Lempihahmonne TSH-elokuvissa

Niinpä totta tosiaan esiintyykin! Muistelin, että hänestä vain puhuttiin, mutta Arwen olikin itse paikalla. Olen lukenut Sormuksen ritarit muutamaan kertaan läpi, mutten muistanut tuota lainkaan.
 
Kirjoissa gandalf on suosikkini mutta elokuvissa hänestä on tehty liian heikko eli elokuvissa suosikkini on aragorn
 
Tähän kysymykseen on minulla ainakin suuret vaikeudet vastata, mutta taidan silti sanoa, että Samwise on suosikkini ( heti perässä tulevat Legolas, Gandalf ja Eowyn). Vähän ehkä offtopic, mutta siskoni virkkasi minulle joululahjaksi Sam-nuken, joka on aivan uskomattoman hieno!:heart: tällä hetkellä hän toimii kirjavahtina hyllyssä :)
Näyttökuva 2014-12-28 kohteessa 1.18.01.png
 
Ehdottomasti Pippin! Se on jotenkin vain niin hauska ja piristävä hahmo, sen repliikeissä saa nauraa. En tiedä, onko ne jutut edes kovinkaan hauskoja, mutta olen ollut aina sellainen ihminen joka nauraa aivan oudoille ja huonoille vitseille.
Toisaalta pidän kaikista Sormuksen saattueen henkilöistä, kaikki omalla tavallaan hienoja.
Itse en pidä Arwenista elokuvassa, mielestäni huonosti toteutettu hahmo. Mutta kirjallisuudessa siitä ihan pidän, siitä hehkuu kauneus ja valo, vaikka Tolkien ei ole kirjoittanutkaan siitä hahmosta paljoa.
 
Last edited:
  • Like
Reaktiot: Pip
Grima. Kirjassa en pidä hänestä, mutta Brad Dourif tekee hahmosta jotenkin todella hienon. Ehkä rakkauteni tähän hahmoon johtuu myös osittain ihan siitä että olen joutunut päättämään Myst-pelisarjan kolmannessa osassa kyseisen näyttelijän esittämän henkilön kohtalosta. Jättääkö hänet ikuisesti lukkojen taakse vai pelastaako hänet. Joka tapauksessa vaikka taustalla onkin vanha tunnelataus pelin puolelta on Grima onnistuttu minusta toteuttamaan hienosti. Hänellä ei ole paljoa ruutuaikaa ja repliikkejä vieläkin vähemmän, mutta silti hänen hahmonsa eri tasot (juonikas ja itsekeskeinen neuvonantaja ja pelokas ja epävarma palvelija) onnistuttu tuomaan hienovaraisesti esille.
 
Aragorn (tietenkin) on komea ja ei välitä kauheasti muista ihmisistä, vaan pitää hiljaisuudesta ja vaatimattomuudesta.

Minäkin olin pettynyt Aragornin mennessä naimisiin Arwenin kanssa....
 
Ylös