Kontulaiset! Ikuisuusprojektia nimeltä Leffaprojekti?

Höö, tarvitaanko ääninäyttelijöitä? Olen täysi keltanokka elokuvien teossa, mutta jollekin sivuhahmolle voisin antaa ääneni, jos aikatauluni sallivat. Ja tunnustan: en tiedä ääninäyttelijänkään osasta mitään. Mahtaako mukaan mahtua yksinkertaista henkilöä, jolle kaikki pitää selittää viiteen kertaan?:?
 
No, nämä on taas asioita jotka tarkentuu kun tiedetään mitä ollaan tekemässä. "Pitää olla rooli jossa voi näytellä/ääninäytellä tällainen henkilö" on suoraan sanoen vaikea ja jopa huono lähtökohta. Mutta sitten kun tiedetään mitä ollaan tekemässä, aletaan huudella että kuka voisi tehdä mitäkin ja kaikkeen varmasti opastetaan kyllä.
 
Minusta kannattaisi lähteä liikkeelle siitä että tehdään suomalaisille Tolkienfaneille. JOS saadaan riittävän hyvää jälkeä niin voidaan tekstittää ja esitellä muuallakin, mutta en asettaisi sitä tavoitteeksi. Pelkille kontulaisille tekemällä taas menee helposti ehkä vähän lekkeriksi ja olisi mukava kumminkin edes jotenkin vakavissaan tätä toteuttaa.
Suoraa tarinaa Tolkienilta ei varmasti saada tehdä joten sen pitäisi olla joko jotain mikä linkittyy Tolkienin tarinoihin, mutta ei suoraan seuraile niitä. Minusta yksi hyvin kekseliäästi toteutettu fanielokuva on Fellos Hip joka kertoo joukosta nuoria jotka päättävät lähteä mukaan suureen lotro-ilpailuun ja matkalla on tietysti paljon mutkia. Elokuvaan on "kopioitu" kohtauksia ja tilanteita suoraan Jacksonin leffoista. No sitä on hankala selittää jos ei ole nähnyt elokuvaa, mutta minusta se on hyvä esimerkki siitä mitä voidaan tehdä. Matkimaan ei kuitenkaan kannata ruveta vaan idean olisi oltava oma.
 
Nyt kun on sopivasti nykypäivän elokuvataiteen suurmiehen Uwe Bollin syntymäpäivä, muistutan kontulaisia elokuvan perimmäisestä luonteesta: kyseessä ei ole taito- vaan voimalaji. Uwe Boll näyttää esimerkin siitä, kuinka tuottaja-käsikirjoittaja-ohjaaja murskaa kaiken vastarinnan tehokkaasti ja armottomasti tuoden ihmisten ulottuville visionsa kirkkaana ja ketään kumartelemattomana.

Kuka olisi Konnun oma Uwe Boll projektia johtamaan?
 
Tämän päivän Tolkienlainauksesta tuli mieleen että leffaa voisi tehdä myös Bil-ponin taivalluksesta Morian porteilta takaisin Briihin. Onhan meillä heppaihmisiä Konnussa niin varmaan jostain löytyisi sopiva poni Bilin roolia toimittamaan ;)
 
Kyllä varmasti. Bil löytyy todella nopeasti, mikäli Kontulaisia yhtään tunnen.

Aihe olisi loistava! Bil ajattelee ja kommentoi asioita omassa päässään :)
Miltä tämä muista kuulostaisi?
 
Mun mielestä ainakin kuulostaa hyvältä. Ihan uusi näkökulma Taruun. Sitten vaan kässäriä väsäämään. Ja jos ei sopivaa ponia löydy, niin ilmoittaudun vapaaehtoiseksi.
$T2eC16FHJIYFHOE1HpjVBR0MF(JThg~~60_35.JPG
 
Tervehdys ihmiset, olen uusi täällä ja halusin vain kertoa että olisin todella kiinnostunut tästä projektista mikäli sitä ei ole peruttu :D
Voin kai varmuuden vuoksi jo kertoa että olen ollut mukana muutaman lyhytelokuvan tekemisessä, ja harrastan teatteria joten näytteleminen sujuu! Lisäksi olen ihan kohtalaisen hyvä kuvaaja, ja omistan varsin vilkkaan mielikuvituksen joten osallistun kaikenlaiseen brainstormauksen mielelläni.
Joten... kertokaa toki onko idea kokonaan jo hylätty vai mikä on tilanne :)
 
