Lopullinen ratkaisu

Pitäisikö myös ratkaistavat kysymykset ilmoittaa?


  • Total voters
    12

Kointähti

Koala on steroids
Käärmeessä on ollut historiansa aikana jos jonkinlaista kyselyä ynnä arvuuttelutopiikkia, joten lienee paikallaan, että ratkaisuille luodaan yksi keskitetty ketju. Tähän voi siis kirjoittaa ratkaisun mihin tahansa kohtaamaansa ongelmaan, oli kysymys sitten filosofiasta, matematiikasta tai arkisemmastakin ongelmasta.

Aloitan väkevästi ja klassillisesti ilmoittamalla ratkaisun olevan 42.
 
Tällä topikilla on melko synkkä kaiku: http://fi.wikipedia.org/wiki/Lopullinen_ratkaisu
 
Minulle tuli Pagba ihan sama asia mieleen ja ihmettekin, että eikö tällainen olisi sopinut paremmin PP:hen...

Ja ratkaisu on muuten 100 kg lasagnea.
 
Itse olen pohtinut elämän tarkoitusta ja nyt voin ilokseni ilmoittaa, että 5 kahvikupillisen, 2 puolen litran kokispullon ja yhden karkkipussin jälkeen olen päätynyt siihen tulokseen, että elämällä ei ole mitään suoranaista tarkoitusta. Jokainen voi luoda omalle elämälleen tarkoituksen, sitä ei kukaan muu pysty/voi määritellä. Oman elämäni tarkoitus on rakastaa ja tulla rakastetuksi (klisee?!)
 
Kyllä tässä silti kaivertaa pelko siitä, että kuolemani jälkeen luokseni astelee valo-olento, joka tivaa minulta, miksen täyttänyt elämäni tarkoitusta. Monta kymmentä vuotta aikaa, enkä silti koskaan tullut kävelleeksi Tiilikkajärven kansallispuiston suon reunalla seisovan hopeisen kelon luokse ja kaivertanut siihen nimikirjaimiani. Siis kuvitella, minut laitettiin syntymään Suomeen, jossa opin kirjoitustaidon ja silti en tehnyt sitä mitä piti. Ihan hukkaan meni koko elämä.
 
Smialkisan ongelmana on heikko tapahtumista raportoiminen, mikä ainakin smial Morelin osalta on seurausta sitä riivaavasta anarkiasta. Lopullinen ratkaisu on vahva johtaja, joka yhdistää riitaisat ja laiskat morelilaiset saumattomaksi kokonaisuudeksi, kitkattomaksi koneeksi joka takoo smialpisteitä kuin Sampo ikään. Smialkisavalmiutta pitää myös tietoisesti kohottaa sulkeisharjoituksin ja reppumarssein.

Yksi Tampere, yksi Morel, yksi Johtaja!
 
Morelin anarkian selittää smialin viimeinen puheenjohtaja, jonka viimein luovuttua tehtävistään smialilaiset päättivät, että ei koskaan enää: mieluummin johtajattomuus kuin vaara joutua samanlaisen epämiellyttävän, laiskan ja tyhmän yksilön johdettavaksi.
 
Tänään töissä mietin vastausta kysymykseen "Kenet/minkä ottaisit mukaan autiolle saarelle?".
Sitten yht äkkiä keksin vastauksen, jonka olisi pitänyt olla minulle alusta alkaen ilmiselvä!
Autiolle saarelle ottaisin luonnollisesti mukaan mayn!
Koska silloin minulla olisi saarella hyvää juttuseuraa, kirjoja, loputon varasto lääkkeitä yms.
Ja perheenäitinä may omaisi lähestulkoon kaikki selviytymiseen vaadittavat taidot!

Sitäpaitsi mayn tavaramäärästä saisi varmasti rakennettua pelastusveneen,
tai vähintäänkin lentokoneen, jolla sitten kätevästi pääsisi autiolta saarelta pois.
 
Miten toimia, jos on lähtenyt ovet paukkuen facebookista, mutta haluaisi hyötyä sovelluksen tietyn ryhmän jäsenyyden mukanaan tuomista eduista? Lopullinen ratkaisu on tietysti hiipiminen sisään salanimellä, ja rajata käyttönsä tarkasti koskettamaan vain tuota ryhmää. Ei mitään yhteydenottoja ja kaveripyyntöjä kohtaan nollatoleranssi (vaikka ehdinkin vaistomaisesti jo pari lähettää itse, sori Lathron ja Daltborn!) Olen siis ohittanut facebookin musta ja valkoinen -jaottelun ja hiippailen nyt harmaalla alueella.
 
