Legolasin uusi tuleminen

Onko Legolas sitten joskus ilmestynyt vain nettilehtenä? Fyysinen kopio olisi kiva kai olla? En minä nimenmuutosta ole ehdottamassa lehdelle, lähinnä sitä että pelkän nettilehden tekeminen ja varsinkin (luvatonkin) levitys on sen verran helpompaa että julkaisun tarkoitus ehkä muuttuisi niin paljon että toinen nimi pelkälle nettilehdelle olisi paikallaan. Eräs toinen oma harrasteyhdistys julkaisee nettilehteä (kerran-kaksi vuodessa) ja se on kyllä sitten kaikkien netin käyttäjien vapaasti kopioitavissa siellä.
 
En näe syytä, miksei Legolasta voitaisi julkaista nettilehtenä. Onhan julkaisijalla oikeus julkaista miten tahtoo. Tietysti ilmainen nettijulkaisu eroaa myytävästä lehdestä, mutta jäsenille lehti on joka tapauksessa ilmainen. Lehden leviäminen mahdollisimman laajalle on varmaan kaikkien harrastelehtien julkaisijoiden toive ja myyntitulot kuitenkin sivuseikka.

Joka tapauksessa olemme ensisijaisesti suunnittelemassa painettua lehteä, eikä netissä julkaiseminen vähentäisi yhtään tekemisen vaivaa. Sinällään netti on vaikeuttanut Legolasin kaltaisen lehden asemaa, että kuka tahansa voi julkaista novellinsa netissä. Mutta toivottavasti joku innostuisi lähettämään meille novellinsa.
 
Nostanpa tätä asiaa sikäli esiin, että lehden tekijöitä tarvitaan yhä. Nyt voi kuitenkin tarjoutua mukaan turvallisin mielin, sillä lehdelle on saatu päätoimittaja. Ei siis tarvitse pelätä joutuvan vastuuseen lehden tekemisestä, mutta voi silti päästä osallistumaan. Nyt siis kannattaa ilmoittautua mukaan.
 
Onko Legolaksen historiassa käyty kuinka paljon läpi Tolkienististen pelien tarjontaa/historiaa? Tietsikka/konsolipuolella on ollut esimerkiksi Shadow of Mordoria, Lotroa, Battle for Middle-Earthia; lautapeleissä on suomennettukin TSH- ja Hobitti-lautapelit sekä korttipeleissä Keski-Maan velhot, englanniksi omistan itsekin Lord of the Rings LCG:n ja omistin aiemmin War of the Ringin, pöytäroolipeleissä on suomennettu Keski-Maa roolipeli ja Taru Sormusten herrasta seikkailupeli, englanniksi on ollut viime vuosina One Ringia ja Adventures in Middle-Earthia...
 
^En osaa vastata Kointähden kysymykseen, mutta lisään pelilistaan TSH-elokuva- Trivial Pursuitin, joka mulla on hyllyssä! Harmi, kun laatikko on niin iso, ettei oikein miittiin viitsisi raahata. Vai viitsisikö?
 
Vielä ehtii hyvin mukaan tekemään Juhla-Legolasta! Laita minulle yksäriä tai ilmianna itsesi tai ideasi tässä keskustelussa! Ei silti tarvitse olla tarkkaa tietoa siitä, mitä haluaisi tehdä, näitä mietitään kyllä vielä :) T: Legolasin tuore päätoimittaja
 
Olisipa hienoa jos joku (minä en katso olevani kykenevä tekemään tarpeeksi laadukasta) kirjoittaisi jutun Tolkienin tuotantoon perustuvista teatteriesityksistä. Se olisi varmasti mielenkiintoista luettavaa jos joku innostuisi tällaiseen ehdotukseen tarttumaan.

Ps. Tällä hetkellä tuntuu, että voisin innostua jotain pientä ja vaatimatonta kuvitusta tekemään jos johonkin aiheeseen on tarvis.
 
Ylös