Konnun joulukalenteri 2021 - Varauskalenteri avausviestissä, ota omasi!

Tik

Konnavahti
Vastuuhenkilö
Konnavahti
Näin juuri @masamune n profiiliviestissä oikein hyvän kysymyksen ja toistan sen tässä: miten on Konnun joulukalenterin laita tänä vuonna?

Viime vuonna oli erinomaisen hieno kalenteri, nyt varmaan ehtisi toteuttaa samankaltaisen ( @Merri ?) jos ryhtyisimme oitis sitä kokoamaan.

VARAUSKALENTERI:

Ohjeet:
  • Luukut voi lähettää sähköpostilla Gmail-osoitteeseen vesa.piittinen tai Käärmeessä yksärillä.
  • Tuttuun tapaan palveluun kuuluu kuvankäsittelyä, eli poistan skannauksesta kuvaan jääneitä roskia, väritasapainoa, kontrastia, yritän tuoda mahdollisesta valokuvasta kohdetta paremmin esille jos tarvetta jne.

Luukkujen lähettämisen deadlinet:
  • Luukut 1 – 5: maanantai 29.11.
  • Luukut 6 – 10: lauantai 4.12.
  • Luukut 11 – 15: torstai 9.12.
  • Luukut 16 – 20: tiistai 14.12.
  • Luukut 21 – 24: sunnuntai 19.12.

Merriltä aiheita luukutettavaksi:
  • Mathomien mathom (kehitä visa, peli, kilpailu tms. joka voi kantaa tätä nimeä)
  • Entti pulkkamäessä (varattu)
  • Viiden armeijan lumisota
  • Jouluisasti koristeltu Yksinäinen vuori
  • Säännöt leikille: "Kuka pelkää sormusaavetta?" (varattu)
  • Keski-Maa mutta Steampunk
  • Tom Bombadil lumitöissä
Lisää aiheita:
  • Musiikkia!
  • Kuva talvisesta vuoristosta
  • Entit!
  • Suomen Tolkien-seura
  • Pikkujoulumiitti (esimerkiksi joku vanha kuva tai tallenne tms. Tai vaikka runo tai piirroskin aiheesta)
  • Beornin tupa / pihamaa...

Päivät: (vihjeeksi annettuja aiheita voi vaihtaa mielen mukaan!)

1: Säännöt leikille: "Kuka pelkää sormusaavetta?" - Jaamar
2: Valinorin puut – Ereine
3: runo - Tik
4: ruokaresepti joulunodotukseen - Husky
5: Satekai



6: filkki, vapaa aihe - Jaamar
7: Elessar Telcontar
8: Harri Perälä
9: Satekai
10: Tik

11: Husky
12: Isilmírë
13: Isilmírë
14: Ereine
15: Tulen ääressä istun -laulun inspiroima – Elessar Telcontar

16: Tik
17: Merri
18: Merri
19: Merri
20: Harri Perälä


21: Entti pulkkamäessä - Isilmírë
22: Isilmírë
23: Jaamar
24: Husky
 
Last edited:
Viime vuoden kalenteri oli todellakin hieno. Ja jos sisällön tuottamisesta puhutaan niin voisin hyvinkin ainakin yhden filkin saada aikaiseksi kalenteriin.
Toisaalta olisi hauska muistaa myös tätä juhlavuotta ja alkavaa juhlavuotta jotenkin kalenterissa.
 
Onhan tässä päiviä jäljellä, vaikka hivenen myöhäistä onkin verrattuna edellisvuoteen. Valmiiden aiheiden kehittäminen päiville taisi olla onnistunut valinta, eli jos saadaan kerättyä 24 aihetta ja ehkä muita sopivia rajauksia jotka eivät ole liian vaativia toteuttaa, niin sillähän saa jo paljon asioita alkuun. Inspiraatiotahan aiheille löytyy myös Tolkien-seuran jutuista, esim. smial-kilpailemiset, kuvastajat sun muut.

Minulla ei riitä tänä vuonna voimavaroja hoitaa järkkänä toimimista, tekijöiden muistuttamisia sun muita, mutta jos töitä saadaan toimitettua riittävän ajoissa minulle, niin saan kyllä niiden julkaisemisen pyörimään aikataulutettuna.
 
No jos Merri hoitaa hommat sen jälkeen kun sisällöt on toimitettu hänelle, emmeköhän kiitä häntä siitä ja käytä hyvin jäljellä olevat marraskuun päivät.

Joten jos tässä vaiheessa tarvitaan aiheet, miten olisivat nämä kahdeksaan ensimmäiseen? Niin päästään liikkeelle. Siitä voi jatkaa ja @Merri kertonee tarkemmin määräpäivistä, toimitustavasta ja teknisistä yksityiskohdista

[varauskalenteri siirretty ketjun avausviestiin]

Eli eikö näitä voisi nyt varata? Ja seuraaville päiville joku kenties keksii lisää aiheita? Jos jokin ei sytytä ketään, vaihdetaan. Jos jokin yllä mainituista aiheista kiinnostaa, mutta ehdotettu tekotapa ei, vaihdetaan tekotapa mieleiseksi.

