"Kuka tai mikä haluaisit olla, jos ?"

Eli ajattelin laittaa tällaisen topicin kuin, että ketä haluaisit Keski-Maan hahmoista, henkilöistä, eläimistä tai mistä vaan jos saisit valita? ja miksi? Minkä taki juuri sen hahmon tai lajin elämäntyyli miellyttäisi sinua? Haluaisitko kenties olla itse Eru? vaiko vain pieni Hobitti Konnussa tai jossakin muualla? :D

Itseäni on aina kiehtonut Haltioiden elämä ja heissä nimenomaan se luonnollinen kauneus, taianomaisuus ja se kuolemattomuus. Haluaisin viettää haltiamaista elämää Lorienin metsissä ja vaellellen ympäri Keski-Maata ikuisuudet.... :D


Jos haetaan yksittäisiä hahmoja haluaisin olla Turin joka surmasi lohikäärmeen(glaurung vaiko glaudrung mutta kuitenkin :) ), mutta en haluaisi siskoni kanssa naimisiin :) . Sen vuoksi myös tuo Berenin elämä kiehtoo. Vaiherikas elämä, liitto haltianeidon kanssa, paluu kuolleista vielä hetkeksi maan päälle elämään, silmarilin varastaminen jne. Sitten myös Gandalf olisi sellainen eikä sovi unohtaa huoletonta hobittia elämässä Konnussa tai Tukinmaassa polttelemassa piippukessua ja juomassa olutta heinänkorsi suunpielessä :D
 
Tälläinen aihe voi johtaa listaukseen, jotka ovat kielettyjä täällä käärmeessä. Yrittäkää keskustella aiheesta ja ottaa kantaa toisten viesteihin. Eikä vaan listailla asioita.
 
Olen miettinyt sekä haltiaelämää että hobittielämää. Haltioiden kuolemattomuus on kiehtova ajatus. Itse uskon elämään kuoleman jälkeen. Olen itse kuitenkin aivan selvästi hobitti-tyyppi. Miellyin vihreisiin ja keltaisiin vaatteisiin jo kauan sitten. Kontu, se on täydellinen paikka elää pieni kuolevaisen elämä. Lähellä luonto, eläimet ja rakastetaan juhlia. Tosin ihailen hobitteja, jotka ovat uskaltautuneet Konnun ulkopuolelle seikkailemaan. Olen huomannut Suomessa ja suomalaisuudessa jotakin Konnun tapaista. Tänne ei ole vielä pesiytynyt suuren maailman pahuus, vaikka se tänne hiipiikin. "Varjo pitenee". Täälläkin juodaan olutta ja poltellaan kessua. (Ja kenties lauletaan juomalauluja pöydällä tanssien) :roll:
 
Kaikki Keski-Maan rodut ovat kiehtovia, sekä hyvät, että pahat. Kuitenkin aina olen halunnut olla haltia.
Miksi sitten juuri haltia? Minua kiehtoo sellaiset hieman mystiset hahmot, jotka ovat kaiken lisäksi vielä erittäin kauniita olemukseltaan.

Haltioista lähinnä sydäntäni on ehdottomasti Galadriel. Hänet on kuvattu aina erittäin kauniiksi ja varsinkin Cate Blanchetin näyttelemä Galadriel on juuri sellainen Galadriel hahmo kuin haluaisin olla.
Galadriel on myös pärjännyt hyvin naispuolisena haltiana monien miesten joukossa. Hänessä on ihanaa itsenäisyyttä ja viisautta. Uskon myös, että hän on toisaalta hyvin lempeäkin.

Yksinkertaisesti vaan rakastan kaikkea haltioihin liittyvää. Lothlórien olisi varmasti ihanan satumainen paikka asua. Mielestäni siellä jos missään haltiat ovat elementissään.
Haltioiden kuolemattomuus on kuitenkin ainoa varjopuoli haltiana olemisessa. He joutuvat kestämään kaiken mitä pitkällä ajalla tapahtuu. :cry:

Eru en haluaisi olla, sillä voisi kuvitella, että niiden "elämä" olisi varsin tylsää, mutta en tiedä miten asian laita oikeasti on. Velhonakin olo olisi aika rankkaa, kun pitää lähes koko ajan pahuutta vastaan taistella (jos Sarumania ei varsinaisesti lasketa). Hobitti elämä olisi ihanan leppoisaa, mutta koska olen enemmän seikkailunhaluinen, en ehkä kuitenkaan mieluiten olisi "tylsä" höpötti.. :wink:
 
No jos minulta kysytään,niin haltiat ovat aina olleet lempihahmojani. Johtuen varmaan heidän kauneudestaan,viisaudestaan,ihanuudestaan,tarunomaisuudestaa,kuolemattomuudestaan yms...

