Lemmikit

Minulla on yksi mustavalkoinen maatiaiskkissa. Iines. Toukokuussa täytti vuoden. Se katti on harvinasen leikkisä. Leikkii aina kaikella, jonka saa tassujensa väliin. Mutta Iines voi olla myös hyvinkin pirullinen. Esimerkiksi aina, kun eräs kaverini on meillä yötä, Iineksellä on tapana hyökätä kaverini varpaan kimppuun keskellä yötä. (Auts) Mutta yleensä yöllä Iines nukkuun pääni päällä tyynylläni. (Joskus saatan löytää aamulla sen tassun suustani...)

Siskollani on kaksi koiraa ja yksi kissa. Olen saanut hoitaa niitä niin paljon, että ne joskus tuntuvat melkein omilta. Se kissa tosin vihaa minua yli kaiken. Sähisee kuuluvasti aina kun näkee minut. Siamilainen hienosto-kissa. (Ainakin on olevinaan.) Se tapaus oli Oona.
Vanhempi koira taasen on Milla. Bordercollie. Tosi fiksu otus oikeesti!
Ja nuorempi koira Venla. Appenzellinpaimenkoira. Luupää. Vaikka näyttelyissä menestyykin melko hyvin.

Siinähän ne.
 
Minulla on/oli kissa, joka on ollut nyt kolme viikkoa kateessa. :( Toivon sen kovasti palaavan takaisin kotiin. Kuitenkin joku kissanvihaaja on sen tappanut. Epätietoisuudessa on todella kamalaa elää. Näen lähes joka yö unta/painajaista siitä kuinka kissani palaa kotiin tai siitä, että se ammutaan tms. Tätä tapahtuu etenkin kun olen kotona. Lehteen laitoin ilmoituksen ja se julkaistaan keskiviikkona. Pitäkää peukkuja!

Elän kuitenkin toivossa, joten kerron kissastani hieman. Sen nimi on Miisu ja se täytti viime kuussa 10 vuotta. Se on ollut meillä koko elämänsä. Joten paljon muistoja löytyy: muistan kun valitsin sitä koko päivän. :) Sen turkin pohjaväri on harmaa ja siinä on mustia raitoja. Kaulassa ja masun alla valkoista. Miisu on melko suurikokoinen eli painaa viisi kiloa. Miisu hankittiin meille, koska halusin sen ja vanhempani ajattelivat, että minun on mukava tulla koulusta kun on joku joka odottaa.

Ajattelin hankkivani kissanpennun kun muutan pois kotoa. Ehkä sitten kun elän vakaammin omillani eli olen "iso" niin haluaisin koiran. Pomeranian näytäisi aivan ihanalta. Jos joku ei tiedä miltä kyseinen rotu näyttää niin voin sanoa vinkiksi, että Sharon Osbournen koira Minnie on sellainen.

Hyviä puolia lemmikeissä on monia. Ne ovat lutuisia hellittäviä seuralaisia sekä ennen kaikkea stressin poistajia. Niiden kanssa on kiva touhuta. Ehkä jonkinlaisena haittapuolena joskus on se, että niiden kanssa on hankala matkustaa joskus. Ennen hankintaa pitää kuitenkin olla varma, että saa järjestettyä hoitopaikan ym. ja on tietenkin valmis monen vuoden prosessiin. :)

No muuta en nyt osaa sanoa..
 
Minulla on 8-vuotias kissa, Repe nimeltään, luonteeltaan häijy ja hyvin, hyvin omistautunut koirani kiusaamiselle. Sillä on oikea addiktio koiran kiusaamisesta :) . Väijyä nyt nurkan takana, kun koira-parka tulee lenkiltä...
Ja sitten koirani, Osku (tai hienosti koko nimeltään Oscar). Se on sellainen iloinen cairnterrieri (kellään muulla kokemuksia cairnterriereistä? Oikein eloisia kavereita ovat), ehkä hieman vähä-älyinen, mutta mukavaa seuraa. Ja Osku pitää minut, laiska kun olen, hyvässä kunnossa kun pitää lenkillä käydä :D
 
