Kuukausitapaaminen Helsingissä

Kiva, että tapaamiset lähtevät taas pyörimään. En itse pääse seuraavaan tapaamiseen, kun olen tuolloin töissä, mutta yritän päästä joskus taas paikalle. Mulle olisi ilta-aika jatkossa sunnuntaisin helpompi kuin keskellä päivää ja vielä meidän lounasaikaan, mutta toki se on se, mikä enemmistölle sopii parhaiten.
 
Kukaan ei tainnut muistaa kirjoittaa tänne, että tämän kuun tapaaminen on Oodin ryhmätilassa 8 tänään 26.2. klo 13.00 eli vähän niin kuin nyt.
 
Seuraava kuukausitapaaminen on Tolkien-lukupäivän takia poikkeuksellisesti sunnuntain sijaan lauantaina 25.3., jolloin keskustakirjasto Oodin ryhmätila 3 on varattuna tätä tarkoitusta varten klo 16 - 19. Tarkoitus olisi jollain tavalla sivulta päivä teemaakin yleisen juttelun ja nyyttikestieväiden syömisen ohella.
 
Saattaisin olla jopa tulossa paikalle.
Ilmeisesti mitään sen tarkempia suunnitelmia ei ole miten päivän teemaa sivuttaisiin tai kuka tuo nyyttäreihin mitäkin?
 
Ei ole muita suunnitelmia kuin että jos on tulossa paikalle ja haluaa lukea jotain, etsii jostain Tolkienin kirjasta jonkun itseä miellyttävän, teemaan "travel and adventure" sopivan pätkän. Ja tietysti tuo jotain nyyttärisyötävää. Tilassa saa olla maksimissaan 16 henkeä kerralla eikä tuolejakaan siis ole useammalle, mutta aiempien kuukausitapaamisten osanottajamäärien perusteella teimme sen toiveikkaan oletuksen, ettei paikalle varmaan tule edes kuuttatoista osanottajaa. Lautapelejä olisi myös tarkoitus pelata, niitäkin sillä idealla, että pelejä saa tuoda paikalle ja sitten katsotaan, mitä loppujen lopuksi pelataan.
 
Ajattelin tuoda nyyttäreihin pari isoa limupulloa, jonkun maustetun vissyn ja kolmetoista muovista Ikean mukia. Makutoiveita saa esittää ja omia mukeja ottaa varmuuden vuoksi mukaan.

Korjaus: 17 mukia, löysin yhtä lukuunottamatta loputkin.
 
Last edited:
Seuraava kuukausitapaaminen pidetään jälleen Oodin ryhmätilassa 3, tällä kertaa taas tavalliseen tapaan kuukauden viimeisenä sunnuntaina eli 30.4. klo 13 - 16.

Lisäys: Muratin puolella huomautettiin, että kyseessä on vappuaatto. Mukaan voi siis nyyttikestieväiden lisäksi halutessaan ottaa serpentiinit, hassut hatut yms. asianmukaisen rekvisiitan.
 
Last edited:
Meillä oli tänään sangen pieni kuukausitapaaminen, vain neljä henkeä paikalla, mutta se oli vähän odotettavissakin näin vappuaattona. Söimme, joimme, pelasimme ja juttelimme mm. Konnun postilaitoksesta. Erityisen ilahduttavaa oli saada @Lagrangian mukaan joukkoon. Kiitos että tulit!

Seuraavan kuukausitapaamisen on tarkoitus olla sunnuntaina 28.5. klo 13 - 16, mutta sille ei ole vielä tilaa varattuna, koska Helmet-kirjastojen Varaamo-verkkopalvelu kenkkuilee jostain syystä minulle. Tarkoitus olisi saada taas Oodin ryhmätila 3 käyttöön, mutta vielä ei asiaa voi varmaksi sanoa. Päivitän tilanteen tähän keskusteluketjuun, kunhan Varaamo suostuu taas yhteistyöhön.

Lisäys: Love Letterista on ilmeisesti myös hobittiversio jo olemassa, mutta se ei harmillisesti perustu Konnun postiin vaan Hobittiin, ja sen arvokkain kortti on Arkkikivi. Vähän tylsää.

 
Last edited:
Noniin, Varaamo suostui vihdoin tekemään muutakin kuin vain pyörittelemään latausmerkkiä. Oodin ryhmätilat osoittautuivat toukokuun loppuun asti jo hyvin pitkälti varatuiksi, eikä ryhmätila 3 ollut sekään enää vapaana. Niinpä seuraava kuukausitapaaminen on sunnuntaina 28.5. klo 13 - 16 keskustakirjasto Oodin ryhmätilassa 7. Tämänkin tilan maksimikapasiteetti on 16 henkilöä, joten emmeköhän sovi siellä jutustelemaan, syömään ja pelaamaan aivan yhtä hyvin kuin ryhmätilassa 3.
 
Kai kaikki potentiaaliset kuukausitapaajat ovat huomanneet "Satunnaisia Tolkien-huomioita kotimaassa" -ketjusta, että samana päivänä klo 14.00 pidetään Helsingin konservatoriossa ilmaiskonsertti, jossa esitetään The Lord of the Rings - sinfonia? Saattaa siis olla, ettei kuukausitapaamiseen tule järin paljon väkeä.

En itse ole todennäköisesti osallistumassa kumpaankaan, koska olen oireista päätellen sairastumassa flunssaan tai koronaan. Jos joku kuitenkin haluaa mennä Oodiin, tila on käytettävissä ilman sen varannutta henkilöäkin. Jos sitä ei oteta käyttöön klo 13.15 mennessä, varaus raukeaa automaattisesti.
 
Mietin jo seuraavaa kuukausitapaamista. Sen suhteen on nyt sellainen ongelma, että Oodi on kiinni koko juhannusviikonlopun. Jos siis tapaaminen kuitenkin pidetään säntillisesti kuun viimeisenä sunnuntaina, kuten ainakin minun mielestäni järkevää olisi, meidän on kokoonnuttava jossain muualla. Onko ehdotuksia sopivasta paikasta?
 
Mietin jo seuraavaa kuukausitapaamista. Sen suhteen on nyt sellainen ongelma, että Oodi on kiinni koko juhannusviikonlopun. Jos siis tapaaminen kuitenkin pidetään säntillisesti kuun viimeisenä sunnuntaina, kuten ainakin minun mielestäni järkevää olisi, meidän on kokoonnuttava jossain muualla. Onko ehdotuksia sopivasta paikasta?
No jaa, minusta ei ole kovin järkevää yrittää tavata juhannussunnuntaina. Mutta jos joku pääsee paikalle, niin jokin kahvila on varmaan auki? Käytän tässä hyväkseni tilaisuutta muistuttaa, että Konnun (ja muiden spefijärjestöjen) piknik Suomenlinnaan on seuraavana lauantaina ja olisi mukava saada mahdollisimman paljon myös brandagambalaisia paikalle.
Lisätietoa: https://kontu.me/keskustelut/suomenlinna-piknik-la-1-7-2023.6686/
 
Last edited:
Olisiko sitten järkeä siirtää ronskisti kuukausitapaaminen viikkoa aiemmaksi ja toivoa, ettei muutos aiheuta sekaannusta?
 
Ylös