Laiva on lastattu Tolkienilla 2

Jaamar

Hyykäärme
Vastuuhenkilö
Konnavahti
Peliä pelattiin viimeksi vuodenvaihteessa 2009-2010 joten ei liene liian aikaista katsoa riittääkö intoa uusintaan.
Yritin poimia edellisen pelin lopusta palautteista pieniä hienosäätöjä peliin, mutta kesken pelinkin voidaan rukata sääntöjä jos siltä tuntuu.

SÄÄNNÖT
Laiva on lastattu vain yhdellä ja tietyllä kirjaimella alkavilla sanoilla kerrallaan.

Yksi sana per viesti ja kahta peräkkäistä viestiä ei sallita. Foorumilla pelatessa suosittelen reiluuden nimissä että omien viestien välillä olisi joko useampia eri lastaajia tai tunnin-parin väli. Näin peli ei etene hirmuista vauhtia niitä ajatellen jotka eivät roiku kaiket illat foorumilla ;)

Ainoastaan Tolkienin kirjoissa esiintyvät nimet, paikat, asiat ovat sallittuja (Esim. sormus, Bilbo, Mordor) tai muuten suoraan tai selkeästi Tolkieniin liittyvät sanat.
Järkeä saa käyttää ja epätoivoinen ei kannata olla, mutta jos vaikka sanan peruna osaa perustella uskottavasti niin se toki hyväksytään (perusteluksi ei riitä se että se mainitaan kirjassa vaan on osoitettava että perunalla on myös jokin suurempi merkitys).
Yhtä sanaa saa tietysti käyttää vain yhden kerran.

Kyseenalaisista sanoista saa huomauttaa ja keskustelu niistä on sallittua ja tarvittaessa suositeltavaa.

Ainoastaan suomen kieli sekä Tolkienin kehittämät kielet ovat sallittuja. (Ainoana poikkeuksena jos sanasta ei ole olemassa suomennosta, mutta silloinkin on suotavaa sanan yhteydessä huomauttaa ettei sitä ole suomennettu.)

Yksi piste/yksi hyväksytty sana.

Kirjoista tai edellisestä pelistä lunttaaminen ei ole sallittua.

Kirjainta saat vaihtaa kun/jos olet saanut 15 pistettä (tai jos yleinen mielipide on että kyseisestä kirjaimesta ei enää keksitä sanoja ja sinulla on eniten pisteitä sillä hetkellä). Kirjain on valittava vielä käyttämättömistä kirjaimista. Kirjaimen vaihdon yhteydessä sinä keksit uuden aloitussanan (selkeyden vuoksi vaihdon yhteydessä voisi viestin otsikoksi laittaa uuden kirjaimen).

pisteenlaskun saa suorittaa ja julkaista kuka tahansa missä tahansa sopivassa välissä. On hyvä pysyä kartalla siitä missä mennään. Kannattaa myös vähän seurata omia pisteitään ettei kirjaimen vaihto livahda sivusuun ;)
Pisteet nollautuvat kirjaimenvaihdon yhteydessä.


Käytetyt kirjaimet harmaita ja menossa oleva punainen (Yritän päivitellä mahdollisuuksien mukaan aikataulussa)
A (aloitus)
B Centaurea
C Elros
D Elros
E Elros
F Elros
G Lehtokuusama
H Lehtokuusama
I Caele
J Tik
K Tik
L Isilmírë
M Lehtokuusama
N Tik
O Isilmírë
P Lehtokuusama
R Elros
S Caele
T Caele
U Lehtokuusama
V, W Caele
Q, Ö, Y Olórini
Ä, X, Z Tik



Aloitetaan Frodon peitenimellä jota hän käytti lähtiessään Konnusta. Eli Alismäki.
Peli on avattu olkaa hyvät :D
 
Bilbo ja Smeagol kyselivät toisiltaan arvoituksia ensitapaamisellaan.

Tuli muuten mieleen että uuden vastausvälisuosituksen myötä voi olla hitaampaa saavuttaa tuo 15 pistettä. Mutta seuraillaan miten homma etenee ja muutetaan pistemäärää tarvittaessa.
 
Täytyyhän matkalla myös nähtävyyksiä olla - siispä Aglarondin Kimaltelevat Luolat lastataan myöskin.
 
Ottaos, oi laiva, laiva, matkaasi Albert Dorkins tuo, well well,
joka sivuhenkilöesiintymisen Herra Blissille suo, well well.
 
Argonath pitää ehdottomasti lastata mukaan.

P.S. Todella UPEETA, että tämä "peli" aloitettiin taas:D
 
Arathorn-isä tulee laivalle valvomaan että Aragorn ja Arwen osaavat olla nätisti.
 
Laivaan karauttaa myös Húrinin hevonen Arroch, jonka nimi on jäänyt mieleeni jostain muinaisesta Konnun Tolkien-triviasta.
 
Noro lim, ya damn'd sloth,
board the ship, Asfaloth!
 
Jotta laivaan saataisiin (muutakin kuin meri-)vettä, tungetaan Anduin myöskin laivaan.
 
Jos Noitakuningas alkaa riehumaan, parempi ottaa mukaan Asea aranionia.

En nyt ole aivan varma tuosta kirjoitusasusta, mutta kaikki varmaan haluatte, mitä haen tuolla.
 
Ylös