Haltioista erityisesti haluaisin olla Arwen tai Lúthien. Minusta he ovat saaneet osakseen aivan käsittämätöntä rakkautta mieheltä,jota myös itse rakastavat.
Heidän kauneuttaan on myös kuvattu kauniisti ja runsas sanaisesti.
He nyt yksin kertaisesti ovat niin kiehtovia.

Hobitit ovat myös minusta mielenkiintoisia.Konnun hobiteista haluaisin olla Sam. Hän todella oli uskollinen ja uljas,vaikeuksista "määrästä" huolimatta...

Joka tapauksessa voisin olla mikä tahansa Keski-Maan asukkaista,sillä vain se että pääsisin sinne korvaisi kaiken.... :D
 
p

itse en ole ihaillut haltioita koska en haluaisi kantaa koko elinaikaani murheita mitä tapahtui 10000000000000000000000000000 vuotta sitten
pidän enemmän hobiteista ja heidän huolettomasta elämäntyylistä
yksittäinen hahmo 1 on yllätys yllätys Aragorn
ykan leffan jälkeen en innostunut häneen
mutta lukemisen ja kaksi tornia leffan jälkeen Aragorn voitti
 
Tämä on aivan loistava keskustelu!!! :D

Omistan keskimaa roolipelin, (onkohan oikea nimitys "pöytä-roolipeli", en ole varma) en ole sitä ikinä päässyt pelaamaan, koska en ole löytänyt aiheesta kiinnostuneita pelaajia. Mutta olin joskus pienenpänä tehnyt hahmolomakkeen ja kaiken taustatiedon valmiiksi eräälle hahmolle, joka oli
Puolhaltia, mielestäni aika kiinnostava yhdistelmä haltioiden siroutta ja kauneutta ja kuitenkin osittain ihmismäinen. Hahmolomake hävisi, ja ajan mittaan unohdin kaikki keksimäni asiat, mutta haluaisin silti ehdottomasti olla puolhaltia.

Hobitti olisi muuten mukava, mutta seikkailu kuitenkin kiinnostaisi! :wink: Mutta Bilbo, Frodo ja kumppanit ovat ainoat "maailmankiertäjähobitit", eikä muita varmaan tarvita! :D :p
 
Tuntuu nuo haltiat olevan täysin ylivoimaisia tällä hetkellä ja toisena taitavat tulla hobitit. :D
Kyllä oma mieleni on myös haltioiden kannalla kuten jo aikaisemmin sanoinkin. Yksittäistä haltiahahmoa minulla ei ole mikä haluaisin olla vaan se olisi sellainen "oma haltia", siis tarkoistan etten haluaisi olla mikään tunnetuista haltioista. Kuitenkin haluaisin olla suuri haltioiden joukossa. :D Omata mahtavia voimia kuten Galadriel, Elrond, Gil-Galad,Cirdan ja kumppanit.
Haluaisin vaeltaa ympäri Keski-Maata kuten samoojat tai eräät haltiat. Haluaisin olla kaunis pitkä haltiamies joka kantaa jousta ja miekkaa ja osaa käyttää kumpaakin tarpeen tullen tehokkaasti.
Välillä voisi viettää rauhallista elämää Keski-Maan kauniissa luonnossa ja sen metsissä, Käydä Hobittilassa, Lorienissa, Sumuvuorilla ja kaikkialla.Istua puiden varjossa ja poltella piippua ja rupatella vaikkapa Gandalfin kanssa. Välillä voisi käydä taistoon pahaa vastaan Mordorissa tai muualla missä pahoja voimia olisi. :D
Tällaiseen haavemaailmaan on välillä niin mahtava vaipua... :)
 
Aah.. Kääpiöt. Siinä on kansa jota kelpaa katsella. Kuten Gimli sanoisi:(ulkomuistista huom.) "Olisipa rivi örkinkauloja ja pieni huone jossa mellastaa, olisin ikionnellinen."
:D
Vaatimaton ja mukava kansa kertakaikkiaan. Oi jos joskus kääpiö olla saisin, trallallallallaaa. :D
 
Hyvä aihe tosiaankin, ja tuskin tästä tulee listaa (hope not).

Haluaisin olla ihminen, tarkemmin sanoen samooja (eikä mikään muu!).Tykkään aivan todella paljon metsissä ja muuallakin luonnossa "samoomisesta", joten samooja olisi se joka haluaisin olla Keski-Maassa. Tietenkin haluaisin olla hyvä miekkailemaan ja ampumaan jousella, mutta myös haluaisin tuntea hyvin luontoa ja liikkua varjoissa huomaamatta.

