Vaniljajäätelö ja mansikkahillo ovat lettujen kanssa syötäviä asioita, ainakin minun mielestäni.
Yleensä laitan aina itse ruokaa, koska yleensä kukaan ei ole kotona kun minulle tulee nälkä, tai sitten kukaan ei halua syödä viideltä iltaruokaa kuten minä. Muutenkin ns opettelin kokkaamaan kun olin ehkä 12, koska en halunnut syödä ainaisia eineksiä jääkaapista. Siitä lähtien olen lähes aina tehnyt itselleni ruokaa muina päivinä paitsi viikonloppuisin. Joskus teen viikonloppuisin myös kaikille vaikkapa päiväruuan. En sinänsä rakasta kokkaamista, mutta siinä on se etu että saa sitä ruokaa mitä haluaa ja milloin haluaa. Varsinkin kasvissyönnin aloittaminen on lisännyt tätä itsekokkailun määrää, koska muut perheestäni ovat sekasyöjiä. Tietysti en aina jaksa laittaa itselleni kasvisruokaa, ja syön "normaalisti" melkeinpä aina ravintoloissa ja silloin kun syön muiden perheenjäsenten ruokia.
Yleensä teen jonkinsorttisia wokkeja, patoja tai keittoja tai muuta suhteellisen yksinkertaista ruokaa. Yleensä pyrin vain käyttämään esim sipulit ja porkkanat pois jääkaapista, jos ne ovat alkaneet nahistua. Eli siis teen "oikeaa ruokaa" noin pari kertaa viikossa ja "jämäruokaa" muulloin. Yleensä en myöskään katso ohjeita, vaan heittelen aineksia ja mausteita iloisen sekaisin pataan ja arvioin miltä lopputulos maistuu. Joitain kasvispiirakoitakin on joskus tullut tehtyä, tekisin useamminkin jos olisi vuoka jonka voisi pestä koneessa. Tiskiaine kun kuivattaa kädet melkeinpä halki talvella. Teen myös usein teeleipiä ja suklaapuuroa (kaurapuuroa + "oikeaa" kaakaojauhetta) Välillä teen myös mokkapaloja (koska nam) tai joitain kuivakakkuja, ja pipareita jouluisin.