Lastenohjelmista

Lindir

Hobitti
Katsooko kukaan yli 12 vuotias lastenohjelmia? :oops: Itse katson aina innolla Muumeja ja muita piirrettyjä.
 
Täytynee tunnnustaa... Kyllähän niitä tulee aina välillä katseltua!!! Ainakin Maikki ja Pontso on ihan pakko katsoa!!! :p Ja muutenkin kyllä katselen, jos sattuu tv olemaan auki...
 
Tietysti katsoo! Aamuhan ei lähde käyntiin ilman nelosen lastenohjelmia.. Varsinkin Paavo Pesusieni rulettaa :) .
 
Kummityttöäni hoidellessa kyllä niitä lastenohjelmia tulee katseltua, mutta kyllä välillä Paavoa ja kumppaneita täytyy seurailla muutenkin. Toisaalta enää ei tule niitä maan mainioita lastenohjelmia. Jos TaoTao ja Peukaloinen telkusta vielä tulisivat, niin niitä kyllä seuraisin. Muumeita sen verran, että pienenä äitini ne kaikki minulle nauhoitti ja en voi koskaan niitä yli nauhottaa.. :roll:
 
Monissa paikoissa on vallalla semmoinen käsitys, että esim. kaikki piirretyt olisivat lastenohjelmia, vaikka alkuperäinen kohdeyleisö olisi ihan muuta. Niissä nelosen aamuissakin on pyörinyt vuosien varrella vaikka minkälaisia sarjoja, ja itsekin olen pitänyt aika monista.

Nykyään pyörivistä aamupiirretyistä katselen ainakin Sponge Bob squarepantsia ja Jackie Chanin seikkailuja. Ja ensimmäinen on lähinnä jonkinlainen parodia eikä tavallinen lastenohjelma. Hieman samaa sarjaa ovat esim. Ren & Stimpy, Oggy and the cockroachs, Cow and Chicken ja Powerpuff Girls (Viimeisin on lähinnä teini-ikäisille suunnattua anime/supersankariparodiaa toisin kuin monet luulevat)
Cartoon Network sateliittikanavalta tulee monia muitakin samanhenkisiä sarjoja joita tykkään katsella vaikka joskus öisin, kun suomen kanavilta on loppunut ohjelmatarjonta. Esim. Ed, Edd & Eddy, Dexters Laboratory, Grim & Evil ja Samurai Jack.

Ja kaikista vähän vanhemmista piirrossarjoista voisi mainita ainakin Tohtori Sykerön, Nikke Knattertonin, Alfred J. Kwakin ja kaikki ne Olipa kerran ihminen/elämä.. jne. sarjat.
 
:D Muumeja on tultu katsottua ja aina pikkuveljelleni nauhotetaan ne kakkosen ohjelmat, jotka tulevat viiden aikoihin mm. Katto kassinen ^^ "Karhuset"-sarjasta olen nähnyt yhden jakson. Sellasen, jossa ne lapset vaihtavat vanhempiensa kanssa paikkaa vähäksi aikaa. 6-7 luokilla tuli aina seurattua Arttu-ohjelmaa. Se on aivan ihana. Samoin Franklin.

Harmi, ettei vanhoja lastenohjelmia tule. "Pingu, Prätkähiiret, Nalle luppakorva" ym.
Lastenohjelma, jota todella seuraan on Digimon :p
 
Oi, tämä tyttö rakastaa piirrettyjä :heart:
Monet pitävät minua lapsellisina sen takia, eihän 15 vuotiaat katso piirrettyjä :shock:
Minun mielestä siinä ei ole mitään pahaa. Piirretyistä on "apua" paljon arkielämässä ja huumorintaju myös kehityy hyvin.
Ja tuleehan sitä joka viikonloppu herättyä tarpeeksi aikaisin katsomaan He-Maniä, TMNT:a, Spies tyttöjä jne...
Arkisin katson aina Digimonin ja Jackie Chnin seikkaluita.

Joskus 5 vuotta sitten, ennen kuin muutettiin nykyiseen asuntoon, näkyi meillä Cartoon Network.
Katsoin siitä aina Powerpuff Girls'in, Dexter's Laboratory'n, Cow & Chicken'in, Ed, Edd & Eddy'n ym...
Englannin kieli kehittyi siinä kivasti.

Kaverit kyllä aina kattovat oudosti minua kun kerron niille eilisestä Muumi jaksosta jotakin, mut eihän se mua haittaa. Mun oma asiahan se on :)
 
ääh, joskus tulee katsottua, ehkäpä siinä siivellä pikkuveljen kanssa leikkiessä tai sitten katsotaan niitä yhdessä. :)

niin, piirrettyjä tosiaan on monelle kohderyhmälle, esim. piirrettyn sormusten herrasta version ikäsuositus on muistaakseni 12.

sanoisin vielä, että osa uudemmista lastenohjelmista on melkoisen outoja (mitä niitä nyt on.. ) niin puolusta minäkin näitä vanhempia.
 
