Konnun sarjakuva?

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Möyremän sarjakuvan hiljennyttyä nyt ilmeisesti lopullisesti, tulin ajatelleeksi uutta ulkoasua ja sen rakennetta tehdessäni vähän kaikenlaista. Yksi asioista joka kävi päässäni oli sarjakuva. Eli: kuinka monella olisi halua lähteä sarjakuvan tekemiseen? Pääpiirteittäin sarjakuvaa voisi olla piirtämässä että kirjoittamassa useampia henkilöitä ja kuka tahansa kontulainen voisi lähettää ideoita.

Näin alustavana ideointina sarjakuva voisi tehdä pilaa niin kirjoista että elokuvista, kuin myös fantasiasta ja siihen liittyvistä asioista yleensä, unohtamatta tietenkään itsekritiikkiä eli pilan tekemistä Konnusta ja Käärmeestä itsestään :)

Palkintonahan ei olisi muuta kuin hauskoja hetkiä sarjakuvan parissa. Välillä olisi ehkä mahdollista järjestää myös kilpailuja, joissa tarkoituksena olisi piirtää esim. viisiosainen jatkotarina. Äänestys olisi sitten kaksiosainen, mutta ei nyt siitä sen enempää.

Mutta nyt kun sain tämän sanottua, onko kellään asiaan mitään kommentoitavaa? Kyllähän täältä ainakin pitäisi löytyä sekä taitavia artisteja että loistokkaita kirjoittajia? Vai olenko aivan harhateillä? ;)
 
Joskus yläasteella oon paljonkin sarjakuvia piirtänyt. En pitäisi poissuljettuna että koittaisin elvyttää harrastusta taas tämän idean kautta. Mutta aikaa ja intoa ei kyllä riitä tämän jutun pyörittämiseen, voin aluksi ainakin korkeintaan ajatella tekeväni muutamia juttuja, ehkä jonkun muun käsikirjoittamia. Saas nähä. Mielenkiintoinen idea kyllä.

Tarttee ostaa varmaan kyniä.
 
harhateillä

Loistava idea!
Kyllähän tuo kuullostaa hyvältä, jos vain saisi näitä lahjakkaita taiteilijan laiskimuksia liikkeelle. Olisi tuollainen parodia ihan mukava lisä kontuun.
Minä itse olen ihan hakoteillä, kun en kuulu piirtäjiin, enkä ilmiömäisiin tarinaniskijöihin. :p Mutta Te! Töihin siitä, jotain tekemistä sadepäiviksi. :)
 
Minä voisin olla niitä "kirjoittajia", jos nuo minun surkeat raapustukseni johonkin kelpaavat... :oops: Mutta mukana siis ehdottomasti.
 
Oonkin jo kauan haaveillut sarjakuvan tekemisestä, mutta omat ideat ei semmoseen riitä, mutta jos kerta piirtäjiä etsitään niin voisin tietysti kokeilla mitä siitä tulee.. Taitavuudesta en tiedä, mutta voisin ainakin yrittää. Idea kuulostaapi hyvältä.

kuinka pitkiä nämä sarjakuvat sitten olisi? Olisivatko hahmot tietyn näköisiä vai piirtäjän oma näkemys?
 
Minulla tuohon tuskin lahjoja hirveemmin on, eikä varmaan tällä hetkellä aikaakaan. Mutta ehkäpä jossain vaiheessa voisin sen tekemiseen osallistuakin, kunhan ensin näkee miten tuo projekti lähtee käyntiin. Lukijoita ainakin luulisi tuonlaiselle sarjakuvalle riittävän, että siitä vaan innokkaimat ja idearikkaat työhön. :)

Olisiko tässä ideana siis tehdä yhtä sarjakuvaa, vai että ihmiset tekevät sarjakuvia näistä annetuista aihesta ja julkaisevat ne sitten täällä erillisinä sarjakuvina?
 
Jaa siis Konnun sarjakuva? Siteeraten suurta filosofia: WTF?
Ja minkäslaisen sarjakuvan saisi aikaan keskustelufoorumista?
*Raapii päätä*
 
Saahan sitä sarjakuvan aikaan vaikka mistä, jos vain tarpeeksi sitä ideoi. :D (Minusta ei siihen tosin ole) Mutta totta puhuen minultakin on hieman homman idea hukassa. :?

