KTK?

Kokkolassa niitä löytyy ainakin Suomalaisesta, mutta olen nähnyt myös Anttilassa ja Mäntysaarella. Vai mikä Info se nykyään onkin. Jos ei ole just hyllyssä, ainakin Mäntysaarella ja Suomalaisella tilaavat jos kysyt kassalla. Eikä hintaan pitäisi tulla yhtään ylimääräistä.
 
Suomalaisessa ainakin on.

Kannattaako muuten ostaa kovakantinen vai pokkari? Kovankantisessa on kyllä kartta mukana, mutta sen saa netistäkin.. Onko siinä muuta hienoa ja jotain mitä pokkarissa ei ole?




[color=blue:d30980fd37]Yhdistin peräkkäiset viestit. Tik[/color]
 
Terris sanoi:
Kannattaako muuten ostaa kovakantinen vai pokkari? Kovankantisessa on kyllä kartta mukana, mutta sen saa netistäkin.. Onko siinä muuta hienoa ja jotain mitä pokkarissa ei ole?
Eh... no siinä on kovat kannet. Sitten se onkin aika puhtaasti makuasia pitääkö pokkareista vai kovakantisista. Puolensa kussakin.
 
Niin, omasta mielestäni ne on pakko olla kovakansiet, ne on jotenkin arvokaamman näköset kun jotku "lörppö kumikannet". Niin ja kävin äskettäin kysymässä tuosta suomalaisesta ja silä se näky olevan, silmarillion oli kans (28 €, tilaus).
 
Mulla on Silma ja KTK kummatki pokkarina. Onpahan kolmisen kertaa halvemmat. Sama teksti kuitenkin.
 
Halpa hinta voittaa laadun...minä tyttö erehdyin ostamaan pokkarin. Älkää ihmiset rakkaat tehkö sitä; kannet hajoavat nurkista alta aikayksikön vaikka kuinka varoisi ja jokaikinen kerta kun luet vaikka vain tavun verran kiroilet kun sitä karttaa ei ole...
 
Joo-o...meitsikin erehtyi ostamaan ensin pokkarin, mutta hermotha siinä menee niitten kansien kanssa kun pitää koko ajn varoa. Ostinkin sitten kovakantisena ja nyt voin lukea myös KTK:ta huolettomasti! :D
 
Minä ainakin kaipasin KTK:ta lukiessani Beleriandin karttaa, jota KTK:ssa ei ole. :p Eli ellei Númenor ole hirmu tärkeä, ei vain kartan takia kannata ostaa kovakantista, kolme kertaa kalliimpaa. Silmarillion taas kannattaa ehdottomasti ostaa kartallisena, sieltähän se Beleriand löytyy.
 
[offtopic]
Niin, ja hyvät ihmiset, jos ostatte pokkareíta, päällystäkää ne. Kestävät vuosia kauemmin.
[/offtopic]
 
jatkaa offtopicia...

Päällystämisen lisäksi vahvistakaa kansia jotenkin, esim. pahvilla. Tuntuu tukevammalta ja pysyy helpommin pystyssä kirjahyllyssä... :)
 
Haltiamieli sanoi:
Terris sanoi:
Kannattaako muuten ostaa kovakantinen vai pokkari? Kovankantisessa on kyllä kartta mukana, mutta sen saa netistäkin.. Onko siinä muuta hienoa ja jotain mitä pokkarissa ei ole?
Eh... no siinä on kovat kannet. Sitten se onkin aika puhtaasti makuasia pitääkö pokkareista vai kovakantisista. Puolensa kussakin.
Ja löytyyhän kovakantisista kartat... Toisin kuin pokkareista. Yksi syy miksi mulla ei ole Silmaa/KTK:ta :roll:
Mutta joo. Hirveän hyvä kirja. Nimensä mukaisesti se on kyllä miullakin keskeneräinen. Sata sivua jäljellä. Kun on varmaan 5 kirjaa samaan aikaan luvussa.
 
KTK oli mukavaa iltalukemista minulle 3 kk:n ajan. Mukavia "pikku"tarinoita. Mielenkiintoisimmat oli Nazguleista ja velhoista kertovat ja kaikki Kolmannen Ajan tapahtumista kertovat jutut.

