Leikkimielinen smialkisa: osallistutaan Nälkäpäiväkeräykseen

Nerwende

Kontulainen
Viime viikonloppuna tätä ideoitiin, mutta arvaatkaapa muistinko laittaa viestin ennen kuin nyt? Noh, vielä ei ole myöhäistä.

Eli. Suomen Punaisen Ristin Operaatio Nälkäpäivä täyttää tänä vuonna 30 vuotta ja tavoittelee ennätysmäärää kerääjiä ja ennätyksellistä keräystulosta. Ideana olisi haastaa smialit osallistumaan keräystoimintaan ja katsoa mikä smial kerää eniten rahaa. Voittajille luvassa kehuskeluoikeus ainakin vuodeksi (ja ehkä Samoojakin heltyy antamaan osallistuneille smialeille ihan oikeita kisapisteitä, kukapa tietää?)

Nälkäpäiväkeräys järjestetään tänä vuonna to 16. - la 18.9. Tällä viikolla ei ilmeisesti enää oteta ennakkoilmoittautumisia vastaan netissä, eli käytännössä ilmoittautuminen tapahtuu vain marssimalla oman alueen keräyspisteen kuvallisen henkilötodistuksen kanssa ja sanomalla "päivää, haluaisin tulla kerääjäksi".Täältä löytyvät pisteiden yhteystiedot ja keräysajat paikkakunnittain.

Smialeissa voidaan siis keskenään sopia mikä olisi sellainen ajankohta kun halukkaille sopisi mennä lippaiden kanssa kaupungille (toki yksinäänkin voi kerätä smialin nimiin). Lipasta palauttaessa täytyy sitten muistaa pyytää tieto siitä, montako euroa sinne on keräyksen aikana kilahtanut (monissa paikoissa lippaita on niin paljon että laskevat vasta myöhemmin ja lähettävät postikortin perässä).


---

Mites morelilaiset, vieläkö se torstai kuulostaa parhaalta vaihtoehdolta? Keräysaika on silloin 10 - 18, minkälaisen siivun siitä ottaisimme? Sen verran ajoissa täytyy lopettaa että ehdimme kuudeksi moreloimaan ihan virallisestikin. :)
 
Minä voisin olla keräämässä vaikkapa parin tunnin pätkän - tai vähemmänkin :p - aikavälillä 10-16. Tai tasan klo 16 alkaa jo oppitunti, eli vähän aiemmin täytyy jo lähteä.

Varhaisiltapäivä voisi olla kiva, tulisiko joku seuraksi vaikkapa 12-14?
 
Iik, ei kai sentään.

Brandagamban lukupiirissä sovimme tänään, että ainakin minä ja Steelsheen menemme keräämään torstaina, tapaamme Kampin keräyskeskuksessa klo 12.30. Miccoh ja Ringlad mennevät perjantaina keräämään Leppävaaraan. Saa liittyä seuraan.
 
Minulla on kahteentoista saakka luentoja, mutta sen jälkeen entäisin kyllä keräilemään kolehtia aikalailla mihin aikaan vain. Puoliltapäivin olen toki kätevästi jo valmiiksi keskustan tienoilla, joten sikäli se olisi ihan kätevä. Minulla ei tosin ole yhäkään voimassaolevia henkkareita :p
 
Tässä pikkukaupungissa jos pukeutuisin oudosti, niin siitä puhuttaisiin vielä vuodenkin päästä.

Ajattelin liittyä kerääjien joukkoon, mutta voi! olen jo tainnut ansaita smialkisapisteitä Morelille tänä vuonna passiivijäsenenä. Niinpä minun suoritustani ei oteta huomioon. Keräyskeskukseen hakeutumisen sijaan otan yhteyttä paikalliseen keräyksestä vastaavaan. Noilla sivuilla on pdf-dokumentti heistä puhelinnumeroineen.
 
Kannatetaan! Valitettavasti en kuitenkaan pääse edustamaan Morelia, kun torstaista tuli työpäivä yhdeksästä puoli viiteen ja perjantaina täytyy paeta Turkuun. Mälsää, kerääminen sopisi tähän taloustilanteeseen paremmin kuin lahjoittaminen.
 
Ilman muuta näin hyvästä tarkoituksesta saa smialkisapisteitäkin. Kaikille kisaan osallistuville smialeille sanotaan vaikka 10bonuspistettä/smial sekä eniten keränneelle smialille 20pistettä lisää palkinnoksi. :)
Pisteitä ei kuitenkaan heru ilman raporttia joten muistakaa raportoida keräyssaalinne smialinne omassa topikissa.
 
Eivät muuten ainakaan Helsingissä pysty antamaan tietoja keräyssummasta. Joten joudutte tyytymään silmämääräiseen arvioon.

Steel ja minä kävimme tänään keräämässä noin kello yhdestä kolmeen. Löysimme parhaimmat paikat Rautatieaseman sisäänkäyntien luota, muualla oli kerääjäruuhkaa. Kerääjien joukossa oli muuten Ben Zyskowitz, ilmeisesti avustajineen.

Oman lippaani summa oli: ...seteleitä 30 euroa ainakin (saattoi tulla kolmaskin seteli, mutten muista varmuudella), kolikoita vino pino (siinä määrin että käsivarsi kärsi haban puutteesta) viisisenttisistä kaksieuroisiin veikkaisin yhteensä ainakin 15 euroa, eli kokonaisarvioni olisi 45 euroa.
 
Käytiin joo Ringladin kanssa Leppävaarassa keräämässä puolitoista tuntia tänään iltapäivällä. Oli ihan hauskaa ja tuli nähtyä erilaisia ihmisiä ja reaktioita Kiitos-tarran tarjoamiseen. Meille kyllä luvattiin lähettää tiedot keräyssummista, joten tulosten saamisessa siis saattaa kestää jonkin aikaa.
 
Ylös