LOTR-elokuvien musiikki

Howard shoren musiikki on parasta elokuva-musiikkia
sitten Nino rotan kummi-setä elokuvien tunari :roll:
 
Kummankin leffan soundtrackit tuli ostettua ja ei voi muuta sanoa kuin että kerrassaan upeaa musiikkia :)
Mutta kumpiko on parempi, aika paha itseasiassa. Hmm.. Ensimmäistä on tullut kuunneltua enemmän joten se on tavallaan tutumpi mutta toisessakin on todella hyviä kappaleita. En kyllä kieltämättä osaa valita.

Jatkuvasti levyjä ei kuitenkaan jaksa kuunnella ainakaan yhteen soittoon, välilläkun musiikki on todella, ei nyt raskasta mutta olisiko voimakas oikea sana? No kumminkin pidän enemmän soundtrackien rauhallisemmista kappaleista esim. Concerning hobbits on yksi ehdottomista suosikeista :p
 
Ce'Nedra, mulla on aikalailla samanlainen tilanne. Olen kans kuunnellut FotR:n cd:tä paljon enemmän niin siitä osaa helpommin sanoa ne parhaat biisit, tai siis ne mistä itse pidän eniten, mutta TTT:n cd:ltä se onkin sit vaikeaa.

Mutta jos nyt ketään kiinnostaa niin mielestäni parhaita siinä FotR:n levyllä on Concerning Hobbits (2), Council Of Elrond enya(10), Bridge Of Khazad Dum(13), Lothlorien(14), Breaking Of The Fellowship(17) ja May It Be (18 ).
 
Joo, kyllä TSH-musiikki on aivan upeaa. En vielä omista kumpaakaan cd:tä (nyyh.. :cry: ) mutta suunnitelmissa on kyllä ostaa. Kummalla on siis mielestänne enemmän parempia biisejä?
Itse kyllä rakastan May It Be:tä yli kaiken... :D
 
Loistaviahan nuo soundtrackit molemmat ovat, vaikka en niitä omistakaan. Oma suosikkini on se mitä soitetaan FotR:issa, kun näytetään Rautapihan pajoja ynnä muuta. (Treason of Isengard?)
Ja mainitsempa musiikin tuntijoille, että tuo biisi on tehty 5/4-tahdissa, johon on erittäin hankala kirjoittaa musiikkia. Itse asiassa tiedän vain kaksi hyvää 5/4-biisiä. (Eli biisin rytmi menee 5/4-tahdissa TUM-tum-TUM-tum-tum eikä TUM-tum-tum-tum kuten yleensä.) Vaatii aikamoista sävellystaitoa että osaa tehdä 5/4-tahtisen kappaleen. :roll:
 
Noh noh, Idril Celebrindal ja Grishnákh, nyt heti kauppaan ja ostamaan soundtrackit. :)

Onhan noilla toki hintaa ja kaikilla ei ole rahaa, mutta katsoin huvikseen juuri tänään hintoja cdon.com:sta ja siellä näytti olevan FotR soundtrackin hinta 18,95e ja TTT soundtrackin hinnaksi sanottiin 17,95e.

Jännä sinänsä, että itse ostin FotR:n soundtrackin juuri kyseisestä cdon.com:sta ja hinta oli silloin 9,90e. :D
Mutta siis alle 20e nuo maksavat kappaleelta, mutta on todellakin ostamisen arvoista musiikkia.

Ja Idril kyseli, että kumpiko on parempi. Noh, siihen on vaikea vastata, niin hyviä ne on molemmat, mutta kyllä mä taidan useammin nykyään kuunnella TTT:tä kun FotR:a kuunnellut niin paljon jo. Ja olen samaa mieltä May It Be:stä, aivan mahtava biisi. :)
 
Pidän Tsh-musiikista kovasti ja omistan kummatkin soundtrackit. Musiikki on ihanaa, rentouttavaa. Sopivaa ikään kuin taustalle, mutta myös ihan kuunneltavaksi(siis ihan korvat höröllä). Hintaa levyillä on, mutta se on sen arvoista. Suosittelen.


Ykköslevyltä on parhaiten mieleen jääneitä useita, erityisesti ihanan piristävä Concerning Hobbits. Rauhalliseen tunnelmaan sopii tietysti Enyan May it be.


Kakkoslevyltä on pakko mainita iki-ihana Rohanin teema. Paras kappale onkin kyseiseltä levyltä Riders of Rohan. Rentoutuessani pistän taustalle soimaan joko Evenstarin tai Leave Takingin. Myös Helm's Deep on hyvä, kuten Foundations of stone
 
Pidän oikein kovasti!Molemmat soundikset ovat hankittuina ja kovasti kuunneltuina,hyvää tunnelma musiikkia.
Taitaa olla toinen elokuva minkä soundiksen olen ostanut ja ensimmäinen "orkesteri musiikkia" sisältävä plätty,jonka omistan.
 
