Lasten suusta

Luettiin samaisen lapsen kanssa eilen satua kolmesta possusta (lapsi luki, minulla oli lukija sylissä ja kirja kädessä ja korjailin tarpeen vaatiessa luettua). Heti alussa, kun kolme possua lähtivät kotoa, lapsi totesi, että "Mä en lähtis!" Kun sitten susi söi ensimmäisen possun, lapsi jatkoi samaa teemaa kommentoimalla "Ei kannata häipyy, eiks niin. Sillon voi vaikka kuolla!". Sadun opetus: älä koskaan muuta pois lapsuudenkodista =D

Suosittelen tuon jatkoksi kirjaa "Kolme Pikkuhukkaa ja Iso Paha Sika".
 
Parvekkeen oven kautta kuultu keskustelu:

"Äiti mitä ne oli ne vihreet jutut joita kasvaa metsässä?"
"Ketunleipiä."

Minä en olisi kyllä tiennyt näiden vihjeiden perusteella, mitä metsässä kasvavaa vihreää juttua lapsi ajoi takaa.... :D
Sori offtopic, ei ollut lapsen suusta mutta tuli tästä mieleen kun joskus 15 vuotta sitten pelattiin pk-seudun kuukausitapaamisessa fantasia-aliasta.
Kysyjä: Yksi kolmestatoista kääpiöstä?
Vastaaja: Bofur.
Kysyjä: Oikein!
Kaikki muut: wtf :o
 
3V. lapsi rupesi kertomaan mitä kaikkea aikoo tehdä vauvan kanssa kun se syntyy (huom. lähes puhumaton lapsi, joten suoria lainauksia en saa laitettua) ja käytiin katsomassa kalenterista milloin vauva on tulossa. Yhtäkkiä lapsi alkaa kertoa miten vauva pissaa lattialle ja sitten Ryhmä Hau-sarjasta Samppa tulee ja suihkuttaa vettä ja pesee pissan pois. Mistä nämä jutut oikein saa alkunsa :p
 
"Mä haluan oppia puhumaan englantia tosi hyvin. Mä haluan oppia ihan kaikki sanat. Sitten mä voin mennä Englantiin ja soittaa Dandimionin ovikelloa. Ja sitten siellä on myös ne mopsit ja ne tulee ovelle!"

DanTDM on jo pidemmän aikaa ollut Luigin ehdoton lempparitubettaja, jonka pelivideoita muksu katsoisi varmaan 24/7 jos saisi. DanTDM:lla on myös kaksi mopsia, ja mopsirakkaan isänsä aivopesemä seiskavee suorastaan jumaloi mopseja, vaikkei ole koskaan edes ollut kosketusetäisyydellä moisesta otuksesta.
 
Puolitoistavuotias serkuntyttöni osaa sanoa "trampoliini" - ainakin melkein. Hän huutaa vähän väliä: "Tamppoonini! Tamppoonini!"
 
Neljä vuotta kohta täyttävä esikoiseni mietti tässä päivänä eräänä: "Kyllä äitin masusta voisi vielä tulla vauvva, niin minä voisin mennä sinne saajaajan [sairaalan] liikumäkeen." Vierihoito-osaston päiväsalin liukumäki teki näköjään lähtemättömän vaikutuksen puolitoista vuotta sitten...
 
Tämä ei ole suora lainaus, mutta Mario ilmoitti, ettei enää halua olla Mario vaan Krasus. Mario oli alkujaankin pikkuveljen antama lempinimi, ei esikoisen itse valitsema nikki, joten nyt hän vihdoin viimein paneutui miettimään oman mielensä mukaista nikkiä ja päätyi tähän.
 
Luin Luigille Koiramäen Suomen historiaa, ja kun kirjassa kerrottiin uskonpuhdistuksesta ja luterilaisuudesta, huomautin hänenkin olevan Suomen evankelisluterilaisen kirkon jäsen. Lapsi nojautui poispäin minusta, väänsi naamansa liioiteltuun kauhun ja ällistyksen ilmeeseen, lausui hiljaa "Illuminati confirmed!" ja alkoi hyräillä X-filesin tunnusmusiikkia.
 
Last edited:
Sama kolme vuotias totesi haluavansa keinua humalassa.
Taustatarinana kerrottakoon että revittiin parin kesän humalanvarsia alas ja laitoin ne rengaskeinuun pyllynlämmikkeeksi kun istuin siihen katselemaan lapsen leikkejä.
 
^ Synnyinkotini juoppo naapuri kertoi paikallislehden sivuilla, että hänellä on humala joka kasvaa ihan silmissä.
 
Vedin takavuosina judotreenejä 7-9-vuotiaille, ja salikäyttäytymisessä oli alkuun vähän oppimista. Kun mentiin ennen treenejä riviin polvi-istuntaan alkukumarruksia varten, rivi oli ihan vinksin vonksin. Ohjeistin junnuja että kaikilla pitää olla polvet saman viivan (eli mattojen rajan) takana jotta rivi on suora. Yksi junnuista siihen:
"Mut mitä jos on jollain pitemmät polvet?"

Omasta suustani, kun Kultapossukerhon lehdessä oli ollut kuukausitehtävänä määritellä ihmisten titteleitä. Tämä luonnollisesti hämmensi 8-vuotiasta:
"Äiti, mikä on titteli, onks se sama kuin kikkeli?"
 
Mushu kertoi tänään miksi prinsessat pitävät aina kruunua. Syy on se että se suojaa jos orava yrittää pistää kävyllä päähän. Mutta jos ei jaksa pitää kruunua aina niin maito pelottaa oravia ja suojaa.
 
Last edited:
Ylös