Kontumme kartta

Haltiamieli

Kontulainen
No niin, jatketaanpas tätäkin kyseenalaisen upeaa perinnettä tänne Uusvanhaan Käärmeeseenkin.
Lienee tarpeen hiukan selittää, kun uuden topiikin joudun aloittamaan. Eli kyseessä on minun Paintilla "piirtämäni" Konnun kartta, jonne elitistisesti ynnä täysin diktatoorisesti minä sijoittelen kontulaisten "asuinpaikkoja" tai vastaavia heihin viittaavia seikkoja.
Kartta sai alkunsa Konnun kaukaisessa muinaishistoriassa marras-joulukuussa 2001, ja sen jälkeen se on laajennut ja paisunut sykähdyksittäin tähän päivään saakka käsittämään jo melkoisen monta kontulaista. Ja siltikin se on aina auttamattomasti jäljessä. Ei kannata loukkaantua jos ei kartalta löydy, se ei välttämättä edes tarkoita, että vihaisin kyseistä henkilöä kovin paljoa.. ;) Sitäpaitsi uudistuksena aiempiin versioihin kartalta löytyy nyt kylä nimeltä Nyyppälä (älkää ottako liian vakavasti), missä tuoreemmat kontulaiset saavat aivan rauhassa ja mukavasti asustella.
Pyyntöjä kartallepääsystä saa esittää, mutta ne eivät välttämättä toteudu kovin nopeasti. Ja käyttäkää tervettä järkeä, en minä lisää kartalle sellaisia jotka ovat juuri kuukausi sitten Kontuun ilmaantuneet. [22]

Kartan uusin versio: http://www33.brinkster.com/haltis/kontumme.html
 
Jeah.. Brinksterillä olevat kuvat eivät toimi ilman pientä kikkailua. Samat konstit pätevät yleensä myös geociesilla tai sunpointilla oleviin kuviin..

Nyyppälä oli kyllä mahtava.. Aika pikkutarkkaa jälkeä tolla paintillakin saa nähtävästi aikaan :)
 
Paint on tosimiehen piirustusohjelma, muut ovat niille, jotka sellaisia tarvitsevat...

Kehun taas, ja kehun vastakin, tyylikästä Kontu-karttaasi. Huomaan, ettei minusta ole siellä mitään, joka sinäänsä on ymmärrettävää, koska en käy Miiteissä enkä IRCissä. Toisaalta taas olen sen verran egoisti, että olisihan se hienoa nähdä nimensä ikuistettuna Konnun elitistiseen maailmankarttaan, kun en enää ihan nyypiö ole ja kuitenkin vahvasti mukana täällä Vanhan Käärmeen puolella. Siispä yritin pohdiskella jotain tarpeeksi erilaista paikkaa, että se sävyttäisi tuota karttaa. Tulin siihen tulokseen, että individualistinen "Gandarin Jazz-klubi" tai vastaava olisi sinäänsä aika helmi. Ei tarvitse olla iso, mutta jos kaikessa suuruudessasi päätät moisen pykätä, voisiko siinä mitenkään ilmeentyä saksofonini?

Ai miten niin ruskeakieli, jos tämä nyt onnistuu niin ehdin aivan hyvin puhdistaa maisteluelimeni myöhemminkin? ;)
 
Minäkin haluaisin itselleni pientä kolkkaa/puuta kinuta, kun en minäkään ihan nyypiö enää ole :)

Mutta oikein hieno on, oikeastaan yllättävänkin. Varsinkin talojen yksityiskohdat ovat hienoja :)
 
Poden huonoa omaatuntoa halutessani lisätä Halti-paran työtaakkaa, mutta pyydän silti kainosti, että minäkin saisin jotain pientä omaa tuolta upealta kartalta. Ateljeeta taisin joskus aikaisemmin pyytää, mutta kun se oli kai jo varattu, niin jotain muuta sitten. Nyt on kyllä mielikuvitus ihan nollilla, kun en keksi mitään hyvää ideaa... Ehdotuksia otetaan vastaan. :p
 
Upeata. Jälleen. =) Mutta missä lienee Filin Yksinäinen vuori..? ;)
On se vaan taas ylistettävä, että Paint on joillekkin kyllä kuin tehty. En minä ainakaan sillä saisi tuollaista jälkeä. Tai ehkä se on kärsivällisyydestäkin kiinni, mutta silti.... :roll:
 
Kerta kerran jälkeen tuo kartta yllättää. Loistavia oivalluksia täynnä. :)

Mutta kehujen jälkeen pyyntö. ;) Siinä samalla, kun sen kartan parissa työskentelet, voitko vaihtaa Thalimerethielin Thaliksi? Oli hieman outoa nähdä pitkästä aikaa tuo nimi, Thali minä olen ollut mielessäni jo kauan. :)

Toisaalta... Thalimerethielissä on jotain entisaikojen tunnetta, ihan nostalgiaa jo. Damn. En osaa päättää, pitäisikö nimi muuttaa kartassa. Taiteilija itse päättäköön. Ja on minullakin murheet. :roll:
 
Pelottavaa Telccu päättä mitä tulee televisiosta :shock:

No kiitän Haltia hienosta kartasta ja hienosta satamastani 8)
 
*vilkuilee Haltiamielen suuntaan*
Vaikken Miitteihin olekaan päässyt, olisi mukavaa löytää itsensä tuolta, vaikken nyt vuottakaan Konnun ja Käärmeen parissa ollut..
Wanhassa taisi seitsemän kuukautta täyttyä.
 
