Kurkkaa Kukon Kuvia:)

kukko

Hobitti
Tervehdys kaikki!

Saankohan tän toimiin halutulla tavalla.. joo olen uusi täällä:)

Joo eli halusin tuoda nähtäväksi näitä tuotoksiani.. niin ja saa kommentoida! Kiitos kaikille:)


Poistin toimimattomat kuvalinkkaukset -Merri
 
Tuosta yläpuolelta löytyy kohta "Valitse liitettävä kuva" :)
 
No kas kummaa, niinpä onkin:) No ehkä nyt tästä viestistä saa sen tarkoituksen selville.
 
Hienoja on. Sumuvuoret ja tuo kääpiöiden koto on hienoimmat mielestäni. Tykkään erityisesti väreistä, mutta tuossa kääpiökuvassa voisi ehkä vähän enemmän tuoda vielä etäisyyksiä ja ulottuvuutta esille. Etuosa näyttää jotenkin lättänältä, mutta siinä on kyllä hienon maanalainen tunnelma.

(Bryce = joku 3d mallinnusohjelma?)
 
Upeaa maisemointia, tulee mieleen jokin (fantasia) peli jossa taustat ovat komeita, teatraalisia ja sitä rataa. Tykkään erityisesti rakennuksistasi, näyttävät aidoilta. Värimaailma tumma, synkeä fiilis.

Kiinnostaa että miten teet nämä, piirrätkö kaiken (rakennukset, hahmot, struktuuri) käsin vai miten homma toimii? Piirtopöytä? Mallinnus? Leikkaa-liimaa?

7 tuntia kuulostaa häkellyttävältä, perinteisillä välineillä (paperi ja kynä ja niin edellelleen) itselläni luiskahtaa 7 tuntia hyvinkin helposti, eikä sillä ajalla työ ole läheskään noin hieno kuin tuo (tai nuo) sinun työsi. Mutta koska en ole digipuolelle niin perehtynyt en osaa oikein verrata ja siksi kyselen. Taidan silti vain olla etana.

Hienoja ovat.
 
Kiitoksia palautteesta!
Bryce on sädelaskentaan perustuva 3d-ohjelma... muita vähän samaan kategoriaan kuuluu esim 3d studio max... Brycessä kaikki rakennetaan ja mallinnetaan tietyistä valmiista perusobjeksteista (kuutio, pallo, vuori,puu jne.) käyttäen eräällä tasolla boolen algebraa hyväksi. Tällä tavalla saa sitten muotoiltua kaikenlaista. Näihin sitten luodaan sopivat materiaalit, lisätään valot jne... Hahmot on tehty ohjelmassa Poser, ja kopioitu sitten Bryceen. Vuoden verran oon Bryceä treenannu ja nyt alkaa olla homma jotenkin hanskassa:) Piirtopöytä olis kyllä mahtava saada joskus.. koska Photoshopissa jälkityöskentelyllä voi saada ihmeitä aikaan:)

Tuo oli vaativin kaikista tuo Nogrod... juurikin tuon fiiliksen ja etäisyyksien kannalta. Pitkäaikainen haave tehdä jotain kääpiöihin liittyvää:) Jos kiinnostaa niin kotivuiltani löytyy lisää tuotoksia http://kotisivu.dnainternet.fi/antranta/

Niin ja Bryce 5 on ilmainen ohjelma tällä hetkellä:)
 
Kiva nähdä pitkästä aikaa "aiheeseen" liittyvää materiaalia, kiitos jo siitäkin. Misty Mountains on näistä ehdottomasti suosikkini - linnut ja putoavat lehdet tekevät siitä viimeistellyn kokonaisuuden. Berenin ja Luthienin maisema on ehkä vähän liian "rakennettu" vastatakseen minun mielikuviani, mutta kiva nähdä aiheesta vähän erilaistakin tulkintaa kuin aina vaan niitä liehuvia sinisiä helmoja. Telcharin paja on vallan taianomainen, mutta jotenkin jäin kaipaamaan itse takojan läsnäoloa jossain muodossa. Upeaa työtä nämä kaikki ovat, kerta kaikkiaan. :)
 