Itse ratkaisin tuon karttajutun silleensä kun minulla on kaikki pokkareina (+TSH kovakantisenakin) niin ostin Brian Sibleyn ja John Howen "The Maps of Tolkien's Middle-Earth". Siinä on tosi isot kartat Keski-Maasta, Numenorista, Mordor-Gondor-Rohan-alueelta, Hobitin retkialueelta ja myös Beleriandin kartta (kaikki värillisinä). Kartat ovat by Howe ja Sibley on kirjoittanut kartoista oliko 72 sivua. Pitää aloittaa lukemaan tänä iltana. Ja kaikki on siis englanniksi.
 
KTK todella on mielenkiintoista ja syventävää lukemista, mutta raskasta verrattuna Hobittiin. Ei aivan heti tee mieli aloittaa sitä alusta. Ehkä minulle mieluisimmat tarinat kertovat Nienorista ja Turinista sekä istarista. Nienorin ja Turinin kohdalla kyllä huomaa selvän yhteyden Kalevalaan :) En toki katso asiaa pahalla.

Bietu, mitä maksoit tuosta karttakirjasta? Tuo on aivan pakko saada. Omistan yhden valtavan karttajulisteen Keski-Maasta, mutta tuo kirja olisi jo jotain :grin:
 
Haluaisin sellaisen jutun lisätä tähän aiheeseen (en tiedä onko ollu jo aikaisemmin), että onko kukaan käsittäny mitä Matti Louhen piirros tuossa KTK:n kannessa yrittää esittää? Itse olen miettinyt sitä jo aika kauan...
 
Elvëa sanoi:
Bietu, mitä maksoit tuosta karttakirjasta? Tuo on aivan pakko saada. Omistan yhden valtavan karttajulisteen Keski-Maasta, mutta tuo kirja olisi jo jotain :grin:
Ostin Helsingin Suomalaisesta. Olikohan hinta jotain 25€. Kartat ovat todella hienoja :D
 
Bietu sanoi:
...ostin Brian Sibleyn ja John Howen "The Maps of Tolkien's Middle-Earth". Siinä on tosi isot kartat Keski-Maasta, Numenorista, Mordor-Gondor-Rohan-alueelta, Hobitin retkialueelta ja myös Beleriandin kartta (kaikki värillisinä). Kartat ovat by Howe ja Sibley on kirjoittanut kartoista oliko 72 sivua. Pitää aloittaa lukemaan tänä iltana. Ja kaikki on siis englanniksi.

Minulla on Karen Wynn Fonstadin "The Atlas of Tolkien's Middle-Earth". Kartat ovat hyviä, ja mukana on myös strategisia karttoja, joissa nuolet osoittavat sotajoukkojen liikkeet. Myös Angband löytyy, Silmarillionin kartassahan sitä ei näy. Mukana ovat myös Ardan mannerlaattojen "nykymuotoon" johtaneet vaiheet. Eri paikkojen, kuten Minas Tirithin, kuvaukset taas ovat aika mitäänsanomattomia kaavioita. Useat kaupungit on tyydytty kuvaamaan piirtämällä pyöreä kehämuuri, siihen portti ja pari tekstissä mainittua taloa. Minas Tirith tosin perustuu pitkälti Tolkienin omaan luonnokseen kirjasta "The War of The Ring".
 
Viime aikoina on näkynyt kirjakaupassa uutta (?) painosta kovakantisesta KTK:sta. Se on pakattu muovikelmuun, joten kyseenalaiseksi jää kartan mukanaolo. Onko? Luulisi että kyllä.

Ensimmäisessä painoksessa ainakin oli vielä kaunis vihreä kluuttikansi, jonka selkätekstit olivat samaa lajia kuin vanhassa TSH:ssa ja Silmarillionissa, ja sitten kansipaperi. Mutta uudessa painoksessa on semmoinen moderni kova kansi, johon kansikuva on präntätty suoraan. Mualiman rappijota, vaan hyvä sentään että kirjaa vielä saapi.
 
Ostin tuon kelmu-KTK:n kolmisen vuotta sitten, ja siitä löytyi tuo kartta (jonka näköjään olen ansiokkaasti onnistunut hukkaamaan!)
 
Ylös