Miksi kaikki suurinpiirtein haluaisi olla haltioita? Olisihan se hienoa olla ylhäinen ylimys ja arvostettu... , mutta ihmiset ja kääpiöt ovat enemmän "toiminnan miehiä" (ja naisia). Jos olisin Keski-maassa en haluaisi olla ikääni (todennäköisesti haltiana loputtomasti) haltioiden saleissa, vaan seikkailla mantuja pitkin.

Ei sillä että haltioissa on mitään vikaa (ja kyllähän nekin voivat seikkailla ynm.), mutta tämä oli vain minun mielipide (aika pitkä sellainen :D )
 
Joskus sitä on tullut haaveiltua, että olisi Keski-Maassa kotkana. Lentäisi taivaalla huolettomana ja mahtavana. Liitelisi minne ikinä haluaisi tai minne tuuli veisi. Ei monikaan mahti uskaltaisi uhmata minua ja useimmat kunnioittasivat ja rakastaisivat minua taivaan mahtava petona, joka suojelee pahoilta voimilta heidän maitaan. :D
Ehkäpä haluaisin olla Gwaihir Tuuleruhtinas. Saisi olla avuksi Gandalfille monessa pulassa. Kunnian olla tuon mahtavimman velhon auttaja hädässä. Olla suurin ja mahtavin kotka tuona aikana. Hallita ilmaa ja muita kotkia... :)
 
Ehkäpä olisin joku mielenvikainen balrog, joka tuhoaa ja murskaa kaiken ja kaikki vastaantulijat.
:twisted:
Vitsi vitsi! On vaan ollut kamala päivä ja tuhoaminen kuulostaa nyt sopivalta. (Räyh!)
 
No joo, kyllä täytyy sanoa, että välillä on niitä päiviä jolloin toivoisi olevansa juuri vaikka Balrog ja antaa tulipiiskan heilua ja pistää paikkoja remonttiin.:evil: Tai ollappa Melkor ensiaikoina ja pistää maailma uuteen uskoon, mutta onneksi näitä on vain silloin tällöin :D
 
Minä haluaisin olla Númenorilainen laivan omistaja. No nimenikin jo kertoo siitä koska nimi Ciryatur tulee Quenyan sanasta cirya joka tarkoittaa laivaa. Hän oli myös Númenorilainen kapteeni jonka Tar-Minastir lähetti Gil-galadin avuksi Sauronia vastaan.
cirya joka tarkoittaa laivaa.

Olisi hienoa ohjata laivaa ja purjehtia Númenorin ja Keski-maan välillä. Ja kun olisin sodassa tulisin vihollistavastaan kuin hyökyaalto. :D

Ja rauhan päivinä saisi purjehtia huvikseen ja kalastaa.

Jos en voisi olla laivan omistaja olisin mieluiten Kääpiö Khazad-dûmin loiston aikoina jolloin Durin Kuolematon oli kuningas ja hallitsi Moriaa.
 
Minulle on yksi rotu ylitse muiden; hobitit. Pidän heidän elämäntyylistään ja asenteestaan elämään; ottaisin sellaisen huolettoman elämäntavan pienine murheineen paljon mieluummin kuin eläisin ikuisesti. Uh. Pitäisin sitä henkilökohtaisesti kamalana.

Ja sitten jos valitsisin tietyn henkilön; koska olen hyvin pinnallinen ihminen; olisin Estella Bolger.. :mrgreen: Tai ellen Estella, niin joku Bukinmaalainen. Olen aina kokenut Bukinmaalaiset hyvin mielenkiintoisiksi!
 
AZa sanoi:
Miksi kaikki suurinpiirtein haluaisi olla haltioita? )

Luulen että haltioissa on niin paljon kauneutta ja herkkyyttä ja kenties myös pitkän iän tuomaa itsevarmuutta, että ne kaikessa mystisyydessään ovat sen takia tavoittelemisen arvoisia hahmoja. Houkuttelevia. Ja heillä on aikaa. Ei kiire minnekkään niin kuin meillä ihmisillä.
Minä itse kuitenkin saattaisin olla ihmisnainen, vaikka minut arwenia esittämässäkin on joskus nähty, sillä haltioiden hauraus ja rauhallisuus ei kuitenkaan aivan taida sopia minulle. Jotain suurta tietenkin haluaisin olla, voimakkaita persoonia kun koko kirjassa ihailen eniten. kirjan naisissa ei kuitenkaan oikein ole sellaista, johon oikeasti samaistuisin, Eowyn kun on ainoa isompi ihmisnaisen rooli ja se ei tunnu oikein omalta. Ehkä minun pitisi sittenkin ryhtyä ihmismieheksi, ja sitten tahtoisin tietenkin olla Aragorn. Siinä on sielu jossa on syvyyttä.
 