Nelosen lastenohjelmat ovat aivan huippuja! Etenkin Jackie Chan ja Spongebob Squarepants sekä tietenkin Powerpuff Girls. Katson kyllä muitakin lastenohjelmia kuten Muumeja, mutta jotenkin aina unohdan ne ja sitten tajuan vasta seuraavana päivänä että edellisenä päivänä tuli Muumit. Se on harmillista. Nakke Nakuttajaakin katsoin vielä jokin aika sitten, mutta yleensä katsomme kotona Hetkinen-tietovisan, koska meistä on niin hauskaa katsoa, kun kolmosluokkalaiset jäävät ilman karkkia. :twisted: Nolointa on varmaan myöntää, että katselen Antti Aamusta ja Roni Neutronia. :oops: Harmi, että Cartoon Network näkyi meillä vain jonkin aikaa maksutta. Taisi olla kuukauden verran, kun jokin kanava lähti kokonaan. En muista mikä. Emme me nyt sellaisesta piirrettykanavasta oikein maksaisi, mutta oli niitä piirrettyjä kiva katsoa. Kun tuli vaikka mitä. Ed, Edd & Eddy (tämä nyt ei kyllä ollut siitä parhaimmasta päästä mielestäni. :roll: ), Dexters Laboratory ja taisi tulla myös Cow and Chicken. Ainakin SubTV:ltä se tuli jossain vaiheessa. Ja mikäs se oli se missä oli se paviaani ja öm... Mikäs se nyt oli. Jokin näätä tai kärppä. Mutta ainakin se näätä/kärppä oli paviaania parempi kaikessa ja sehän se vasta ärsytti sitä paviaania ja jotain sinne päin. Mutta se oli hyvä. :D Voi ei! En maininnut Tohtori Sykeröä. Se ja tietenkin Pingu olivat ehdottomia suosikkejani, kun ne tulivat.
 
Kyllä joskus tulee katsottua joitakin lastenohjelmia. Muumeja nyt ainakin silloin kun muistan, mutta se on tainnut loppua nyt taas. Muumit ovat varmasti minusta paras lastenohjelma koskaan. Veljeni on nauhoittanut minulle suurinpiirtein kaikki jaksot nauhalle ja ne piti katsoa aina uudestaan heti nauhoituksen jälkeen. Ei tästä olekaan pitkä aika, taisi olla juuri viime viikonloppuna kun katsoin pari-kolme jaksoa nauhalta. Niiden päälle ei koskaan saa nauhoittaa mitään, ovat sen verran arvokkaita. :wink:

Mutta näistä nykyajan (?) uusista lastenohjelmista en tiedä juuri mitään. Ei koskaan ole tullut katsottua oikein niitä. Mitä nyt välillä joskus jotkut Spies tytöt ovat vilahtaneet silmien edessä.

Tykkäsin myös hurjana pienenä Vili Vilperistä. ^^

Niin, ja pakko mainita. Inhosin jo pienenä sitä Hilarius-hiirtä, ja katsoin tässä joskus aamulla pitkä aika sitten [ei taida tulla enää kolmoselta, tai sitten tulee..] ja edelleenkin se otus saa kylmiä väreitä aikaan. Tiedä häntä, jotenkin se vain ärsyttää.
 
Vili Vilperi oli myös minun suosikkini. Pontso-kenguru oli yksi lempparini ja se dingojen kovis :D Nyt en nimeä muista. Vilpetistä olen nähnyt jokaisen jakson ja varsinkin, kun he palaavat kotiin eksyksistä, on jäänyt mieleen :D

Nykyajan lastenohjelmat ovat väkivaltaisia :oops: Digimon, Pokeman, Bayblade, tehotytöt ja monet muut. Mutta silloin 90-luvulla ei väkivaltaa piirroksissa näkynytkään oikeastaan yhtään :roll: Nykyajan lapset saavat vaikutteita nykypiirretyistä >_<*

:D Meillä oli tässä vähän aikaa sitten kirjastossa lainassa se todella mukava ohjelma "Mummi." Se ei ollut piirretty.
"Vilman luona" oli myös yksi lemppareistani. Se oli niin hyvä ^__^
 
Vili Vilperi!! Sehän vasta olikin kunnon piirretty.
Katsoin aina sen ja se oli yksi lemppareistani :lol:
Kunpa se tulisi vielä :roll:
Ja sit oli nämä My little ponyt, jotka myös olivat lemppareitani :)
Kattokohan kukaan muu niitä??
 