Kappas. Tuo Papan viesti oli minun viestini. :o Jääny profiili päälle. Kuitenkin, Halti on tehnyt ihanan kartan, vaikka aika ahdasta onkin. :D
 
Ehkä minäkin saan vielä joskus oman paikan Konnussa, vai saanko :p . Kartta oli mahtava ja täynnä hauskoja juttuja.
 
Kumarrus ja kaunis kiitos. Voi voi kuinka hieno. *katselee silmät kiillellen kaunista, vaikkakin niin yksinäistä vuortaan* :D
 
Killelleen :lol: :D :lol:

No juu turha viesti mutta nauratti niin paljon. No juu jotain asiaakin laittaakseni niin pyytäjät pyytäkää jotain erikoista jota kartalla ei vielä ole näin ainakin Halti ennen pyysi.
 
"Eräänä aurinkoisena iltapäivänä, kun aurinko oli jo hieman siirtynyt länteen, Minttu uskaltautui ulos omasta yrttitarhastaan. Hän ylitti Lossenfenielin valkoisen sillan, ja havaitsi neljän hanhen lentävän Sysisusimetsään päin. Titiuun leipomo oli vielä auki, ja hän poikkesi ostamaan sieltä leivän ja muutaman leivoksen. Ja kyllä ne maukkaista olivatkin, mietti Minttu kotonaan kun oli myöhemmin palannut kotiin. Ilma oli todella kuuma, kuin uunissa, ja hän kävi kalalammessa vilvoittelemassa. Mutta lopulta hän päätti lähteä Zeron pakastimelle jäähdyttelemään. Siinä samalla hän käväisi Gildorin satamassa katsomassa upeita laivoja joita tuli ja meni päivittäin. Arwin atljeessa oli kerrassaan upeita töitä, olisikohan noita jossakin myytävänä? Telcun TV-asemaa hän katsoi hieman pelokkaana, hän ei omistanut televisiota, mutta oli nähnyt niitä Nyyppälässä vieraillessa. Oli hauskan näköistä nähdä niitä hömelöitä ukkoja siellä lukemassa jotain uutisia. Ja mitä olivatkaan nuo aseman päällä olevat lautaset? Matkalla kotiin hän poikkesi vielä Vihreässä Lohikäärmeessä vielä juttelemassa Konnun perustajasta, Herra Tolkienista. Siellä hän näki seinällä riippuvan lappusen: DANNY SHOW LAUANTAINA! Sinne olisi pakko päästä. "Pitäisi saada sinne uusi paita.", tuumi Minttu. Ja niinpä hän vielä jaksoi kävellä Paitapainamolle. Mutta harmiksi siellä ei ollut vihreitä paitoja, joten hän päätyi lopulta mustaan paitaan, jossa luki oikein hienoin kirjaimin Kontu. Vielä hän kävi Nerwenin joutsenlammella. Siellä se Ankka uiskenteli, yksin tuossa kirkkaassa vedessä. Kotiin mennessä Minttu katseli peloissaan Hathansuoita. Siellä kuulemma näkyi vieläkin aikoja sitten sodassa kuolleita ihmisiä. Minttu pysyi mahdollisen kaukana tuosta kaameasta paikasta. Kultaisessa Ahvenessa oli taas meno päällä. Kauhea melu, ja juttua riitti. Mutta oli nukkumaanmenoaika. Minttu lähti hyvillä mielin omaa yrttitarhaa päin."
:mrgreen:

Sitä yrttitarhaa ei kyllä kartassa näy.
 
Thih! Jos Gandarille tulee jazzklubi, soluttautuisin joukkoon sellollani; nurkan takaa voisi sellainen pilkottaa. Tai jotain. UB-huudatus-stereot käyvät myös hyvin ;) Äh. En uskonut, että joku päivä tällaista pyytäisin :mrgreen:
 
Oi voi ^__^ Onpa tuo. öh, täyttynyt.
*tutkii sitä*
Ei minua. (Olipa yllätys...) Eikä tilaa. Toisaalta kukaan ei edes tunne minua tällä nimellä. Eikä tainnut tuntea sillä entiselläkään. Hmmm. Pitänee muuttaa jokeen. Tai hei, minustahan voisi tulla Nyyppälän pormestaritar, minä kun olen tälläinen ikuinen nyypiö :wink:

No ei vaan. Haltiamielellä on varmaan muutenkin rutkasti hommaa tuon kanssa. Mutta pakko sanoa että en minä kyllä saisi noin selkeää jälkeä paintilla... Ihania pikku taloja :D

Muoks. Kelpit on vesieläimiä. Hmm. Kelpien lätäkkö. Öh, älkää välittäkö minusta ^_^
 
Jos pitää olla joku mitä siellä ei ennestään ole niin esittäisin toiveen pienestä haapapuusta. Siellä on tietenkin Telepuu, mutta se on sellainen hieno jumalallinen puu. Pieni tavallinen haapa olisi aivan eri asia.


Olen säälittävä :)
 
Ida sanoi:
Thih! Jos Gandarille tulee jazzklubi, soluttautuisin joukkoon sellollani; nurkan takaa voisi sellainen pilkottaa. Tai jotain. UB-huudatus-stereot käyvät myös hyvin ;) Äh. En uskonut, että joku päivä tällaista pyytäisin :mrgreen:

Ei ei, sinun täytyy opetella kyllä nyt soittamaan kontrabassoa, näppäillen, eikös se ole oikeastaan ihan sama? Muuten et pääse mahdolliselle, fiktiiviselle jazzklubilleni soittamaan *tähän sellainen silmää iskevä, ei-ihan-tosissaan oleva hymiöhenkilö*

Ja hankkia jazzisti-uskottavuutta, osta vaikka hassu hattu tai jotain :)
 
Ylös