Mutta jollei kirjan naisissa ole ketään joka haluaisit olla(puhut ilmeisesti vain pelkästään TSH:sta?) niin löytyyhän niitä mahtavia naisia menneiltäkin ajoilta. :D Tai sitten voisit "luoda" ihan oman naishahmon itsellesi, kuten minäkin tekisin jos olisin haltia. :)
Hienoa nähdä, että joukossamme on jo Numenorilainen laivanomistaja ja Hobittia, kääpiöitä, Balrog ja muitakin asukkeja. :D
Lisää vain, kyllä tänne mahtuu...!
Eikä kukaan halua olla Sauron? Saruman silloin kun hän oli paha tai hyvä? kenties Klonkku? Mikä heidän elämässään olisi "elämisen arvoista"? Koitetaan kehitellä jotain.. :D
 
Hmm.. Mikä ja kuka haluaisin olla Keski-Maassa? Tähän on paha vastata, Keski-Maa roolipelissäkin hahmoni risteilevät Briistä neljännellä ajalla mukaan otetusta mustainmaalaissyntyisestä aseenkantajasta, Gondorilaiseen ritariin, jotenka.. Suosikkirotuni ovat ihmiset, eritoten tapa jolla Tolkien käsittelee kuolevaisuutta, sen katkeruutta, ja kuolemaa lahjana. Ja se, että siinä missä ihmisissä piilee suuri heikkous, ja ihmiset ovat turmelukselle alttiita, on heidän sydämissään silti paljon hyvää, ja he ovat kunniantuntoisia ja miehuullisia. Varsinkin se että ihmiset ovat niin suuresti houkutuksille alttiita, se tekee mielestäni ihmissankareista Keski-Maassa suurempia, kuin monen muun kansan sankarista. Juuri tuo alttius houkutuksille, tuo heikkous, ja yksinkertaisesti inhimillisyys, elämä pelkojen ja halujen keskellä, voi, ihmiset vain ovat ihana rotu, mitenkään erittelemättä kansoihin.

Suosikki ihmiskansani ovat varmaankin Numenorilaiset, ja kaikki Numenorilaissyntyiset kansat. Kuten Gondor.. Oi Gondor! (Patriotismikohtaus.) Tai vaikkapa pohjoisen samoojat, jotka ovat myös ihania. Myös alkuperäiset Numenorin ihmiset ovat mahtavia, oliivi-iho, pitkiä, korpinmustat hiukset, ja jo haltioiden tasoa lähentelevä viisaus ja sivistys. Ja silti viisaudessaan hekin sortuivat samoihin pelkoihin ja houkutuksiin, kuin vähäisemmät ihmiset. Myös Mustainmaalaiset ovat hauskoja. Mutta lopetan suosikki-ihmisieni luettelemisen, tässä nyt vaan selasin kärkilistaa.

Ja kuka Tolkienin hahmoista haluaisin olla? Paha sanoa, hyvin paha. Sanoisin itse että Aragorn tai Gandalf, niin yleiseltä kuin tämä kuulostaakin. Aragorniin koen jonkinlaista samaistumista, siinä missä Gandalfiinkin. Kumpikin kantaa taakkaa, Aragorn oman kohtalonsa, ja Gandalf tehtävänsä taakkaa. Aragornissa on sellaista syvyyttä, ettei sitä löydy monenkaan kirjan hahmosta. Aragornissa on ulottuvuutta, Aragornilla on hallussaan sydän ja miekka. Sydämensivistynyt mies, tarpeeksi nöyrä ollakseen kuningas, ihmisen poika, ihmisten kuningas joka ei saavu vaatimalla vaatimaan sitä mikä hänelle kuuluu, vaan asettaa mahdollisuuden tulla kansansa torjumaksi, ja kysyy ihmisten tahtoa, ennenkuin ottaa mikä oikeutetusti hänelle kuuluu. Kuninkaiden kuningas, Aragorn Elessar Telcontar, Konkari..