Minä epärehellisiä keinoja suositteleva olen taas täällä mielipiteineni.

Grishnakh: Itsekin ihmettelin tuota sävellajia, mutta laiskana en jaksanut alkaa laskemaan (vihdoinkin päässyt eroon 3/3 teoriasta).
Se on mukavaa, että on erilaisiakin sävellajeja kuin 4/4, 3/3, 2/4 ja 6/8. Tuollaisten erojen takia se jääkin mieleen paremmin. :)
Itse en ole ennen törmännyt tuohon sävellajiin, joten vaihtelua.

Itseäni naurattaa FotRin soundin viides kappale. The Black Rider (olisko se viides). Kun kuuntelin sen ekan kerran, ajatetlin, että nyt on väärä kappale tai nimi. Koska se alkaa sellaisella hobittihyppelyllä, että ei oikein liity Black Ridersiin. :lol:
Noh, kärsivällisyys palkittiin. :)
 
Omistan vain sormuksen ritarien soundtrackin. Sitä on kiva kuunnella,se on rauhoittavaa musiikkia...ja muutenki kaunista. Tykkään kylläkin myös siitä Gollum's songista.
 
Minäkin omistan kumpienkin leffojen soundtrakcit. Joten myös pidän kyseisestä musiikista valtavasti.
Ah, miten ihanaa on talvi-iltana laittaa vaikkapa May it be soimaan ja käpertyä sohvannurkaan siemailemaan teetä :)

Todellakin rauhoittavaa musiikkia!
 
Omistan kummatkin soundtrackit, mutta ne eivät ole Howard Shoren säveltämiä vaan jonkun muun yhtyeen, kun ostin ne levyt luulin niitä Howard Shoren säveltämiksi, pettymys oli kova jälkeenpäin kun sain tietää että se oli jonkun muun orkesterin säestämä.
Tietokoneellani kuuntelen aina Howard Shoren kappaleita.
Minulla on sellainen outo juttu, aina kun alan kuuntelemaan The Breaking of the Fellowship silmäni alkavat kyynelehtimään ajatellessani kuinka oikeasti saattue hajoaa lopullisesti Frodon ja Bilbon purjehdittua Harmaiden Laivojen satamasta kauas kauas pois. Toinen oikein kaunis kapple on Concerning Hobbitsjoka kuvaa hyvin Konnun iloista tapaa elää ja olla onnellinen pikkuruisessa kylässä.
 
Hyvät ihmiset, ottakaapa TTT-suondtrack esille, kappale 15 The Hornburg, hypätkää tasan 3 min eteenpäin ja..

... rakkaat ihmiset, siinä on kohta, josta tämä henkilö saa niin hurjanlaatuisia kylmiä väreitä että..

Sitä kuunnellessa ajatus vaeltaa Helmillä ja korvissa kuuluu taisteluhuudot..

Leithio í philln!

Tangado haid!

The Hornburg on muutenkin varsin hyvä kappale. Siinä on vähän kaikkea. Rohan themea ja haltiamusiikkia (<-taistelumusaa).

Muita kylmiä väreitä nastattavia kappaleita ovat esim.

Evenstar, Many Meetings, Lothlorien, May It Be, Breaking of the Fellowship, Great River, The Ring Goes South...

Ne on kaikki ihan käsittämättömän hyviä, eikä tuossa ollut edes kaikki. Aina kun niitä kuuntelee ajatus lähtee vaeltelemaan elokuvassa musiikin mukaan. Kun kuuntelen The Hornburgia taistelun äänet kaikuu päässä. The Council of Elrondia kuunnellessa voi melkein tuntea vesiputouksesta nousevan kostean huurun.
Joskus aikaisin aamulla on mukava ottaa kannettava soitin mukaan, lähteä kävelylle metsään ja kuunnella Lothlorienia. Huomaa pian tutkailevansa ympäristöä jos vaikka näkisi haltian! :lol:
 
Postaan tänne viestini, jonka laitoin jo RotK-keskusteluun:

Pistetäänpä tänne semmonen TORNista poimittu tieto(?), että Annie Lennox tulee esiintymään RotKin soundtrackillä.


TORNin etusivulta:

"What Are You Tolkien About?
8/07/03, 12:12 pm EST - Xoanon

Mark writes: As you have revealed to us, Annie Lennox will be recording a song for the upcoming 'Return of the King' movie. Presumably it will be an original, but with a bit too much spare time on my hands I started thinking about what existing Annie Lennox/Eurhythmics songs might fit into the movie or indeed, possibly create additional story. The end result is that I set up a poll at here."

