Kuolleiden runoilijoiden seura...

Marw

Hobitti
No, olen varma että olen nähnyt tästä joskus täällä keskustelun, mutta kun sitä ei just nyt löydä, niin alotetaas....

Itse tykästyin tähän leffaan kun huomasin sen dvd:nä kirjaston hyllyllä. Mainio ohjaus, loistavat näyttelijäntyöt, kuten itse Robin Williams(mainio matkija 8) ) tai Neil Perryn esittäjä... (Robert Sean Leonard). Lisäksi elokuvassa on muutamia mykistyttäviä kohtauksia, kuten pojat juoksemassa huput päässä sumuisessa metsässä Manaajan tyylinen musiikki taustalla... ja tämän elokuvan jälkeen ainakin tiedän mitä tarkoittaa sanonta taivas mustanaan.... tässä tapauksessa puhun siis niistä linnuista....

Ainut pulma oli, että kun olin nähnyt Mona Lisa's Smilen ennen kuin olin nähnyt tämän, ajattelin että MLS oli selvästi tästä matkittu.... mikä on hyvä, se vaan lisää entisestään inhoani MLS kohtaan :roll: mutta, teidän vuki. No, arvostelua, please.... :)

Carpe diem
 
Oli muuten kumma juttu kun tää oli mun videohyllyssä monet vuodet katsomattomana lojunut, kunnes yhtenä päivänä innostuin sen videonauhuriin tunkemaan.
Minä ainakin tykkäsin kuin hullu puurosta! Se Robin Williamsin esittämä yltiöromantikko opettaja oli niin symppis että. Ja tarinakin oli kiva, vaikka siinä olikin vähän surullinen loppu.
 
Olen nähnyt kerran, viime kesänä taisin sen lainata tuttavaltani. Oli hyvä elokuva, pidin paljon. Loppu oli todellakin surullinen, tuli siinä pari kyyneltäkin tirautettua. Ei nyt tule oikein mitään hyviä kohtauksia mieleen, pää muutenkin aika tyhjänä. Mutta joo, minä suosittelen myös katsomaan tämän.

Carpe Diem -lause siitä jäi kyllä pyörimään päähän. Taisin kirjoittaa käteenikin sen lauseen, jos tässä nyt vielä muisti pelaa kunnolla viime kesän tapahtumista. :wink:

Joskus voisi ostaa tämän, kerran olen jo katsellutkin dvd:tä sillä silmällä Anttilan Top Tenissä. Jos seuraavalla kerralla sitten.
 
Kyllä. Pidän.

Ja hassua, minullekin kävi niin, että sain sen "kylkiäsenä", kun sain lahjaksi DVD-soittimen, ja isä oli ostanut Kuolleiden Runoilijoiden Seuran alennuksesta jostain, ja antoi sen siinä sivussa mukana. Leffa lojui hyllyssä unohtuneena vuoden, kunnes reaalin kirjoituksia edeltävänä päivänä tarvitsi relata ja päätin katsoa jotain.. ja tongin hyllyä.. ja löysin sen.

Ja olin otettu. Leffahan on loistava. Todella nautittava ja myöskin itkettävä (mikä ei minun tapauksessani tosin ole kovin harvinaista, itkettäminen siis).

Näyttelijäsuoritukset ovat loistavia. NÄin äkkiseltään ei tule mieleen yhtäkään teennäistä tai kankeaa näyttelijää, ja se on aika paljon leffalta, jossa on noin monta nuorta poikaa.

Eli loistavaa työtähän leffa kokonaisuudessaan on. Sanomakin on näin kliseisesti ilmaistuna ikuinen, eli menneisyyteen sijoittuva ympäristö ei irrota tarinaa millään lailla katsojasta.

Kyllä. Pidän. Ihanaa että joskus käy näinkin päin, että löytää omasta hyllystään hyvän leffan, jota voi sitten aina katsoa kun tahtoo. :)
 
Katsottiin leffa kerran koulussa ja olin ikionnellinen kun sain netistä tilattua dvd:n itselleni :)
Leffa on loistava ja on toisaalta kiva nähdä leffoja, jotka loppuvat surullisesti. Se on jotenkin koskettava leffa... Näyttelijöistä tykästyin eniten Ethan Hawkeen (Todd Anderson) ja siihen Neil Perryn näyttelijään, nimeä en muista kunnolla.
 
Ylös