Ja toisaalta, tahtoisin kovasti olla Gandalf. Haluaisin tehdä hyvää, ja olla salaisen tulen palvelija, toimia Erun luomistyön puhtaan liekin puolesta, ja taistella Sauronia vastaan, kumminkaan vastaamatta voimaan voimalla, vaan luottamalla sydämeen, luottamalla inhimilisyyteen, ja hyvään tässä maailmassa. Nostattaa entispäivien uljauden liekin kylmeneviin sydämiin, ja ratsastaa Hallavaharjan selässä, tuoden toivon sinne, missä sitä ei ole. Uhraten itseni muiden puolesta, tutkia vihollisen toimia, ymmärtäen häntä, mutta kumminkin pitäeni sydämeni varovaisena, ja muistaen minkä kanssa olen tekemisissä. Uskoa maan hiljaisten voimaan. Katsoa kun hyvä jonka panen alulle kasvaa, ja puhkeaa kukkaan. Jakaa viisautta niille, jotka kuulla tahtovat. Minä haluaisin tuoda maailmaan toivoa, jota sieltä aina välillä tuntuu puuttuvan.

Ja näistä voimme johtaa kahteenkin asiaan, mitä minä henkilökohtaisesti haluaisin Keski-Maassa olla. Joko haluaisin olla ihmisten kuningas, tai sotapäällikkö. Johtaa kansaani muistaen että kuningas on kansan palvelija, eikä toisin päin. Yrittäen pitää valtakuntaani kasassa minulle annetun viisauden turvin, ja varjon tullessa pitää miekkani terässä, mieleni lujana, ja sydämeni horjumattomana. Ja välittää tämän miehilleni, suojella kansaani ja toimia oikein.

Toisaalta minä haluaisin olla Istarin, velhonkaltainen. Haluaisin kuulua viisaisiin. Ehken aivan niin henkinen olento kuin velhot, mutta haluaisin olla maailmassa toivon sanansaattaja, ja Sauronin vastavoima. Jakaa sitä minkä koen viisaudeksi kaikkiin korviin jotka kuulevat, ja kuten Gandalf, kenties lopulta onnistua tehtävässäni. Haluaisin jakaa tietämystäni kaikille, olla ylpistymättä, ja säilyä vailla ylimielisyyden tahraa. Olla vastaamatta voimaan voimallani.

Tällaisia mietteitä nämä. Sotapäällikkö/ihmisten Kuningas, tai Viisas, toivon sanansaattaja ja tietäjä. Ehkäpä haluaisin olla hiukka kumpaakin.
Ehkäpä Roquen, ritari, elikkä sotapäällikkö, kenties ihmisten kuningas tai käskynhaltija. Ja toisaalta niin kovin tahtoisin olla Viisas viisaiden joukossa, kuulua valkoiseen neuvostoon, ja poltella Gandalfin kanssa piippua. Olla nöyrä ja rakastava kuningas kansaani kohtaan, ja vahva johtaja tarpeen tullen.

Siinäpä nämä mietteet.
 
Rimtûr sanoi:
.. Keski-Maa roolipelissäkin hahmoni risteilevät Briistä neljännellä ajalla mukaan otetusta mustainmaalaissyntyisestä aseenkantajasta, Gondorilaiseen ritariin, jotenka.. ..
Tämä on vähän off-topicia, mutta roolipelit ovat kiva tapa eläytyä Keski-Maan ihmisiin. Siinä pystyy itse hienosti kuvittelemaan henkilöiden tunteita ja motiiveita. Omia roolipelihenkilöitäni ovat myös suurimmaksi osaksi ihmiset, koska huolimatta aikaisemmasta postistani jossa kehuin hobitteja, pidän myös ihmisiä hyvin mielenkiintoisena kansana. Esimerkiksi Theodredin ja Halbaradin maailmat tuntuvat aika viehättäviltä - samoin kuin muutaman pienen hobitin. :)
 
Turin Turambar sanoi:
Eikä kukaan halua olla Sauron?:D

Itseasissa Sauron on mielestäni erittäin kiehtova hahmo. Miksi kiehtova, niin sitä en osaa sanoiksi pukea, joku hänessä vain on sellaista joka viehättää.
Ehkä se on sitä, että hän on pahis (todella pahis) jolla on paljon mahtia. Pahiksena oloa olisi joskus mukava kokeilla, sillä tuohon hyvyys voittaa aina pahan-teemaan on jo hieman kyllästynyt. Olenkin miettinyt, että jos riisuisimme Sauronin kypärän (hänen ollessa vielä ruumiillisessa asussa) mitä sieltä paljastuisi? Kasvot? Vai pelkkä kammottava musta aukko? Minä uskon, että kyllä kait Sauronillakin jonkunlaiset "kasvot" oli, vaikka niitä en osaa hahmottakaan...

Päivän voisin olla Sauron, mutta Klonkuksi en ryhtyisi, hänen elämänsä on ollut sen verran rankkaa ja säälittävää. En haluisi kärsiä samanlaisia henkisiä tuskia kuin hän.. :cry:
 
Ylös