Kuvat: kuvat.kontu.info

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Tauluseinän kuvapankki on päivitetty Pixelpost-järjestelmän alle. Nyt kuitenkin on noussut esiin kysymys: pitäisikö tämän kuvajärjestelmän nimi olla jokin muu kuin Tauluseinä?
 
Tauluseinälle on tehty joitakin parannuksia, tärkeimpinä uusien tagien lisäämisessä ollut sulkujen ilmestyminen on korjattu ja viimeisinpien kommenttien näkyminen käyttäjän ja tietyn tagin kuvien tarkastelusivulla.
 
Hei! Kysynpä nyt, kun en ole pitkään aikaan täälläkään käynyt:

Miten Tauluseinällä voi selailla kuvia kategorioittain (taidekuvat, omat kuvat, miitti- ja tapahtumakuvat jne) tai tagien perusteella? Nyt etusivulla näkyy jokaisesta pääkategoriasta vain uusimmat viisi, eikä kuvia pääse selailemaan kuin käyttäjäkohtaisesti käyttäjälistojen avulla. Omaan galleriaan pääsee tietty ja kuvia lisäämään kyllä, mutta ei riitä! Vai onko minulta nyt jäänyt huomaamatta jokin navigointipaneeli tai jotain?
 
Kuvien sivusta löytyy tagit, joita klikkaamalla voi selailla eri tageja. Kaipailisi tietysti vielä parannusta, että tageja löytyisi useammasta paikasta ja että löytyisi täysi selattava lista kaikista tageista.
 
Okei, nyt selkeytyi hieman. Ilmeisesti numerolla alkavien tai liian lyhyiden tagien lisääminen ei onnistu (kokeilin lisätä tagin "3D")?

Eli jos sitä ollaan joskus päivittelemässä, niin tagilistan lisäksi myös pääkategorioittain selaaminen olisi hienoa saada vielä mahdolliseksi, samoin kuin ehkä kuvien saamien kommenttien määrän näkyminen kategoria- ja taginäkymissä (samoin kuin nyt pääsivulla uusimpien kuvien kohdalla). :)

[MUOKS] Niin ja kuvan lisääjän nimen näkyminen em. näkymissä näyttäisi uupuvan.
 
Päivitystä: pitäisikö tuon kuvajärjestelmän nimi vaihtaa joksikin muuksi? Nyt käyttö Tauluseinän keskustelun ja kuvagallerian kesken menee sekaisin.
 
Öh...mitä kautta näen, mitä kuvia itselläni on Kontuun ladattuina? En ainakaan bongannut mitään "oma galleria" -vaihtoehtoa, mutta kyseessä voi hyvin olla oma huomiokyvyn puutteeni.
 
Tällä hetkellä se ei onnistu, joten mitään ei ole jäänyt näkemättä. Todennäköisesti toteutan sen jossakin vaiheessa, mutta juuri nyt en prioritisoi sitä.
 
Huh. Ei hoppua. Huolestuin vain, kun Silttis mainitsi tuolla aiemmin jotain siitä että omaan galleriaan kyllä pääsee, ja ajattelin, että minulta on taas jotain jäänyt huomaamatta.
 
Äääh... En ole minäkään aikoihin käynyt ja kaikki galleriassa on ihan uutta. Sen verran poroa on peukalossa, etten löytänyt omia kuviani ollenkaan..
Kai ne siellä ovat, mutta tämä uusi systeemi tuntuu ainakin näin ensi alkuun hirveän sekavalta.
Silloin kun itse pelmahdin ekoja kertoja Kontuun, kuvien selaaminen oli huomattavasti helpompaa. Tai sitten minusta on vaan tulossa vanha, joka ei tajua uusia tuulia.. :grin:
 
Minusta taas on tapahtunut merkittävää parannusta. Ennen jos halusit selata kuvia jouduit aina valitsemaan kuvan ja katsottuasi palaamaan edelliselle sivulle valitaksesi uuden kuvan. Nyt voit vain selata kuvia eteenpäin tai taaksepäin.
 
Itse olen tähän asti kokenut uuden gallerian hieman hankalana, mutta ehkä se vielä tästä. Kysymys: miten voin poistaa aluksi ylisuurena postaamani kuvan, joka muistivirheilmoituksesta huolimatta meni galleriaan?
 
Jaamarin mainitsema parannus on minunkin mielestäni parannus, mutta enemmän tuntuu sekavalta systeemiltä; olkoonkin että vanhassa systeemissä joutui palaamaan edelliselle sivulle, silti muuten se tuntui paljon loogisemmalta. Ulkoasu on kyllä kauniimpi. Siitä pidän kovasti.
 
Lathron: jää minun tai Steelsheenin poistettavaksi vielä tässä vaiheessa, poistotoiminto puuttuu.

Mitä tulee käytettävyyteen, niin koen kuvien selaamisen parantuneen aiemmasta. Toisaalta nykyinen ulkoasu ei kovinkaan paljoa kannusta kommentoimaan, joten taidan vielä muuttaa ulkoasua siten, että kommentit olisivat kokoajan näkyvillä. Minulle ehkä tässä toteuttamisessa on ongelmallisinta se, että galleria poikkeaa suuresti tavanomaisista sivuista, mikä taas tarkoittaa ettei minulla ole sellaisesta niin paljoa kokemusta.

No, onneksi tavoitepäivään on vielä reilu vuosi aikaa, ehtii vielä miettiä, tutkia ja toteuttaa kaikenlaista :)
 
Kuinka isoja galleriaan ladattavat kuvat saivatkaan olla? Minulla on yksi kuva, jonka haluaisin sinne viskata, muttei tähän hätään keinoja sen muokkaamiseen. En viitsisi lähteä sentään kokeilemaan, tuleeko virheilmoitus vai ei, jos sen tällaisenaan lykkään menemään.
 
Ylös