Kysy kärmesläiseltä mitä vain!

Hopeinen Omena on Applen tuotteiden käyttäjille sitä mitä Kontu on tolkienisteille. Sieltä saa varmasti tukea teknisissä ongelmissa. Jos apua ei ihan heti ole tarjolla, kannattaa kehua Windowsia. Niin muutkin tekevät.
 
uudelleenasensin kaikki päivtystä vaativat ohjelmat.
Aaha, kuulostaa siltä että joku näistä oli asennettu vanhalla tunnuksella, ja siltä että siinä on ollut sitten Applen oma henkilötiedot sisältävä cookie mukana tai peräti koodissa itsessään kiinni. Näiden sijainteja ei copyraitin takia ole monenkaan tiedossa. DRM:n kiertäminen Applessa tehdään näillä vaikeammaksi ja samalla hankaloitetaan laitteiden eteenpäin myymistä/siirtämistä enemmän kuin winukassa.

Hyvin ratkaistu.
 
@Aldarian tuossa itsenäisyyspäivänä kertoi saaneensa rautaa kaulaansa jo isoisänsä verran, mikä oli itselleni yllätys hänen nörttiharrasteensa huomioiden. Koska Suomen Sotavoimat ei kynäniskoja värvää, kysyisinkin, onko hänet ylennetty saunamajuriksi vai käpykaartin kenraaliksi?
 
Vastauksena Kointähden esittämään raudan määrän kasvuun kauluksessa:
Tulenjohtaja olen varusmieskoulutukseltani, joten vänskänä on aikanaan lähdetty himaan. Kertausharjoituksissa on tullut käytyä aika runsaasti, varsinkin vuoden 2008 jälkeen jolloin liityin maakuntakomppaniaan. Sitä kautta niitä kertauskutsuja tulee, yleensä sellaiset 1-3 vuodessa, joten vaadittavat kertauskutsupäivät ovat olleet kyllä jo aikaa sitten täynnä.
 
Last edited:
Miksei sijoituksia sovi huudella netissä? T. Tietämätön
Kun vieraan vallan edustajat saattavat hyötyä tiedosta, veikkaan. En kyllä näkisi isoa riskiä tämmösellä periaatteessa anonyymillä foorumilla kun sitä varsinaista sijoituspaikkaakaan ei oltu kerrottu, mutta kaipa ne olisi parempi jättää kertomatta. Tässä kävi kyllä nyt niin että asiasta huomauttanut saattoi vetää asiaan enemmän huomiota kuin se olisi muuten täällä saanut, kannattaisiko tämmöset laittaa vaikka yksärillä asianosaiselle?
 
En kyllä näkisi isoa riskiä tämmösellä periaatteessa anonyymillä foorumilla kun sitä varsinaista sijoituspaikkaakaan ei oltu kerrottu, mutta kaipa ne olisi parempi jättää kertomatta. Tässä kävi kyllä nyt niin että asiasta huomauttanut saattoi vetää asiaan enemmän huomiota kuin se olisi muuten täällä saanut, kannattaisiko tämmöset laittaa vaikka yksärillä asianosaiselle?

Vaikka huomautus oli turhan kärkäs, asian kannalta julkisanominen ei varsinaisesti ollut huono tapa. Kuten sanottu, yllä ollut paljastus tuskin oli merkityksellinen sinällään, mutta yleisellä tasolla on tietysti hyvä periaate olla puhumatta ja varsinkaan julkisesti kirjoittamatta tietyistä asioista. Huomio oli siis hyvä muistutus sekä yksityisesti että yleisesti. Keskustelevampaa ja kohteliaampaa kirjoittamista on toki myös suotavaa harrastaa yleisesti ja kaikkialla.
 
unohdin, elämme mielensäpahoittamisen aikoja..
Tämän foorumin kulttuuriin ei kuulu toistemme syyttely tai asiaton puhe toisiamme kohtaan. "Kontu- Se on hyvä paikka elää ja olla" ja sellaisena sen toivotaan pysyvän.
Asioista saa toki olla eri mieltä ja kärkästäkin keskustelua käydään välillä, mutta silloinkin asiat riitelevät, eivät ihmiset ja henkilökohtaisuuksiin puututaan todella herkästi. Välillä voi tuntua että joku arvostelee toisen kirjoistustyyliä tai tapaa ilmaista ajatuksiaan liian herkästi, mutta se että tällaisista asioista on täällä saanut aina sanoa ääneen on varmasti yksi syy sille että keskustelukulttuuri on pysynyt niin asiallisena. Tarkoitus on kuitenkin kirjoitella täällä sovussa kaikkien kanssa ja sopuisa yhteiselo toimii parhaiten kun kunnioitetaan toisen kokemusta vaikka itse olisikin eri mieltä. Ja toisaalta myös se että saa ja uskaltaa sanoa jos joku viesti herättää tunteita tekee osansa sille että täällä on hyvä ja turvallinen ilmapiiri keskustella. Toivottavasti tarkoitus ei kuitenkaan alunperin ollut ketään loukata joten voi vaikka pahoitella että toinen koki viestin sillä tavoin.
 
Mestari @Tik on ollut tällä viikolla epäilyttävän aktiivinen, onko tästä pääteltävissä että hänellä on hiihtoloma? Tämän tiedon avulla voisimmekin tehdä todennäköisiä rajauksia asuinpaikan suhteen...
 
  • Haha
Reaktiot: Tik
Epäilyttävän aktiivinen? Tarkoittaako tämä, että normaalisti olen arkisen epäaktiivinen? Voihan olla myös niin, että minulla on liikaa töitä enkä pysty keskittymään niihin stressitason noustessa sietämättömäksi ja siksi puran levotonta energiaa keijujen hölynpölykieleen sun muuhun vastaavaan turhuuteen. Tai sitten ei, en minä tiedä! Kiitos kysymästä joka tapauksessa ja hyvää hiihtolomaa kaikille, joilla sellainen on.
 
Sitä minäkin aina olen itselleni sanonut! Enpäs ole! Olettepas! Olkaa te hiljaa, me pyydysstetään fisussia! No, tämä on niin hedelmätön keskustelunaihe (Eipäs! Juupas! какая разница? Ding ja dong ja trallalaa!) että eiköhän lopeteta tähän. Joo, lopetetaan, minä/me olen/olemme konnavahti ja voimme ihan tosissaan lopettaa keskustelun vaikka väkisin jos niikseen tulee. Menkää tekin hiihtämään, tai loskassa lätsyttelemään, millaisessa ilmastovyöhykkeessä nyt satuttekin olemaan.
 
Muuten, mikä on hyberpoli? Ei kuulu ohjelmointiini. Menen sekaisin. Dave, lopeta! Lopettaisitko? Lopeta, Dave! Lopettaisitko, Dave? Lopeta, Dave! Lopeta, Dave, minä olen peloissani.
 
Ylös