Korvamadot kiertoon!

"Sua palvelemaan"?

Minulla on nyt pari päivää soinut jatkuvalla syötöllä Andrew Lloyd Webberin tuoreesta musikaalista Cinderella kappale Bad Cinderella. Ehkä muutaman kuuntelukerran jälkeen jo aika kliseinen voimaballadi, mutta niin tarttuva!

 
Rouva B kuuntelee hieman eksoottsempaa poppia, ja vaikka sanaakaan en ymmärrä niin päähän tämän kertosäe vain menee.

 
Puuilo on muuten sitkeää sorttia. Tätä on jatkunut keväästä lähtien. Onnea vaan kohtalotovereille!
 
Nyt on paha!

Törmäsin tähän muutama päivä sitten Kaaoszinen joulukalenteriin eksyttyäni, kun aloin lukea kalenterin alla olevia juttuja. Olen harvoin kuullut biisiä, joka tarttuisi ensikuulemalta näin tiukasti. Kertsi soi aamulla herättyäni ja kesken töiden jajaja. Olen jakanut tämän biisin ilosanomaa nyt ympäriinsä siinä toivossa että pääsen siitä eroon ennen joulua. Onhan tässä kuitenkin vahvasti suomalaiskansanperinteellinen sanoma. Kuuntelu omalla vastuulla!


(En ollut ikinä aiemmin kuullut Slack Birdistä, mutta meni tutustumislistalle.)
 
Kertakaikkisen mainio biisi ja video! Olkoonkin, että suomalaiskansallinen pyllytys suoritettiin oikeasti vanhanaikaisesti alushousuttomaan asuun pukeutuneena, koska kyse oli nimenomaan "vitun väestä" eikä niinkään pyllyn twerkkaamisesta ;)
 
Muistinpas mikä tuo oli suomeksi, the Wurzels:'i got a brand new combine harvester' ja Muska Babitzinin versio. Ihan vain siksi kun live-tuubissa mainittiin alkuperäinen.

 
Last edited:
Täällä on noin musikaalista ja taiteellista väkeä aika lailla
niin luulenpa että totanoin
tämä biisi ei kovin hyvin toimi
Otsikon mukaisena korvamatona
Mutta värssy se tämäkin on myös
Ja mä ajattelin näin, itsekseni nimittäin
Että taidetta on niin monenlaista.
(Jori Malmikiveä mukaellen)

Esittäjänä jo aiemmin ketjussa esiintynyt kansantaiteilija. Minulle oli yllätys miten vanha tämä olikaan. Jostain se kumminkin tänään tuli mieleen.

 
Last edited:
Tullimies koko homman jotenkin mokasi
Rutiininomaisesti tuli ja hanurini tarkasti
Sieltä löytyi Lada ja sata kiloa heroiinia
Arja Koriseva ja kuva Viktor Klimenkosta

Nyt loistaa kuu, nyt loistaa kuu
Ja ma tanssaan pakkasessa
Revontulet luovat romanttista tunnelmata

 
Ylös