Mulla on 6-vuotias sekarotuinen koira, Kiki. Kikissä on kaanaankoiraa ja suomenpystykorvaa. Tosi hyväluonteinen koira, ei hauku muita kuin siilejä ja hevosia :D ja oravia... Ei ole ikinä purrut ketään.
Sain koiran kun olin vinkunut sitä pari vuotta. Kiki elää ulkona koko ajan, sillä on lämmitetty koppi ja n.40m pitkä juoksunaru, jossa se on kiinni, leveyssuunnassa ehkä jotain 20m. Tietysti Kikiä käytetään lenkillä myös.
Kun otimme koiran, sovittiin että se on ulkona, koska äiti ei tahtonut sitä sisälle.

Ei olla ottamassa mitään uusia lemmikkejä, mutta tahtoisin kesyrotan, tai jonkin sen kaltaisen. Jyrsijän kuitenkin.
 
:O

elukat on kyl ihania :D..

itselläni on 2 marsua ja kohta saan kolmannen ja sitte perheellämme on lisäksi 2 koiraa ja hevonen.

paljonpaljon elukoita ja tahtoo vielä lisää :D *vinkvink*
 
Meillä on kotona kolme kissaa, joiden nimet on Black (tottelee myös nimeä Läski :D ) sitten on Minttu ja Regina.
Meilläkin on aina ollut kissoja koska äitini on oikea kissaihminen (hänellä on aina ollut kissoja). Muita eläimiä meillä ei ole koskaan ollut kuin kissoja, mutta olen ajatellut vanhempana hankkia jonkun pienen koiran.
Mielestäni kissoissa ei ole mitään huonoja puolia (tai ehkä olen vain tottunut) ja on ihanaa herätä pienen karvapallon vierestä aamulla.
Minä olen niin tottunut lemmikkeihin että minulla tulee varmaan aina olemaan jonkinlainen eläin, mutta onpahan sitten ainakin seuraa :) .
 
Mei sanoi:
Voi sinua raukkaa!!!!Toivon sydämmestäni, että kissasi löytyy!!!

Valitettavasti ei löydy. Laitoin lehteen ilmoituksen ja sain tietää, että Miisu on jäänyt auton alle. Joku nainen soitti. Ei onneksi joutunut kauaa kitumaan kun soittaja oli pyytänyt erää miehen lopettamaan sen. Nyt sitten on itketty äidin kanssa sen perään monet illat. :cry:
 
Meillä on aina ollut eläimiä; hevosia, koiria ja melkein aina kissoja. Kanejakin jossakin välissä oli...

Meillä on kotona kaksi koiraa, toinen on saksanpaimenkoira uros Vinski ja toinen norjanharmaahirvikoira uros Turkka. Vinskin löysimme Kirpun eläinkodista, jonne se oli ottettu huonon kohtelun vuoksi. Vanhempani eivät olleet oikein innoissaan ottamaan juuri Vinskiä meille, mutta kun meille selvisi, että se aiottaisiin lopettaa ellei uutta omistajaa pian löytyisi, Vinski sai muuttaa heti meille :) . Se oli silloin viiden vanha ja on ollut meillä n.5 vuotta. Turkka tuli meille pentuna suoraan kasvattajilta. Syksyisin se pääsee metsälle isän kanssa, mutta muuten se vain löhöilee :mrgreen:

Mustavalkoinen Posse-kissa asustelee tallissa hevosten kanssa.

Hevoset nyt tavallaan eivät ole lemmikkejä, mutta ei voi mitään... Minulla on 16 vuotias lämminveri-tamma, Katherine H. eli Kata. Kata on ex-ravuri, mutta nykyään sillä ei ajeta ollenkaan. Olen omistanut Katan 3 vuotta. Omistan myös puoliksi serkkuni kanssa Katan vuotiaan ori-varsan (no eihän se enää varsakaan ole...), Time To Fly:n eli Tomun/Nupun. Serkullani on myös oma 2vuotias lv-ori Zender Dra eli Poika.

