Kontuvaellus 2016

Sopiva ajankohta


  • Total voters
    8
  • Poll closed .
Sitä voisi tosiaan miettiä mikä osallistujamäärä on minimi, että juttu tuntuu jollain lailla "miitiltä." Mun mielestäni olisi hyvä olla vähintään neljä ja tietysti mieluummin muutama osallistuja enemmän. Silloin olisi pienen miitin tuntua. Etelä-Suomessa ruska menee helposti lokakuun puolelle. Lokakuussa on yleensä jo muutenkin syysmiitti. Latuyhdistykset kampanjoivat syyskuussa "nuku yö ulkona" teemalla, joka osuu tuohon 16.-17.9. väliselle yölle. Silloin voi olla vähän ruuhkaa lähimetsissäkin.
 
Last edited:
Minulle ruskaretki pamahtaa kirjotusten kohdille, joten ymmärrettävistä syistä en pääse sinne metsään haahuilemaan. :(
 
Oletettavasti linnavuorelle ei saa leiriytyä, ja hobittivaellusta varten tarvittaisiin muutenkin eräilymaastoa. Olkoonkin, että moinen kohde osana vaellusta voisi olla mielenkiintoinen.
 
En osaa nyt ihan heti sanoa vielä omalta osaltani tilannetta, mutta jos tähän lähdetään niin sanoisin että tämän kuun puolella/syyskuun alussa ja koska aikataulu on aika nopea niin pidettäisiin edellinen paikka ettei aika suotta mene sen keskusteluun. Uudet kohdeideat kuitenkin varmasti tervetulleita jatkoa ajatellen :)
Mahdollisesti voisin ollakin mukana jos vaan työt ja muut menot joita nyt tuntuu kasaantuvan ihan urakalla sen sallivat.
 
Ymmärrän kyllä että on helpointa jatkaa samasta mihin suunnittelu jäi. Ähjm mutta siis niin joo, nostin tämän keskustelun esille kun ajatus kontuvaelluksesta on kiehtonut aina ja kiehtoo edelleenkin ja siksi olin tosi "jeesh" kun näin tämän topikin. Mutta siis nyt kun luin tarkemmin nuo aiemmat sivut ja tutkailin karttaa, niin otan sen verran takapakkia että jos tarkoitus on tosiaan vain majoittua mökkiin ja kävellä yksi neljän kilometrin lenkki niin voi olla että en viitsi sen takia neljää tuntia viettää autossa. Sen sijaan esim. tuo Haukkalammen ympäristö näyttää monipuolisemmalta, siinä on eripituisia lenksuja joista voi vaikka yhdistellä jonkun kokonaisuuden. En siis tarkoita tällä nyt todellakaan sitä että pitää olla joku 25km/päivässä selkäkatki-reitti todellakaan, en. Max 10km/päivä kuulostaa tosi hyvältä, siinä ehtii katsella ja ihmetellä ja ottaa kuvia eikä tarvitse olla huolissaan siitä että riittääkö lyhenevän päivän aika. Mökkimajoittumaan minua ei kannata laskea muutenkaan, koska todennäköisesti on nelijalkainen mukana.

Mainitsen myös tähän väliin mahdollista myöhempää projektia varten Lempäälän Birgitan polun, johon on ainakin helppo saapua julkisilla ja josta voi lohkoa sopiva paloja. http://www.muinaispolut.fi/polkureitit/lempaala-pyhan-birgitan-polku ja http://www.lempaala.fi/matkailu/birgitan_polku/esittely/
 
Minä en edellisissä reittisuunnitelmissa enää ollut mukana enkä niistä sen enempää ole nyt jälkikäteen lukenut, mutta en minäkään viitsi 4km takia vaivautua :p Ja saa kohdettakin vaihtaa, mutta minä en halua ottaa siihen rumbaan nyt kantaa. Jos se vaihtuu näppärästi nopsasti ja yksimielisesti tai jonkun diktaattoripäätöksellä niin ok ja hyvä. En vaan jaksa sitä kyselemistä ja pähkäämistä. varsinkin kun ajankohta olisi hyvä tietää mahd. pian.
 
Tänne olisi ollut pakko päästä, mutta kun ei :( Noh, toivottavasti ensi kerralla sitten
 
Ylös