Nimensä mukaan tämä on ikuisuusprojekti, eli se lopetetaan vasta kun se valmistuu, jos silloinkaan. Täällä vaan ihmiset ovat hajautuneet vähän kaikkialle ja kaikilla on omat aikataulut elämiensä kanssa, mikä johtaa siihen, että projektin eteneminen on todella hidasta, mutta kyllä tämä ihan vireillä on. Tai ainakin luulen niin, en ole mikään auktoriteetti asian suhteen.

E. Pitäisköhän muuten joskus järjestää tähän liittyvä aivoriihi, jossain reaaliaikaisemmassa keskustelumediassa? En kyllä tiedä mitä siinä käsiteltäis, varmaan kaikkea.
 
Mä voisin ainakin olla kiinnostunut organisoimaan jotain suurpiirteistä suunnittelujuttua, ellei se oo erityisesti jonkun vastuualuetta? En tosiaan yhtään tunne täällä olevia käytäntöjä, mutta olen vaan sellanen organisoija-tyyppi että kun löysin tämän vanhan ketjun niin heti piti tulla kepillä jäätä tökkimään! :D
 
Olisihan se melkoisen huikeaa osallistua tällaiseen projektiin! :) Muuten en tiedä elokuvanteosta mitään, mutta nikkaroida osaan jotakin ja muutenkin tehdä erilaisia juttuja käsillä, joten ehkä voisin tarjota projektille esimerkiksi jonkinlaista lavastusapua tms.
 
Tällä hetkellä nähdäkseni projekti oikeastaan junnaa siinä, ettei olla päästy konseksukseen siitä, millaista leffaa ja millä ajatuksella ollaan tekemässä. Isollakin porukalla voi heitellä juoni-ideoita, rakentaa tarinaa ja sitä, millaista tavaraa ollaan hakemassa. Varsinaiseen käsikirjoitukseen kannattaa kuitenkin spesifioida vain muutama ihminen, niin se on joskus valmiskin ja vähemmän sekava - kun liian ison poppoon näkemykset sovitetaan yhteen tarinaan, tulee helposti vain iso, sekava soppa.
 
Itsekin mielelläni osallistuisin tällaiseen projektiin. Ensin pitäisi kait miettiä keille leffa olisi tarkoitettu, ja sen mukaan sitten lähteä miettimään juoni-ideoita. Varsinaisen käsikirjoituksen suunnittelua voisi miettiä sitten joskus että miten olisi järkevintä toteuttaa.
 
Bil aiheuttaa täällä jo kuvausten mielikuva asteella hilpeyttä! :grin: Omassa tallissa asuu tällä hetkellä vain 170cm korkea "Bil", mutta kavioeläinten kuvaamisesta on hieman kokemusta ja voin sanoa että kuvatessa aivan yksinkertaisetkin asiat muuttuu usein hyvin monimutkaisiksi siinä vaiheessa kun mukana on eläimiä. Tarvitaan paljon pikku kikkoja eläinten päänmenoksi. ;) Mutta eläinten kanssa kertyykin todella reilusti materiaalia epäonnistuneista kohtauksista, jotka kirvoittaa erityisen hyvät naurut.
 
Atheonillahan oli jo ihan hyvä ehdotus "poniksi", joka ymmärtää puhetta, osaa seurata neuvoja ja on muutenkin helpompi ohjattava kuin aito kavioeläin. Ja ihan varmasti kahden ponipukuun ahtautuneen kontulaisen edesottamuksista saisi myös hupaisaa "epäonnistuneet otokset" -materiaalia, sen verran hankala sellaisessa on liikkua, vaikka kumpikin pää tietäisi, mihin pyritään.
 
Sekin pitäisi päättää miten vahvasti pilke silmäkulmassa hommaa lähtee toteuttamaan. Ihan otsa rypyssä ei kannata, mutta ollaanko yrittämässä oikeasti resursseihin nähden jotain hienoa ja vakavasti otettavaa vai ihan huumoripätkää.
 
Ylös