Konnun joulukalenteri

Vehka sanoi:
Entäs miten tämä kalenteri sitten toteutettaisiin? Kenelläkään ideoita?

Sellai kuin vaikka Vuotiksessa: foorumilta on linkki kalenteriin eli sivulle, jossa on vaikka joku kuva ja siinä 24 "luukkua" eli linkkiä, joista alkuun pääsee jokaisesta vain sivulle, jossa todetaan jotain tyyliin "eipäs kurkistella". Niihin sitten aina yöllä päivitetään seuraavan päivän kuvan/runon/tarinan tms. linkki.

Mie voisin piirtää jotain, kun ei tuo runoilu, tarinointi tai muu sanataide oikein luonnistu.
 
Iih! Joulu! :D
Minut voi laskea mukaan.
Haluaisin myös varata päivän samantien eli 17.12. Kiitos.
 
Minulla ei ole mitään erityistä päivämäärätoivomusta, joten katsoin mitä satunnaislukugeneraattorini sanoo asiaan. Vastaukseksi tuli 19.12. (Konnun syntymäpäivä? :p), eli siis varaan sen. Jos joku haluaa ehdottomasti juuri tuon päivämäärän itselleen, niin voidaan vaikka vaihtaa, sillä minulle on oikeasti ihan sama.
(Apua, vähän yli 100 päivää enää aikaa. Tulee varmaan kauhea stressi. Täytyy alkaa kohta jo tekemään sitä tai siitä ei tule mitään.)
 
Tämäpä kuulostaa kivalta! Olen itsekin kehittämässä joulukalenteria joka toivon mukaan pääsisi televisioon lapsia viihdyttämään joskus ^^ Voisin ehkä mielelläni varata 14.12 koska se nyt yksinkertaisesti vain on paras päivä ;)
 
Olen tehnyt jo parina vuotena kuvan erään digitaiteilijoiden suosiman irc-kanavan joulukalenteriin. Tällä kerralla teen 11 päivän kuvan, joten sitä voisi käyttää täälläkin vaikka heti seuraavana päivänä, koska Hathaldir ehti jo varata 11 luukun.

En usko että tämän foorumin väki kuitenkaan selaa sitä #art.lonkeron kalenteria etc. (Tuossa esimerkkinä viimevuotinen kuvani http://koti.mbnet.fi/wfan/kuvat/2005-snowcastle.jpg)
 
Minä voisin sitten ottaa 9.12, jos se vain muille passaa. Minulla on henkilökohtainen tunneside kyseiseen päivämäärään :p
 
Varaan 22.12.

Uskaltaakohan kukaan varata viimeistä tai ensimmäistä päivää? Miten viimeiseksi saisi sellaisen hienon loppuhuipennuksen, voisiko siihen keksiä jotain yhteissuunniteltua tms?
 
Kaikista kalenterin kokoajista pärstäkuvat, jotka yhdistetään kollaashiksi? Tontut hommissa? En ole kuvataiteellisesti lahjakas, joten en tiedä kuinka se olisi teknisesti toteutettavissa, mutta ainahan ideoita saa heittää.
 
Uskaltaisikohan tuota varata viimeisen päivän... saisin hyvän tekosyyn kerrankin valmistella jonkin kuvan kunnolla, aihekin kun löytyy jo päästä. Eli minulta olisi yllättäen odotettavissa taidetta, toisin sanoen kuvankäsittelyä niin maan mordoristi.

Ilkimykset olette jo ehtineet varata Konnun merkittävimmät päivät: 6.12. oli siis se päivä kun Kontu alkoi syntyä (joku voisi ajatella että 5.12. "tulin raskaaksi" kun illalla sain idean tehdä Konnun - mielikuvat jättäkäät muualle) ja 19.12. Kontu pomppasi ensimmäisen kerran virallisesti nettiin ja onkin ollut ilmeisesti sen jälkeen selattavissa joka ikinen päivä, vaikka joskus on palvelinongelmia ollutkin.
 
Konnun syntymäpäivää siis vietetään ympäri maata ilotulituksin ja juhlapuhein. Linnassakin tanssitaan Konnun kunniaksi.

Valitsin Merrin raskauttamispäivän vain sillä perusteella, että silloin sattuu olemaan täysikuu.
 
Tuli tässä vielä mieleen, että minulla on MegaTokion ansiosta olemassa valmis kuvien päivittäiseen julkaisemiseen sopiva skripti, joka siis osaisi automaagisesti hoitaa sen, että uusi kalenterin kuva olisi näkyvillä tasan keskiyöllä. Luonnollisesti kaikkien töiden pitäisi olla kuvia, jotta se toimisi.
 
Hmm, mitäpä jos tuo ensimmäinen päivä toteutettaisiin yhteistyönä? Minulla olisi siihen hauska pikku ideakin, mutta jos joku tahtoo varata kyseisen päivän niin voin toki jättää sen heittämättäkin (ihan kuin en muuten nysväisi liikaa hömelöiden ehdotusteni kanssa.)

Ah, ja tosiaan, tuo Merrin ehdotus. Olisiko se tulkittava siis niin, että hela kalendar där pitäisi muuttaa kuvakalenteriksi, tekstit sun muut poisjättäen?
 
Voihan tekstinkin tallentaa kuvatiedostona, ja äärimmäisessä hädässä voi turvautua jopa print screeniin. Merrin ehdotus ei siis sulje mitään pois. Minun puolestani ensimmäinen päivä voidaan ihan hyvin tehdä yhdessä, kun Vehkalla kerran on siihen idea. Vehkahan tämän koko joulukalenteriajatuksen esitti. Ja minusta on vallan sopivaa, että viimeisen luukun tekee itse Merri. :)
 
Mulla olisi yksi sievä saturuno joka sopisi mielestäni joulukalenteriin. :)
En osaa juurikaan käyttää konetta joten kävisikö että lähettäisin sen sitten yksärillä Vehkalle? Tai jollekin?
Oikeastaan voisin panna runon tulemaan kohtapuoliin jo yksärillä et jos se ei olekaan sopiva niin ehtisin keksiä jotain muuta...
Hyvää aatonaattoa x 104!

muoks. korjasin yhden käsitevirheen
muoks2. ja taas!
 
Oh, tokihan minulle käy, Pikku Myy, lähetä vain. Onko sinulla kenties päivätoivetta? ;)
 
Täytyy nyt koko kansan (Konnun kansan) edessä myöntää etten minäkään ole tekniikan ihmelapsi. Mutta se ei varmaan ole ongelma..?
 
Minäkin voin muuttaa tekstiä kuviksi pienen "koristelun" kera; lähinnä rajoittuen väriliukuihin, varjostuksiin yms. :) - mahdollisesti myös jokin kevyt (Tolkien-aiheinen?) tausta irtoaisi, riippuu tekstin aiheesta.

Pituushan ei saisi olla kamalan pitkä. Mielellään kuvia myös rajaisi johonkin tiettyyn leveyteen.


Muuten sitten: tehdäänkö me myös sellainen luukkusysteemi, jonka kautta kuvat voi avata? Pitäisikö jonkun taiteilla sellainen?
 
Minut on pistetty näköjään kahdeksanteen luukkuun, mutta ottaisin mieluummin vaikka 12.12 päivän.
 
Merri, luukkusysteemi on imho hyvä idea.

FreakyMike, ajatusvirhe. Korjattu.
 
Ylös