muutoksesta ja olin melkein valmis lähtemään Möyremästä samantien, mutta nyt kun tähän on totutellut, eipä asia nyt niin negatiivinen olekaan. Möyremään on pari uutta käyttäjää Konnusta tullut, mutta ei minkäänlaista tulvaa, vaikka sellaista melkein odottelin. Foorumit pysyvät ominaan mikä on ehdottoman hyvä juttu. Ja nyt onkin helpompaa tutkia myös Konnun puolen uutisia ja juttuja. Pienellä totuttelulla homma näyttääkin melko hyvältä.
Ja tosiaan, tervetuloa vaan #möyremään jutustelemaan, vähän hiljaista on ollut viime aikoina.
 
Ylös