Kysy kärmesläiseltä mitä vain!

Tai kävisikö koira? Minulle tulee Jaamarin viestien perusteella mieleen iloinen, ystävällinen mutta ärsytettynä myös pippurinen ja helposti älähtävä ihminen, ja ainut mielikuvaan edes jotenkin sopiva eläin oli koira.:)
 
Punarinta voisi olla myös aika hyvä vaihtoehto. Hiisi vieköön, liikaa hyviä vaihtoehtoja.

Tällä hetkellä vahvimpia ehdokkaita ovat:
Punarinta
Kummituseläin
orava

Harkinnassa niiden lisäksi:
Preeriakoira
Pussipiru/Tasmaniantuholainen
Jackrusseli

Viimehetken ehdotuksia tai mielipiteitä noista vaihtoehdoista?
Tämä ilta aikaa päättää :S
 
Nyt on kyllä pakko udella, että mihinkäs eläimeen lopulta päädyit?
(Ja ylen närkästyneenä kysyn perusteluita sille, että miksei muka lohikäärme ole hyväksyttävä eläin!? Pöh ja pah. :urg: )
 
Päädyin kummituseläimeen, mutta valitettavasti toinen pomo ei innostunut ideastamme ja hieno esivalmistelu eläimen valitsemiseksi meni vähän hukkaan :(
 
Voihan nenä. Harmi juttu!:( Älä harmittele, ehkä joskus vielä on parempi tuuri:)
 
Ei, se on itse asiassa monen mutkan kautta vedetty quenyankielinen käännös oikeasta nimestäni. Selitetään kokonaan täällä, mutta tässä tiivistelmä:

Ardalambion sanoi:
(...) form of the Greek name Ioannes, from Hebrew Yochanan = "Yo (Yahweh, Jehovah) Is Gracious". I cannot think of any perfect Quenya rendering, but Eru [ná] antala means "God Is Giving". Treating the participle as an adjective, we construct the name Eruantalon. (...) Since I wrote this, an adjective faila "generous" has been published (PM:352). Using this word (rather than antala "giving") to translate "gracious", we can construct the name Erufailo(n).
 
Minulla on ongelma. En ole montaa kertaa elämässäni käynyt työn ulkopuolella minkäänlaisissa konserteissa tai keikoilla. Varmaan sinne pitää vaatteet päällä mennä, varsinkin kun on näin kylmät kelit mutta mitä ihmettä sinne pitäisi sitten pukea?

Kyseessä on Gregorianin konsertti Tallinnassa. Jossain konserttisalissa käsittääkseni.
En nyt ehkä hae ihan tarkalleen mikä paita ja minkälaiset housut tai hame vaan sitä että voiko mennä vaan hupparilinjalla vai pitäisikö olla jotain siistimpää? Tuskin sentään ihan juhlapukinetta? Vai? Niin ja ei kai kukaan siellä katso millaisissa jalkineissa menen? Olen kengissä aina panostanut eniten käytännöllisyyteen ja omistan yhdet vähän siistimmät nahkakengät, mutta epäilen niiden olevan jo pienet. kai jotkut ihan mustat Joe nimblen nauhakengät tms on ihan ok?
Tähän asti olen saanut vastaukseksi että siistiä arkivaatetta, mutta minulle se tarkoittaa että vaate voi olla melkein mitä vaan asiallista (tissit ei roiku puoliksi ulkona tms.) joka ei ole ihan kulahtanut eikä ole räkää olkapäällä :D Eli jos aiot vastata että siistiä arkivaatetta niin kerro minulle mikä on sinulle siisti arkivaate ;)
 
Rakas Jaamar <3
Ei sinun tarvitse pukeutumisestasi stressata. Pohjoismaissa ja Baltiassa riittää siistit vaatteet. Tottakai saat pukeutua hienosti jos haluat, mutta se on sinua itseäsi varten, jos haluat kohottaa konserttielämyksen arjen yläpuolelle.
Minä muistan, kun yhtä Mahleria katsoessani konserttisalissa vieressämme istui vanhempi rouva joku puuhka sylissään, ja lyhyen keskustelun aikana hän katsoi meitä todella halveksuvasti päästä varpaisiin, koska olimme arkivaatteissa. Mutta sitten toisaalta, RSO:ssa 40 vuotta palvellut patarumpali astui seuraavassa hetkessä sisään collegehousuissa ja flanellipaidassa! Eli siinähän nyrpisteli!
Minulle siistit arkivaatteet voi olla mitä tahansa lähtien kapealahkeisemmista collegehousuista ja tavallisesta t-paidasta. Joskus olen RSO:n konserteissakin ollut pakon sanelemana (pitkä koulupäivä, reppu jo ennestään täynnä) joissain mustissa ulkohousuissa joilla pyöräilen osan koulumatkasta. Farkkuja en edes harkitse, sillä kokemukseni syvällä rintaäänellä nivusten viereen tulee hyvin äkkiä vaalentunut ja reikäinen farkkukangas jos haluan pyöräillä jonnekin. Ja se ei ole mielestäni enää siisti vaate.
Menet niin, että pystyt itse ja annat toisille mahdollisuuden nauttia musiikista. Ainoa yleinen neuvoni on, että voimakkaita hajusteita kannattaa välttää, enkä usko että sekään olisi kohdallasi mikään ongelma.
Hyvää konserttia, anna musiikin viedä! <3
 
Farkkuja en edes harkitse jos tiedän joutuvani istumaan yhtään. En ole ensimmäisen äitiyslomani jälkeen voinut sietää niitä :D Ja hajusteissa olet oikeassa. Saan itse niistä päänsärkyä jo voimakastuoksuisista huuhteluaineista (en voi nukkua kasvot tyynyliinalla jos sen pesussa on käytetty voimakkaita tuoksuja). Päivittäin käyttämäni hajuste on deona käyttämäni kookosöljy johon olen lisännyt sitruunamehua ja muutaman pisaran eteerisiä öljyjä (yleensä jotain sitrusta). Tuskin tuoksuu tuolta kainalosta kenenkään nenään.
Ja kiitos :)
 
Tietotekniikan ihmiset Merri poislukien (koska hänelle tämä on yhtä suuri mysteeri kuin allekirjoittaneelle), minulla on kysyttävää!
Minulla on Mac Book Prolla hobittimiehen Apple ID, joka nyt näyttää vallanneen koneen täysin, kun kone ei anna päivittää itseään. Aivan päätöntä on, että olen samanaikaisesti kirjautuneena omilla tunnuksillani sovelluskauppaan, mutta silti kone pyytää sitä väärää tunnusta. Tähän mennessä olen kokeillut seuraavia asioita:
-kirjautua ulos ja takaisin sisään
-poistaa toinen käyttäjätili kokonaan (jolla siis on se väärä Apple ID)
-selaimen kautta tarkistettu, ettei väärä tunnus ole enää minun koneellani
-selattu internetiä, jossa on ehdotettu sovellusten poistamista (ei pysty kun ne on järjestelmäsovelluksia)
Mitäs kummaa minä oikein tämän jäärän kanssa teen?
 
Oletko kysynyt asiaa Hopeisessa Omenassa? Siellä tiedetään Applen tuotteista ihan kaikki (helppo luvata toisten puolesta).
 
Ylös