Kiitokset palautteesta:) Nerwen... hyviä perusteluja, oikein hyviä ja yhdyn kyllä noihin näkemyksiin. Beren ja Luthien on varmasti vähän erilainen tulkinta ja siinä en kyllä pyrkinytkään ihan perinteiseen.... johtuen lähinnä työn lähtökohdista eli sen taivaan käytöstä. Ymmärrän sanan "rakennettu", siltä se tosin vähän näytttää:(
Herra Telcharia ei näy, koska en valitettavasti hallitse hahmojen tekoja 3d-ohjelmilla, ja pajakin syntyi itseasiassa vähän kuin vahingossa. Lähdin aluksi mallintamaan tuota alasinta ja hammeria ja siitä se kehittyi:)

Ehtisköhän joulun aikaan tehdä lisää...
 
Itse asiassahan paja on mystisempi kun siellä työskentelevä on kuvanottohetkellä ansaitulla kahvitauolla. Haluan myös tarkentaa että "rakennetulla" tarkoitan sitä, että tuo silta portaineen sijoittaa heidät lähelle jotakin asutusta (mikä ei tietenkään ole tarinan kannalta mahdotonta), minun sisäinen mielikuvani taas muistaa heidät aina metsistä ja kedoilta. En siis tarkoittanut että rakenteet sinänsä olisivat mitenkään keinotekoisia tms.
 
Lisäsin tuossa vasta tekemäni kuvan.. eihän se kyllä jouluinen ole:)

Mutta siitä huolimatta oikein hyvää Joulua kaikille!!!!
 
Túrin mättämässä balrogeja ei ole kuulunut omiin mielikuviini lainkaan, mutta toisaalta, jos äijä tappaa lohikäärmeen ja loppupeleissä itse Melkorinkin, niin pari langennutta tulenhenkeä tuskin tuntuu missään. :)
 
Hehee.. noh, artistin vapauksia... lisäsin vähän äksöniä:)

Ehkä se kuuluisa fokus tässä työssä oli saada Turin näyttää tosi äijältä... ottaa tyynesti vastaan koko joukon mökyjä. Ns tyyntä myrskyn edellä, voi vain kuvitella kuinka mies alkaa tuosta kohta pätkii noita:) Niin ja siltakohtaus siksi, kun olin tuon sillan aikasemmin jo mallintanut:)
 
Vahva tunnelma joka kuvassa. Tirion assosioi minulla kyllä hieman enemmän Blade Runneriin kuin Silmarillioniin.

Telcharin paja on kertakaikkisen hieno. Mitäköhän kääpiömestarit nauttivat tauoillaan?
 
Tirionia katsellessa tuli heti mieleen ottaa kiikarikivääri ja napsia sillä kohteita vastapuolelta ja sitten vaihtaa haulikkoon ja edetä sillan yli singahdellen pylväältä toiselle. Tullut pelattua liikaa Haloa?
 
Hehee onneks en oo noita räiskintäpelejä pelannu niin eipä tullut tuommosta mielikuvaa:)

Kääpiömestarit varmaan vetelivät jotain miestä vahvempaa:) Löytyykö aiheesta tarkkaa dokumentointia? :)
 
kukko sanoi:
Kääpiömestarit varmaan vetelivät jotain miestä vahvempaa:) Löytyykö aiheesta tarkkaa dokumentointia? :)

Dokumenteista en tiedä mutta ilman muuta kääpiöt suosivat vahvoja, tummia oluita. Vaahdot on kiva pyyhkäistä parrasta tuopin tyhjennyksen ja reippaan ähkäisyn jälkeen.
 
Dancing Galaxy II on kovasti EV-henkinen. Jokin hyytävämpi planeetta EV-universumissa voisi hyvinkin näyttää tuollaiselta.
 
Ylös