Itse olen ihan onneton tarinoitsija, mutta piirtää osaan suht hyvin, että minä voisin osallistua tuohon piirtäjän roolissa. Jos joku keksii idean ja kirjoittaa juonen valmiiksi niin kyllä siihen paperille jotain aina syntyy.
 
Rabbi-T sanoi:
Jaa siis Konnun sarjakuva? Siteeraten suurta filosofia: WTF?
Ja minkäslaisen sarjakuvan saisi aikaan keskustelufoorumista?
*Raapii päätä*

Minähän sepustin alkuideoita ensimmäiseen viestiin vaikka millä mitalla! Ja huomaa että kyseessä on Konnun sarjakuva, ei sarjakuva Konnusta :) Kaiken lisäksi mehän ollaan Käärmeessä.


Tällä hetkellä oma pääni on sen verran väsähtänyt, etten saa taas mitään aikaiseksi. Voin vaikka itse kokeilla tehdä jotain omalla taidollani. Ajattelin että sarjakuvan tekeminen olisi täysin vapaamuotoista, mitä nyt ehkä käytetään samantapaisia pohjia joille kuvat sitten asetellaan.

Muistakaa myös, että useilla hyvillä ja suosituilla sarjakuvilla on ollut huono alku! Siis huono ensimmäinen strippi/osa/miksi sitä nyt pitäisi kutsua.
 
Jos piirtäjiä kaivataan lisää, niin voin kyllä tarjoutua siihen puuhaan. Minä siis voin piirtää, käsikirjoittaminen jääköön lahjakkaammille.

Näyte neroudestani sarjakuvataiteen alalta löytyy täältä: http://www.deviantart.com/deviation/9190105/
 
Tässäpä jonkinlainen idea ensimmäistä varten:

Ruutu 1
Ohikulkijoita:
- Hulluja nuo Tolkien-fanit

Ruutu 2
Näytetään Tennispalatsin edustaa, jossa näkyy telttoja, makuupusseja ja jonottajia vähän nurkan toiselle puolelle.

Ruutu 3
Seuraavana vuonna...
Ohikulkijat:
- Nyt ne on taas täällä.
- Jep.

Ruutu 4
Näytetään Tennispalatsin takapuolta, jossa näkyy telttoja, makuupusseja ja jonottajia pitkän matkaa nurkan toiselle puolelle.

Ruutu 5
Kolmantena vuonna
"Ohikulkijat":
- Jep

Ruutu 6
Näytetään Tennispalatsin edustaa, edessä hemmetisti jonottajia, ohikulkijat viimeistä edeltävinä.


En miettinyt tuota sen kummemmin, tuli vain mieleen.


Muoks Väsyneenä unohtui spoileritagi ;)
 
Joku voisi tuon Merrin idean piirtää, voin toki yrittää. Mutta pitäisköhän tätä ideoiden vaihtoa jotenkin järkätä silleen etteivät olisi julkisesti nähtävissä - siinähän spoilautuu hyvä sarjis jos niiden kässäreitä on ensin levitelty kaikkien nähtäville. En kyllä tiä sitten miten tuo onnistuisi, varsinkaan tässä vaiheessa. Tätä sarjista voisi varmaan aika vapaasti kuka tahansa piirtää, jos joku vaan ottaa sitten hommakseen kerätä niitä ja julkaista.
 
kot kot, tuli sarjakuva

ja jokseenkin kerettiläinen sellainen:

1. George W. Bush on vastakkain entisiltä hipeiltä näyttävien mielenosoittajien kanssa, törkeitä banderolleja jne. George on alakuloisen oloinen ja miettii: "En ymmärrä tätä, mikä niihin nyt on mennyt?"

2. On ilta, George omassa makuukamarissaan, ottaa pikkutakkia ja kravattia pois, jatkaa miettimistään: "Toisaalta, ehkä ne eivät koskaan vaivautuneet todella miettimään..."

3. "...mitä minä oikeastaan ajattelin." (George on istunut nojatuoliinsa, pannut suippohatun päähänsä ja piipun suuhunsa. Hän lukee iltahuvikseen kirjaa, jonka kannessa lukee "Miten Pahan Valtakunta voitetaan".

Muok: ellei ole tarpeeksi kamala, tässä toinen, vielä sisäpiiriläisempi:

0. Tekstilaatikko: Tänä päivänä Sormuksen sota olisi hävitty, koska...

1. (tai 2.) Teksti: ...Frodon matka olisi katkennut

Kuva: Ambulanssi kiitää pillit soiden, kyljessä teksti: "Minas Tirith Mental Hospital", sisältä kuuluu ääni: "Olen pimeydessä alastomana, eikä minun ja tulisen pyörän välissä ole verhoa!"

