Kuinka usein luet TSH:n?

Aika harvoin tulee nykyään luettua. Kun teininä luin sen noin kerran kuukaudessa ja olin fanifanifani niin ilmeisesti kiintiö tuli jo silloin aika lähelle täyttä. Viimeksi luin kokonaan pari vuotta sitten. Toisaalta pystyn siteeraamaan pitkiäkin pätkiä lähes sanatarkasti, toisaalta joka lukukerralla tulee edelleen ylläreitä joita ei muista tai ole tajunnut.

Se mikä musta on jännää on se, että elokuvat eivät ole lainkaan muuttaneet lukukokemustani. Näen kirjaa lukiessani edelleen tapahtumat siten kuin näin ne päässäni 80-luvulla. Silloin TSH-leffoista vain haaveiltiin! Kuulen myös päässäni TSH:n laulut sellaisina kuin ne silloin kuvittelin (ja itse asiassa lauleskelin niitä 13-vuotiaana kasetille jota ei luojan kiitos enää ole, koska muuten se varmaan vuotaisi jonnekin). Vaikka Ryhmis teki ansiokkaan levyn TSH:n biiseistä niin muistan ne omat (melko kornit) versioni huomattavasti paremmin edelleen.
 
Hahaa, olen aivan etana tässä lukemisessa! Olen lukenut tähän mennessä vain muutaman Tolkienin kirjan. Hobittia olen aloittamassa toista kertaa. Nyt on TSH:ssa vasta Kahdessa Tornissa, en muista millä sivulla mutta melkein puolessa välissä. En halua että se koskaan loppuu, minulle tulee niin tyhjä olo jos ei ole enää sitä tuttua ja turvallista seikkailua johon uppoutua kun on kyllästynyt tähän maailmaan.
 
Ylös