Tässä linkki TORNin artikkeliin:
http://www.theonering.net/perl/newsview/1/1058795763
Ja tässä yllä mainittuun polliin:
http://www.misterpoll.com/3224030224.html

Mitä olette mieltä? Minun mielestäni tästä voisi seurata hyvää, sillä pidän Lennoxin äänestä. Parempi se kuin joku Liv Tyler...


Edit: Tietääkö kukaan mistä saisi sen TT-soundtrackin bonustrackin, "Farewell to Lórien"?
 
Vanánaurion sanoi:
The Hornburg on muutenkin varsin hyvä kappale. Siinä on vähän kaikkea. Rohan themea ja haltiamusiikkia (<-taistelumusaa).

Joo, the Hornburg on ihana. Samoin kyllä HelmŽs Deep. Aijai, että sitä on ihanaa kuunnella. Tekisi mieli ryhtyä pomppimaan :lol: (okei, mä oon kummallinen). Ja sitten se GollumŽs Song TTT:n soundtrackillä. Se on tosi hyvä. Aluksi rupesi naurattamaan se laulajan ääni,mutta sitten aloin hoilata biisin sanojen kanssa. TTT:n soundis on kyllä aivan must ostos niille joilla sitä ei vielä ole!

Muoks. Ilmarë, eikös tuo Farewell to Lórien ole siinä Extend versionin soundtrackilla? Ainakin olen nähnyt kaksi eri FotR:n soundista, joista toinen on kai Extend versionin.
 
Molemman soundit on mahtavia!
FotR:issa tykkään eniten näistä: The Bridge of Khazad Dum, Concering Hobbits ja The Breaking of the Fellowship.
Kaikki siinä olevat on älyttömän hyviä mutta nuo on suosikkeja :wink:
TTT:n soundtrack on parempi (ihan vain pikkuisen) koska siinä on enemmän viululla soitettuja kipaleita, tykkään viulun äänestä aivan mahdottomasti!
The King of the Golden Hall ja The Riders of Rohan on hyviä
ja tietenkin Helm's Deep ja Hornburg :) Aina kun kuulen tuon Golden Hallin tulee mieleen Meduseld ja ne upeat maisemat.
Ja muuten se musiikki joka soi Kahden Tornin trailerissa on kans tosi hyvä! :D

Muoks: Ei muuten kukaan sattuisi tietämään mistä löytyisi FotR trailerin musiikki?
 
Pitää nyt varmaan olla se ilonpilaaja, joka sanoo, et minä EN pitänyt elokuvien musiikista yhtään!
Molemmissa elokuvissa musiikki oli NIIN kliseistä klassista... Heti kuultuani May it be- biisin ajattelin epäuskoisesti, että eikö ne mitään parempaa saaneet aikaan? Se on niin epäselvä kappale, jälkeenpäin en muistanut koko biisistä kuin ne kolme sanaa enkä sitäkään vähää melodiaa.
Itse kuuntelin kirjaa lukiessani lähes pelkästään Apocalypticaa (Cult-levyä) ja voin sanoa, että se sopii kirjoihin täydellisesti. En tietenkään oleta, että amerikkalaiseen elokuvaan olisi otettu suomalainen bändi soittamaan, mutta jotain vähän räväkämpää olisin kaivannut. Saa nähdä, onko ne saaneet kolmoseen vähän paremman saundin... En itse osaa edes kuvitella Samin ja Frodon toivotonta vaellusta Mordorissa jonkun sinfonian tahtiin... Siihen kohtaan haluaisin joitain mielenkiintoisempia sointuja yms...
Myönnän, että kyllä sieltä muutama hyväkin biisi löytyy, mutta yleisesti ottaen, en jaksaisi kuunnella levyä yhteen perään.
 
minullakin on kummatkin dc-levyt.:D Ja olen kuunnellut ne kohta jo ihan puhki. Niitä on ihana kuunnella.:DAivan kuin itse menisi keski-maahan.Moni teistä ehkä ymmärtää mitä mä meinaan..:D Mahtavia cd-levyi.:D Ja vielähän on yksi tulossa.. :)
 
Kummatkin?? Onks niitä kaks... *ei jaksa seurata tätä maailmaa* :roll:
Must se on tosi hyvää! Siis ekan kerran kun katoin Sormusten Ritareita, niin ekana mä ihastuin siihen musiikkiin... kerranki jopa erittäin väsyneenä aloin itkeen sen kauneutta! :D kuinka runollista... mut mä annan sille musalle... en ehkä ihan kymppiä... ysi plussa :)
 
Ylös