2. (tai 1.) Teksti: ...Gandalfin matka olisi katkennut

Kuva: hävittäjäkone taivaalla, ohjaaja puhuu radioon, taempana lentää kotka kantaen Gandalfia.

Teksti: "Aivan niin, alaston äijä kotkan selässä, ammunko alas?" (kuulokkeisiin tulee vastaus: "Yes!"

3. Teksti: Eikä itse asiassa koko sotaa olisi syttynyt:

Kuva: TV:n uutistenlukija ruudussa, taustalla studiossa pikkukuva parrakkaasta, vangitusta Sauronista

Teksti: "Isildurin johtaman liittouman miehitysjoukot eivät ole laajoista etsinnöistä huolimatta löytäneet Mordorista todisteita mahtisormuksen olemassaolosta..."
 
Rabbi-T sanoi:
Ja minkäslaisen sarjakuvan saisi aikaan keskustelufoorumista?
No se pitää sisällään tietenkin pelkkää sisäpiirihuumoria, jota ymmärtävät vain harvat ja valitut. Kaikki perustuu vain IRC-kanavilla ja miiteissä tapaavan foorumieliitin keskinäiseen läppään. Asiaa auttaa, jos on ylläpidon paras kaveri. ;)

No heh heh. Ideanahan Konnun sarjakuva on hyvä. Strippejä pitäisi koittaa repiä sellaisista aiheista, jotka ovat kaikille kontulaisille jollain tapaa tuttuja, kuten esim. fanikulttuuri, fantasia yleensä, roolipelaaminen ja kaikenlainen ei elämää -tyylinen toiminta, vaikkapa nyt foorumeilla nahisteleminen. Itselleen pitäisi osata nauraa. Toisaalta, kaikista noista aiheista löytyy jo todella nasevasti kirjoitettuja ja toteutettuja (netti)sarjakuvia, joten vitsit tulevat olemaan todennäköisesti melko wanhoja. Mutta jään mielenkiinnolla odottamaan.
 
Ohoh, kuulostaa hyvältä idealta, vaikka täytyy myöntää että useimmiten ne sarjakuvan ideat tosiaan olisivat moneen kertaan käytettyjä.

Mutta jos vaan mieleeni tulee jokin idea, voin siitä kirjoitella. Piirtääkin voisin mielelläni, mutta skanneria ei ole. Kuten ei digikameraakaan. :roll:
 
Piirrä varastoon, sitten kun joskus sattuu tilaisuus kohdalle niin saat jotenkin koneelle :)


Hmm, mitä sitten sarjakuvan muihiin ideoihin tulee, minusta olisi hyvä jättää Bush ja Yhdysvalta-asiat pois ja keskittyä puhtaasti suomalaisempaan ja Tolkienmaisenpaan näkökulmaan.
 
Sarjakuva, hmm... kuulostaa hyvältä! :D Hyväksi tarinankeksijäksi minusta ei ole, mutta piirtää osaan jotenkuten..
(http://www.vihrealohikaarme.com/taulu/index.php?cat=13324 <-- Kuvagalleriassa on muutama näyte, jotka tosin eivät ole sarjakuvamaisia, mutta osaan minä niitäkin piirtää :roll: )
...ja skannerikin löytyy mukavasti kotoa.

Eli jos olen kelpaava niin olen tarvittaessa käytettävissä. :)
 
Minusta tämä ideaon hyvä. Itse en osaa oikein sarjakuvia piirtää, mutta eiköhän ainakin käsikirjoitus onnistuisi jotenkuten... Jos joku nyt jaksaa lukea minun teko-humoristisia raapustuksiani :D (En ole oikeastaan luetuttanut niitä kellään mulla kuin aiulla, jote paha sanoa tykkäisitekö tyylistäni...)

Niin ja sitten kun sitä alettaisiin piirtää, niin minusta olisi parempi jos käytettäisiin tällaista vähän "pilakuvamaista" tyyliä, niin kuin vaikkapa Ered Engrin näyttää ainakin tuolla Deviantartissa käyttävän (valittakaa ihan rauhassa kirjoitusvirheistä...)

Minäkin olen käytettävissä jos tarvetta tulee.
 
Ylös