P.S. Nyt löytyi Projektipajasta viime vuoden suunnittelutopikki. Siitä voi olla hyötyä esikuvana:

 
Last edited:
Kutonen heti minulle.

Jos vuoristokuvaan ei saada tekijää niin minulla on olemassa valmis aiheeseen sopiva maalaus. Se on varmaan joskus ollut esillä jossain palvelussa netissä, mutta siitä on vuosia, joten se lienee ihan pätevä hätävarakuva.
Samanlaisia vuosia (siis varmasti yli kymmenen vuotta) aiemmin joskus ehkä julkisesti esiteltyjä kuvia minulla on pari muutakin joita voi hyödyntää jos tarvitaan täytettä. Kysykää erikseen jos näille on kiinnostusta. Toisen aiheena Gandalf ja toisessa Kotkat.

Lisää aiheita voisi olla vaikka (en erittele tähän tekniikoita, jos joku tahtoo sen tehdä niin saa vapaat kädet)

Varauskalenteri siirretty ketjun avausviestiin
 
Viimeksi muokannut ylläpidon käyttäjä:
Beornin pihamaata Julen aikaan aloitin tekemään viime vuonna, mutta paperin mittasuhteet pettivät silloin niin hyvin että hylkäsin sen, pitääpä katsoa löytyykö tuo yritelmä jostain. (Ei ainakaan muiden piirustusten joukossa)
 
Last edited:
Miten on? Varaammeko päivän Dec 10 sinulle, @Kointähti ? Mmm, it's deliciouss, it's tassty, you takess it, yess?
 
Luukkujen vastaanoton deadlinet
  • Luukut 1 – 5: maanantai 29.11.
  • Luukut 6 – 10: lauantai 4.12.
  • Luukut 11 – 15: torstai 9.12.
  • Luukut 16 – 20: tiistai 14.12.
  • Luukut 21 – 24: sunnuntai 19.12.
Luukut voi lähettää sähköpostilla Gmail-osoitteeseen vesa.piittinen tai Käärmeessä yksärillä.

Tuttuun tapaan palveluun kuuluu kuvankäsittelyä, eli poistan skannauksesta kuvaan jääneitä roskia, väritasapainoa, kontrastia, yritän tuoda mahdollisesta valokuvasta kohdetta paremmin esille jos tarvetta jne.
 
Minulla on aika hirmuinen hoppu ainakin joulukuun puolivälin tienoille asti, mutta tuohon viimeiseen 19.12. dedikseen varmaan minäkin ehtisin saada jotain valmiiksi.
 
Eli tässä lisää päivämääriä, aiheet olkoot toistaiseksi vapaat (eikä edellä annettujakaan tarvitse noudattaa, jos jokin päivä sopii mutta aihe ei).

[Varauskalenteri siirretty ketjun avausviestiin]
 
Last edited:
Varasin päivän 3 itselleni, mutta en aio kirjoittaa runoa Tolkien-faneista, jotakin muuta se on, ehkä Tolkienin omaa tekstiä. Joten aihe "Tolkien-fandom" on vapaa kuin taivaan lintu.

Viiden ensimmäisen päivän joukosta on vielä kolme vapaana; niitä toki tarvittaisiin ensimmäisinä, joten jos päivät ja deadline (29.11.) sopivat, ottakaa ihmeessä itsellenne ja vaihtakaa aihetta mieleiseksi.
 
Kuten Merrikin jo huomautti, en siis ole tekemässä sisältöä päivän 19.12. luukkuun vaan johonkin vihoviimeisistä luukuista, joiden deadline on tuo 19.12. Voin toki yrittää keksiä aiheen itse, mutta tunnen itseni jo sen verran hyvin, että tiedän työn luistavan paremmin jos saan "haasteen", ts. jonkun toisen asettaman aiheen.
 
Aiheita luukutettavaksi:
  • Mathomien mathom (kehitä visa, peli, kilpailu tms. joka voi kantaa tätä nimeä)
  • Entti pulkkamäessä (varattu)
  • Viiden armeijan lumisota
  • Jouluisasti koristeltu Yksinäinen vuori
  • Säännöt leikille: "Kuka pelkää sormusaavetta?" (varattu)
  • Keski-Maa mutta Steampunk
  • Tom Bombadil lumitöissä
 
Entti pulkkamäessä kuulostaa inspiroivalta. Josko se olisi luukun 21 aihe, ja minä ottaisin sen tehtäväkseni?
 
  • Like
Reaktiot: Tik
Minä voin napata myös nuo leikin säännöt :)
Saan ne varmaan toimitettua ensimmäiseen eräpäivään mennessä, joten lätkäiskää mihin väliin vaan.
 
  • Like
Reaktiot: Tik
Ylös