Mitä valtio tekee 100 000 ylimääräisellä halparynkyllä? Kuinka saada liki 300 000 työttömälle järkevää sisältöä päiviin? Kuinka varmistaa suomalaisten sisäinen turvallisuus vähenevien resurssien maailmassa?

Kointähti ratkaisee kaikki nämä ongelmat yhdellä iskulla! Liitetään työttömyyteen 8 tunnin aseistettu vartiovelvollisuus joka päivä. Vartiovuoronsa päätteeksi työtön luovuttaa rynnäkkökiväärinsä seuraavalle työttömälle. Näin aseet ovat partiossa 24/7! Laskelmieni mukaan esimerkiksi Tampereella olisi jatkuva 10 000 aseistetun kansalaisen vartio. Enemmän kuin koko Suomessa on poliiseja! Yrittäkööt siinä rikolliset konnuuksiaan...

Edit: Laskelmani ovat tosin sikäli virheellisiä, että tuo Tampereen 10 000 on saatu kertomalla koko Tampereen väkiluku (vauvasta vaariin) työttömyysprosentilla ja jakamalla se kolmella. Mutta joka tapauksessa tuhansista vartiomiehistä ja -naisista olisi kyse.
 
Tjaa-a. Mitä ne vartiointitehtäviin siirretyt työttömät tekevät niillä ylijäämärynkyillä? Ampuvat oravia, naapureiden kissoja & koiria, naapureitaan, puolisoaan, lapsiaan, toisiaan tai itsensä?
 
Mihin poliisitkaan pistooleja tarvitsevat? Pelotehan on tietenkin se suurin tekijä, mikä vähentäisi mallissani rikollisuutta radikaalisti. Ja jos oikein humaaneiksi heittäydytään, niin voisihan nuo aseet ladata myös kumiluodeilla. Kyllä kumiluotisarjakin pysäyttää siwan ryöstöä yrittävän nulikan. Ja kiväärinperällä on hyvä hutkia lähietäisyydelle päässyttä pahantekijää.
 
Kurt Vonnegut, jos eläisi, sanoisi tähän ehkä näin: "Hui hai "
 
Kointähti sanoi:
Mihin poliisitkaan pistooleja tarvitsevat? Pelotehan on tietenkin se suurin tekijä, mikä vähentäisi mallissani rikollisuutta radikaalisti.

En pelkää poliisia, enkä poliisin asetta. En ihan äkkiä keksi tilannetta, miksi poliisi minut ampuisi. Käsittääkseni meillä poliisi ei ammu rikollisia, mutta ehkä pitäisi. Jatkossa vaan suoralta kädeltä nappi otsaan Siwasta makkarapaketin napanneelle, talousrikollisille ja kadulle pissijöille.

Kointähden ideoima rynkyin & kumiluodein varustettu työttömien armeijako rikollisia pelottaisi? Kovat vaan piippuun ja menoksi, niin johan loppuu varmasti rikollisuus Suomesta - lopullisesti.
 
Ennemminkin pitäisi toimia Eppujen sanoman mukaan ja "antaa kaikkien kukkien kukkia vaan" ja antaa rikollisten, ilman yhteiskunnan puuttumista asiaan, hyöriä ja pyöriä miten kukin parhaaksi näkee. Vastaavasti kansalaisen oikeuksiin tulisi lisätä rikollisuuden omakätinen ehkäisy nykyistä hieman voimakkaammin keinoin.
 
Elvytän ketjua kertomalla ratkaisun kaikkia piinaavaan ongelmaan, eli miksi kahvinkeitin ei tuota kahvia, vaikka laitoit suodatinpussin ja kahvinpuruja? Vastaus on tietysti, että pitää lisätä vettä!

Odotan tästä nobelia.
 
(Lisäys edelliseen)... ja työntää keittimen töpseli pistorasiaan. Ja katso: heti keitti kahvinkeitin kahvin kuumaksi.

Kannatan nobelia Kointähdelle.
 
Ylös