Kontuvaellus 2016

Sopiva ajankohta


  • Total voters
    8
  • Poll closed .
Tällä hetkellä suosio kallistuu ajankohdalle jolloin en itse ole pääsemässä. Myöhäisempi aika antaa enemmän pelivaraa mökin suhteen, muta toki kun mennään lähemmäksi kesää niin majan kysyntäkin varmaan kasvaa (näin kuvittelisin). Isilmíren suunnitelma kuulostaa varsin pätevältä.
 
Minun osallistumiseni alkaa näyttää vähän epävarmemmalta. Toukokuun opintotuella pitäisi elää sekä toukokuu että osa tai peräti suurin osa kesäkuusta... Täytyy vähän katsoa, kuinka ohueksi lompakko käy ja voinko ohentaa sitä vielä tällä reissulla.
 
Minullekin la-su ajankohta on luultavasti helpompi järjestää lastenhoidon kannalta, ja ois tosiaan ehkä mukavampi niin, että lauantaina olisi lähes koko päivä aikaa olla Nuuksiossa, ja sunnuntaina sitten vähän lyhyemmästi. Mutta pe-la järjestynee myös. :) Arvelisin että sellaista ~10 km päivämatkaa jaksan kävellä hyvin varusteidenkin kanssa, lyhempikään ei toki haittaa mutta vähän ois kiva itteään haastaa. Mutta jos esim. sataa kovasti vettä, on aika näppärää että majaa pääsee noinkin lähelle autolla, voi sitten muuttaa suunnitelmia sen mukaan.

Harmi toki jos nyt ajankohta menee sellaiseksi, ettei Jaamar vaellusta puuhanneena pääsekään paikalle. :/
 
Äänestyksen mukaan mennään enkä katso itseäni sen tärkeämmäksi nappulaksi kuin ketä tahansa muuta vaikka se henkilökohtaisesti harmittaisikin.
 
Soitin tuonne luontokeskus Haltiaan ja kyselin tuota vuokratupatilannetta. Kaikki la-su ovat varattuja molemmissa tuvissa, Tikankololla ja Oravankololla. Muutama tyhjä vuoro löytyi Tikankololta pe-la yöksi. Joten tämä tieto vapauttaa miettimään vaikka koko kävelyreittiä uudelleen. Mistä aloitetaan ja missä yövytään. Vettä löytyy Haltiasta ja sieltä saa hyviä ilmaiskarttoja reiteistä. Myös Haukkalammella on vesipiste, vaikka se luontotupa on toukokuussa vielä kiinni.

Edelleen olisi hyvä jättää suurin osa tavaroista autoille ja tehdä lenkki pikkurepulla ja palata sitten hakemaan isommat kantamukset ja jatkaa sitten yöpymispaikalle, missä sitten päätämmekin olla. Sateen varalta ei tietysti olisi pahitteeksi olla jonkun laavun vierellä, niin voisi vallata laavun ja sen ympäristön.
 
Kun nyt mökki jää joka tapauksessa pois niin päivämäärän lukkoon lyömiselläkään ei ole niin kova kiire. Äänestys sulkeutuu 8.4. Jos jollekulle tulee ennen sitä joku syy miksi päivä pitäisi tietää aikaisemmin niin hihkaiskaa vaan niin otetaan seillä hetkellä suosituin. Ja muistakaa päivitellä äänestykseen jos tilanteenne tai mielenne muuttuu.
 
Jaahas. Pitää vissiin oikeasti etsiä se teltta ja alkaa harjoitella sen pystyttämistä =) Kiitos Fairy Tale että otit asiasta selvää, olin itse ajatellut soitella vasta kun päivämääristä on sovittu.
 
Oliko kenenkään teltassa tilaa? :) Laavulla nukkumisestakin tykkään, mutta kylmään varautuen teltta ei olisi pahitteeksi.
 
Telttoja löytyy kyllä, että voin takakoppaan heivasta pari ylimääräistä mukaan kuka tarvii. Kaikki ovat säänkestäviä versioita.
 
Jes! Kiitos Fairy Tale tosiaan että soittelit jo tupatilanteesta, päästään suunnittelussa eteenpäin. Toi kuulostaa musta oikein järkevältä, että vois kävellä päivärepun kanssa vähän pidemmästi ja kantaa majoitustavarat lyhyemmän matkaa leiripaikkaan, ja laavu ois mukava tukikohta. Kannatan kaikkea!
 
Äänestyksen tulos ei muuttunut enää tuosta 14.-15.5. la- su ajankohdasta. Mikähän nyt on lopullinen osallistujien määrä?
Olisiko noin 12.00 sopiva lähtöaika tuolloin lauantaina jostain sellaisesta paikasta, johon myös pääkaupunkiseudun bussit sopivasti tulisivat?

Minä ja Qohelet siis tulossa. Täältä kestää ajaa noin pari tuntia, joten ihan kauheen aikaista lauantaiherätystä en hingu.
 
Last edited:
Me olemme silloin muissa maisemissa, joten jätän retken suunnittelun nyt muiden harteille ja katsotaan omalta osaltani tilannetta ensi vuonna. Joka tapauksessa hauskaa vaellusta ja tosi hienoa jos tämä toteutuu oikeasti :) Ehkä tästäkin saisi jonkinlaisen vuosittaisen perinteen.
 
Näyttää edelleen enemmän siltä, ettei minulla ole varaa lähteä. Ei viitsi vain yhtä yötä varten matkustaa niin etelään... Olen antanut ääneni viikonlopulle 14.–15.5., joten poisjäämiseni muuttaisi äänestyksen tulosta. Jätin ääneni tuonne roikkumaan siltä varalta, jos kuitenkin lähtisin, mutta voin uhrautua, jotta varmemmin mukaan tuleva Jaamarkin pääsisi. :)
 
Mitenkäs nyt tehdään Dracaenan jättäydyttyä pois? Heitetäänkö kolikkoa vappuviikonlopun ja tän 14.-15.5. välillä vai pidetään jälkimmäinen? :)
Mulle sopii edelleen kummatkin, vappuviikonloppu voi mahdollisesti olla hivenen helpompi. Joka tapauksessa olisi hyvä lyödä päivämäärä lukkoon mahdollisimman pian, että voin alkaa säätää lapsenvahtikuvioita.

Klo 12 sopisi hyvin. Ite olen tulossa julkisilla, joten Haukkalammentien, Nuuksionpään tai eteläosassa Siikaniemen pysäkit ois nähdäkseni mahdollisia. Riippuu mihin päin suunnataan.
 
Last edited:
Vielä on aikaa. Jäädään odottelmaan mitenkäs muut lähtijät ovat pääsemässä?
Muutama vuosi sitten meitä oli neljä patikoimassa + kaksi koiraa.
 
14. -15.5 ei valitettavasti käy. :(. Tiellä on hirveä kasa muuta roinaa, jota ei pysty siirtämään millekään muulle viikonlopulle. Ensi kerralla kyllä varmaankin on enemmän aikaa..
 
Nyt näyttää vähän siltä, ettei sinne ole tulossa kuin 3, mikä on minusta liian vähän. Pitää varmaan toteuttaa tämä joku toinen kevät/kesä.
 
Ylös