Konnun joulukalenteri

Kuukausi on kulunut ja alkaa näyttää vähän heikolta joulukalenterin suhteen. Meillä ei taida olla tänä vuonna sellaisia vapaaehtoisresursseja, että kalenteria kannattaisi vängällä tehdä vain tekemisen vuoksi?
 
Minäminäminä voin tehdä jotain, älkää vielä luopuko toivosta. En tiedä mihin väliin ajattelin ängetä kohdan "joulukalenterin tekeminen", mutta no jaa, aina aikaa löytyy jostain. :p
 
Minullakin on se yksi kuva, mutta skanneriongelma hiertää edelleen. Mutta eiköhän siihen joku keino ajoissa keksitä.
 
Aloin tässä miettiä, että onnistuisikohan kalenterin teko "first come, first served" -periaatteella... eli Mathomiin tulisi luukku sen mukaan, kuka sen ensimmäisenä ehtii sinne kunakin päivänä laittaa.
 
Minulla on tiedossa sen verran tekemistä joulukuulle (plus jotain ihmeellistä sosiaalista elämää), ettei aikani yksinkertaisesti riitä hoitamaan tätä joulukalenteria. Siispä siirrymme nyt tähän suunnitelmaan B, eli Mathom-kalenteriin!

Vuoden 2009 kalenteri Mathomissa

Homma menee näin:
  • Ensimmäinen joka ehtii keskiyön jälkeen (Suomen aikaa) laittaa luukun kalenteriin saa sen sinne.
  • Päivän vaihtuminen ei haittaa, kalenterin luukun saa täyttää niin myöhässä kuin haluaa jos se vain on tyhjä.
  • Näin aloitat: siirry ylläolevalle sivulle.
  • Klikkaa luukutettavan päivän linkkiä.
  • Valitse Luo uusi sivu ylärivin välilehtinapukoista.
  • Lisää ykköstason otsikko (H1), jossa on päivämäärä (esim. [tt]====== 1. joulukuuta 2009 ======[/tt])
  • Lisää luukun sisältö. Mathomiin on tosi helppo lähettää tiedostoja. Kannattaa kysyä jos on ongelmia!

Mokaamista ja kokeilua ei kannata pelätä! Muokata ja korjata voi loputtomiin, apua saa kun kysyy, ja korjaan kyllä kaiken minkä voi korjata. Parasta tässä järjestelyssä on, ettei minun tarvitse uudelleenmuotoilla sisältöä vain kalenteriin laittamisen takia, vaan voin tehdä jälkimuokkauksia, joissa olen nopeampi ja joihin menee paljon vähemmän aikaa.

Muoks!
Kuittaa tähän keskusteluun kun lisäät luukun.
 
Hih, kiva että se täyttää tarkoituksensa :)
Kyseinen tonttu on Mummo, meiltä löytyy niitä kokonainen perhe, joka on muuttanut käytävän sivupöydälle asumaan ja odottamaan joulua ;)
 
Hmmm, kysymys; menevätkö luukut niin, että jokainen halukas voi sitten jälkikäteen säätää luukkua itselleen mieleiseksi?
Mietin vain, kun Anwen näyttää muokanneen ensimmäistä luukkua, jossa on nyttemmin se ensimmäinen, suurempi kuva, joka ei oikein mahtunut sivulle alunperinkään :) Muokkaan sen nyt vielä alkuperäiseksi, mutta mikäli luukkuja "saa" muokkailla kuka vain, niin sitten ei mitään ;)
 
Suloiset nuo kaksi ensimmäistä luukkua!! Suunnitelin laittavani tänään luukun, mutta en ollut tarpeeksi ajoissa liikkeellä. Jatkuukohan näin innostunut tahti jouluun asti? Täytyy olla skarppina, jos haluan kaikki loihtimani luukut esille :grin:
 
No voin kertoa että katsoin aamulla vähän ennen seitsemää kalenteria tarkoituksena vilkaista mitä on tullut. Mutta luukkupa olikin tyhjä. Ja koska minusta on mukava avata luukku ennen töihin lähtöä niin päätin että kun ei ollut mitään niin täytin luukun jollain mitä käsiini sattui. Tässä tapauksessa vanha maalaus.
 
Tämä on selkeästi hyvä keino saada kuvia kalenteriin, kun ihmisille alkaa tulla hätä siitä, saako omaa tuotosta ollenkaan näkyville =). Minäkin olin valmistautunut kuvittamaan tämän päivän, mutta vähän vaille kahdeksan olin jo auttamatta myöhässä. Pitää kai jaksaa joku ilta valvoa yli puolen yön ;)
 
Laitoinmpas sitten luukun kolme toimintaan, joten sieltä löytyy nyt kuva ja hieman tekstiä.
 
Kuitti, seiskaluukun laittoi Jasdril~.

Muok. Konnun kello tuli selvästi viiveellä, kyllä minun kelloni oli jo 0:00 kun kuvan laitoin. :p
 
Ylös