Firena sanoi:
Mutta silloin 90-luvulla ei väkivaltaa piirroksissa näkynytkään oikeastaan yhtään :roll:

Ihmettelen suuresti jos et ole nähnyt vielä yhtään Tom & Jerry piirrettyä tai jotain muita Looney Tunes etc. animaatiosarjoja? Niitä on tehty ainakin jo yli 40-50 luvuilta saakka ja lähes jokaisessa jaksossa on ihan hirveää paistinpannulla/kaulimella mätkimistä, ampumista ja alasimen ja muiden raskaiden esineiden viskomista päin uhrin näköä jne. :wink:

Kyllä semmoista huumoria on ollut olemassa ihan yhtä pitkään kuin piirrosanimaatioitakin. Ihan ne ensimmäisen mustavalkoiset tuotokset olivat osittain jopa väkivaltaisempiakin/rasistisempia kuin nykyaikana tehdyt piirretyt.
 
Muumit on ollut aina ehdoton ykkönen. Niitä on tultu katsottua aivan hervottomiin asti joskus, videolta ian kelattiin. Nyt on Muumien päälle nauhoitettu jotain roskaa. Kyllä harmittaa.
Erityisesti Titiuu-jakson menetys harmittaa, ja sen teatterijutun, jokin Vaarallinen kevät.
Nuuskamuikkunen on cool.
Näkyykös Muumeja enää? En ole oikein tietoinen, kun en ikinä satu muistamaan/ oleman kotona, kun näkyvät.

Vili Vilperi, uijui. Näyttetäisiimpäs näitä uusintoina.
Tästä en paljon mitään muista, mutta äänet pistivät jossain välissä ärsyttämään. Kiva kumminkin.

Pokemoneja silloin niiden aikaan tuli katsottua, jotain krääsääkin kerättyä. Harmittaa nyt kyllä. Mutta ne olennot olivat sitten suloisia. Sarjasta pidin enemmän kuin elokuvista. Vitsit eivät vain naurattaneet minua.

Ja tietty on Hopeanuoli ja Prätkähiiret sitten.


Näitä uudempia en voi oikein sietää. Ainakin yleensä pidän television Pikku-Kakkosen aikaan, ja lauantaiaamuisin kiinni. Kyllä vilkaisen, jos siellä jotain näkyy, mutta yleensä pimiä on ruutu.
Vanhoissa jutuissa on sitä jotain, joka erottaa nämä hieman uudemmat toisistaan. Kaikki mätkimis-jutut ovat kauheita.

Hilarius Hiiri on järkyttävä. Se olento itsessänsä on jo niin karmaiseva. Yleensökin inhoan tämäntyyppisiä, Titi-nallea jne. Parempi se on piirrettynä, kun että ihmiset pukeutuvat niiksi.

My little ponyt, hyijyi. Ne olivat niin... vaaleanpunaisia.
 
Aa. Lastenohjelmat. Katselen niitä silloin tällöin.
Neloselta joskus Paavo Pesusientä. Mahtava ohjelma. Suorastaan rakastan sitä maailmaa siellä vedenalla.

Muumit on kyllä ehdoton ykkönen. Musiikit on mahtavia, ja joissakin jaksoissa, varsinkin majakkajaksossa, pelottavia. :shock:
Vanhat muumit ovat paljon parempia kuin ne aikakonemuumit, mitä kakkonen näyttää. Onneksi niitä vanhoja on viidellä kasetilla nauhalla..

Itse katsoin Tom&Jerrya, kun meillä näkyi vielä Cartoon Network tässä pari vuotta sitten. Tom ja Jerry on minusta toisiksi paras piirretty. Se vaan iskee aina. Mutta harmitti aina, kun Tom joutui aina pilkan kohteeksi. ;)

Hopeanuolesta en ole koskaan oikein tykännyt. Silloin yhteen aikaan se oli kauheata rumbaa. Ja nykyäänkin. Minä en oikein noista japanilaisista piirretyistä, tai jotka näyttävät japanilaiselta, tykkää.

Viimeinen joka pitää sanoa on ehdottomasti Turtlesit. Ei ne jotka näkyvät nykyään MTV3:lla, vaan ne vanhat. Meillä on kotona monta videota, ja katsottua on tultu vaikka kunka monta kertaa.
"Teenage mutant ninja heros!"
 