Minulla on ollut myös 2 undulaattia (vaikka halusin gerbiilejä, sain lintuja, äitini tietää sitten paljon eläimistä :p . Aion hankkia jonkun gekon ja ehkä myöhemmin isomman liskon ja pari rottaa. Ainakin yhden hevosen tulen aina omistamaan :mrgreen:
 
Meillä on akvaario jossa asuu tällä hetkellä neontetroja, helmirihmakala, partaimumonni sekä tiikerinuoliainen. Uusia asukkeja täytyisi käydä katsomassa jossain vaiheessa :)

Meillä olisi varmasti ainakin saksanpaimenkoira, jos mieheni ei olisi eläimille allerginen. Pidämme molemmat eläimistä.
 
mulla on vain yksi lemmikki, koira jonka nimi on Nelle.
Nelle on pieni valkoinen karvapallo, rodultaan Bichon Havanais.
Nelle on syntynyt 29.10.2000 sanotaan sitä mun siskon kanssa milleniunkoiraksi, todella hupaisaa. Nelle on todella arka, se pelkää kaikkia muita koiria, sen kanssa ei ole sen takia kiva olla lenkillä silloin kun tulee paljon koiria vastaan sillä se lähtee juoksemaan ympäriinsä häntä koipiensa välissä, voi sitä raukkaa!
Monet luulee Nelleä pennuksi kun se on niin pieni, mä kyllä itsekin katon sitä pentuna.
Nellen nimi tulee Ally McBealista kun siellä on se Nelle, se nimi oli mun siskon älynväläys, itse olin kyllä ajatellut Oonaa mutta nyt kun ajattelee niin Oona ei kyllä olisi sopinut Nellelle, sillä Nellehän on Nelle.
 
Meillä on kaksi koiraa. Toinen on jo 10 vuotias karkeakarvainen mäyräkoira Vikke ja toinen on 4kk vanha karkeakarvainen kääpiömäyräkoira Tuubi. Vikke on ollut meillä jo siitä asti kun olin 4 ja tuubi(aika hassu nimi :p ) hankittiin sen taikia, kun Vikke tuli kerran todella sairaaksi ja olimme jo aika varmoja että se täytyy lopettaa. Siksi varmaan meille valittiin mäyrkoirat, koska ne ovat jotenkin niin persoonallisia ja ne kulkevat hyvin autossa mukana. Mikä onkaan mukavampi tapa herätä kuin toinen koirä puree nenästä ja toisella on kuono korvassa. :roll:
 
Kamu, meidän legoja syövä koiramme. vuoden vanha, oikea pelkuri. jahtaa kyllä ampiaisia, mutta ei uskalla hakea lipaston lta palloa, vaikka hyvin se sinne mahtuis :roll:
Kamu on sellanen sekasikiö, löytyy monenlaista rotua. tosin se muistuttaa suomen pystykorvaa.
minun sängyssä se nukkuu, serkut teki pahan virheen päästäessään sen sängylle, kun se tuli meille. sänky on sen paikka, eikä sitä ole helpo mennä muuttamaan. ja koska joudun( :x ) jakamaan petini sen kanssa, on peittoni aina aamuisin mystisesti kadonnut eteiseen. eikä sille koidu omantunnon vaivoja, kun se tönii pääni pois tyynyltä ja laittaa siihen nukkumaan. :)
tälainen on miedän ahne kerjääjä koira Kamu :)
 
Minulla on tälläinen hieman yli vuoden ikäinen berninpaimenkoira neiti joka on kyllä hieman pieni kokoinen berninpaimenkoiraksi.
Voisin sanoa että se on hieman rasavilli mutta toivon että se on vain tuota nuoruuden huumaa koska se jaksaisi oleellisesti riehua ja leikkiä koko päivän ja tarpeen vaatiessa myös alku yön :D
 
Mulla on vähän yli vuoden ikäinen kissa..se on poika ja sen nimi on Kisu..ja sitten meillä on akvaario..
Ja öö..meidän kissa tykkää ulkoilla, mutta se ei syö oikein mitään ruokaa..ellei ole tosi kova nälkä..ja sitten se syö kalaa..ja katkarapuja..;)
 
