Lautapeliseuraa etsitään

Kointähti

Koala on steroids
Tämän ketjun tarkoituksena on saattaa yhteen tolkien-henkisiä lautapelien harrastajia. Monille on varmaan tuttu tilanne, että on ostanut jonkun itseä kiinnostavan lautapelin, eikä ole kuitenkaan löytänyt sille innostuneita pelaajia lähipiiristään.

Sitten omaan ilmoitukseeni. Omistan pelit Hammer of the Scots (elokuvan Braveheart maailmaan sijoittuva) ja Crusader Rex (Kingdom of Heaven -leffasta tuttu Pyhä maa kolmannen ristiretken aikoihin). Olen opetellut säännöt suurinpiirtein, mutta pelejä on tullut pelattua lähinnä kokeiluluontoisia yrityksiä, jotka eivät ole johtaneet sen suurempaan pelijatkumoon. Oma taitotasoni on siten aloittelijaluokkaa, vaikka osaankin kertoa säännöt. Molemmat pelit sopivat paitsi lautapeleistä, niin myös keskiajasta kiinnostuneille henkilöille. Jos löytyy innokkaita peleihin tutustujia Tampereen seudulta, niin pistäkäähän vaikka yksäriä :) Pelien säännöt ovat muuten hyvin lähellä toisiaan, joten jos osaa pelata toista, luonnistuu toisenkin pelaaminen pienellä vaivalla.
 
Olisiko pelille Struggle of Empires kiinnostuneita tutustujia tai kokeneempiakin pelaajia tarjolla Tampereen seudeulta? Peli vaatisi käytännössä 4-7 pelaajaa toimiakseen kunnolla, eli kyseessä olisi jo pienimuotoinen kontumiitti. Kestoa olisi reilut kolme tuntia. Pelin maailma muistuttaa Riskiä, mutta on yksityiskohtaisempi ja samalla maantieteellisesti rajatumpi.
 
Hei. Voisin olla kiinnostunut tuosta pelistä, ja minulla on myös tuollainen kämppis, joka on ehkä kiinnostuneempikin. Aiempaa kokemusta ko. peliyksiköstä ei löydy.
 
Tarkoitat ilmeisesti peliä Struggle of Empires, Gretchen? Näyttäisi, että peliä voitaisiin hyvinkin saada pelattua tässä syksyn aikana, mutta tilaa pelaajille löytyy vielä. :) Pelikokemuksen puute ei ole ongelma, pelissä selviää kyllä suhteellisen kevyellä sääntöjen opettelulla. Itsekin olen vasta-alkaja.
 
Löytyykö Tampereelta tai lähiseudulta Munchkinin peluusta kiinnostuneita ihmisiä? Itselläni olisi boksit Munchkin Bites (kauhu) ja Munchkin Booty (merirosvot). Aikeissa on myös hankkia Munchkin Bites 2 - Pants Macabre. Peli on helppo ja hauska korttipeli, jota ei tule ottaa liian vakavasti. Meitä olisi ainakin kaksi kasassa, mutta lisää mahtuisi kyllä (suositus on 3-6 pelaajaa). Viestiä voi pistää yksärinä tai miksei tähän ketjuunkin. Saa tähän varmaan muutkin kirjoittaa kuin minä. ;)
 
Ylös