FreakyMike sanoi:
Ihmettelen suuresti jos et ole nähnyt vielä yhtään Tom & Jerry piirrettyä tai jotain muita Looney Tunes etc. animaatiosarjoja? Niitä on tehty ainakin jo yli 40-50 luvuilta saakka ja lähes jokaisessa jaksossa on ihan hirveää paistinpannulla/kaulimella mätkimistä, ampumista ja alasimen ja muiden raskaiden esineiden viskomista päin uhrin näköä jne. :wink:

Tom & Jerryä olen kyllä joskus katsellut, mutta ne hahmot eivät pahhemmin kivusta kärsi ^^*
Looney tunes oli muuten mukava sarja, kun tuli. Aina ennen, kun se alkoi, niin oli joukku lapsia Riitta Väisäsen kanssa studiossa istumassa isojen Looney-pehmojen kanssa. Isot pehmolelut olivat kyllä ihania.

Muistan, kuinka tuli Nelonen ja sieltä "Hopeaharja." Se kertoi siitä lähes kultaisesta hopeaharjaisesta hevosesta. Tämän alkumusiikkia en pysty unohtamaan ^^

Lapsena katsoin varmaan kaikki piirretyt, joita tuli. Silloin katsoin varmasti paljon televisiota, kun taas vertaa tähän päivään, niin katson niin vähän.

Nelonen saisi kyllä uusia pari vuotta sitten tulleen Akun tehdas-sarjan. Se oli niin hyvä ja meillä on joitakin jaksoja nauhalla :D
 
Muumit roxor kybällä. Ne ovat niin täynnä hienoja ja järjettömiä iskulausahduksia, ettei yksikään toinen sarja ole pystynyt samaan vielä tähän päivään mennessä. Lisäksi Nuuskamuikkunen on TV/elokuva-historian kovin samooja ikinä. Nih.

TNMT ovat jo niin suuri nostalgiapaukku minulle, että vaikea niitä on kritisoidakaan. Myös ne uudet ovat mielestäni ihan kivoja, mitä nyt olen muutaman jakson nähnyt (huu, jatkuva juoni on uutta tällä alalla).

Kukaan ei ole vielä muistanut Tao-Taota. Hävetkää. :p
 
jalokuusi sanoi:
Jos TaoTao ja Peukaloinen telkusta vielä tulisivat, niin niitä kyllä seuraisin.

Jos tarkoitat Peukaloisen retkiä, niin herääpä sunnuntaina n. 8.30 ja telkku auki kakkoselta...

Nykyajan piirretyt ovat mielestäni niin rumia, etten viitsi niitä katsoa. Jos niissä ei ole omituisesti vääntyneitä hahmoja, ne ovat väkivaltaisia kuten esim. pokemonit. Toivon kyllä että sitten kun omia lapsia tulee, näiden lastenohjelmien taso vähän kasvaisi. Tai näyttäisivät uusintana vaikka Tao taon. Se oli kyllä paras :)
 
Juu! Vili Vilperi! Olin jo sen täysin unohtanutkin. Se oli kyllä tosi hyvä! Unohdin mainita myös TaoTaon. En myöskään maininnut Spies-tyttöjä vaikka sitä seuraankin. Paitsi että se tulee hölmöön aikaan, kun on aina koulussa silloin. Pöh.

Neala. sanoi:
Hilarius Hiiri on järkyttävä. Se olento itsessänsä on jo niin karmaiseva. Yleensökin inhoan tämäntyyppisiä, Titi-nallea jne. Parempi se on piirrettynä, kun että ihmiset pukeutuvat niiksi.

Älä muuta sano. Hyi yök! Ja Titi-nallessa se nainen joka niitä lapsia leikittää. Ihme meikit ja raatelukynnet vaikka työskentelee lasten parissa. :shock:
 
Airu sanoi:
Muumit on kyllä ehdoton ykkönen. Musiikit on mahtavia, ja joissakin jaksoissa, varsinkin majakkajaksossa, pelottavia. :shock:
Voi, Muumit ovat oikeasti pelottavia. Ja totta, se musiikkikin on pelottavaa välillä. Pienenä [ja kyllä vieläkin kun katson :roll:] pelkäsin hirveästi Muumien mörköä. Sen ääni, ja muutenkin koko ulkomuoto. Hrrrr. Piti katsoa aina isän kanssa ne pahat kohdat. Muumeissa on muitakin pelottavia hahmoja ollut. Kuten se yksi Jääkuningatar. Tai se taikuri pantterinsa (?) kanssa. Hattivatitkin pelottavat jollakin tapaa.

Ja yhdyn edellisiin, Titi-nallekin on ärsyttävä. Se tunnusbiisi jää hyvin tehokkaasti, liiankin tehokkaasti, soimaan päähään. Tuli mieleen tässä kun joskus pienenä minut raahattiin ystäväni perheen kanssa johonkin Titi-nalle-konserttiin. Ei liittynyt.

Tässähän tuli ihan sellainen olo, että voisi katsoa taas Muumeja. Vaikka niitä Mörkö-jaksoja. :wink:
 
Ylös