Olemme kihlattuni kanssa ristiin allergisia kaikelle mahdolliselle (minä kissoille ja kaneille, hän kissoille, koirille, rotille ym.), joten lemmikkien ottaminen ei onnistu, mikä on kovin sääli, koska olemme molemmat eläinrakkaita. Mieheni siskolla on ollut kaksi rottaa, joihin tutustuin, ja rotta olisi heti ensimmäisenä listalla, jos jonkun otuksen ottaisimme. Ne ovat niin lutuisia, fiksuja, eläväisiä ja niillä on söpöt jalat :D Olen ollut niiden kanssa tekemisissä yliopistolla, ja suorastaan kaipaan rottaa kotiin oleskelemaan, pureksimaan kirjojen kulmia ja huonekasveja. Tykkäisin katsoa telkkua rotta sylissä ja rakentaa sille esteratoja ja muuta puuhaa. Äh. Ei se allergia mene ohi toivomalla, ja siedätyshoitoakaan ei taida rottaherkkyyteen olla.

Mitä isoihin, pelokkaisiin kissoihin tulee, yhdellä kaverillani oli taannoin valtava, pörröinen ja julman näköinen norjalainen metsäkissa, joka oli kuitenkin lauhkea kuin laiskiainen ja pelkäsi aivan kuollakseen kaikkia muita kissoja, vaikka olisi varmasti pieksänyt vaikka ison koiran tappelussa. Lupsakka otus, ja vähän koominen pelokkuudessaan.
 
Salmakia sanoi:
ja vihdoin viimein sain koirani, salukin nimeltä Viima. :) Viima on nyt seitsemän kuukautta, todellinen unelmien täyttymys ja hurmaava luonteeltaan. Vaikka se hankittiin asenteella 2ihan vain kotikoiraksi", nyt olen kuitenkin hurahtanut näyttelytouhuun, ja juoksukisoja en millään jaksaisi odottaa ensi vuoteen. Viimalla pitäisi kyllä olla potentiaalia pärjätä molemmissa.

Hei, jollain muullakin majailee vinttikoira! Meillä kotona yksi ainokainen lemmikki, joka on œ vuotias saluki Hosha. Se on lyhytkarvainen, erittäin pitkäjalkainen ja hieman laiha. Mutta persoona on aivan ihana! Salukit on vienyt sydämmeni, vaikka muutkin vinttarit kiinnostaa.
 
Minulla on venäjänkääpiöhamsteri, nimeltään Piko. Sukupuolesta en ole varma, mutta luulen, että se on tyttö. Se on hieman pullea :roll: , mutta ei liialti. Se on todella suloinen. Sen viisaudesta en tiedä, mutta juoksupyörän tarkoitusta se ei ymmärrä :) . Aika hauska, mutta ei liikaa huomiota vaativa veijari. Se muuten puree häkissä, mutta ei kädessä. Kumma juttu!
 
Minulla on kissa, sellainen tavallinen karvakasa jonka nimi on Eemeli, mutta on tyttö. Se on nyt 1 ja puoli vuotta. Minulla ja kissallani on samana päivänä synttärit. :D Sillä on omia metkujaan joista en kyllä aina ole oikein iloinen. Viimeksi se meni ja repi palasiksi sellaisen ketunhäntä ötökkä avaimenperän kun olin koulussa. Piti vähän huutaa kun äiti oli tuonut sen minulle norjasta kaksi päivää aikasemmin. Eemeli rakastaa pumpulipuikkoja! :lol: Se tulee hulluksi jos lattialla on pumpulipuikko, se hyökkää sen kimppuun ja heittelee joka paikkaan ja juoksee sen perään.

Minulla on ollut pienenä toinen kissa jnka nimi oli Vilma, mutta oli poika. Ja oli minulla hamsterikin joka oli poika, mutta nimi oli Nellu, mutta muutin sen sitten Väiskiksi kun tajusimme, että se oli poika. Minulla on aina hyvää onnea kun saan uuden eläimen ja annan nimen sukupuolen perusteella (mikä menee aina väärin). Huoh.

Haluaisin joskus oman hevosen tai useamman. Ja tietysti kissoja ainakin kaksi. :p
 
Ylös