Lukuaikataulu: Sormuksen ritarit

Matka pimeydessä ei nyt näytä kelpaavan kenellekään, joten voisin alustaa sen.
 
Viikon 2/2015 luku on Galadrielin peili. Merkkasin sen Isilmírëlle, Huskylle viikon 51 ja vielä viikon 1 (eli luku Lothlórien) Anewielhille.
 
Tentit alkaa lähenemään, mikä johtaa siihen, että Sormusten Herra joutuu joksikin aikaa jäähylle. Yritän sitten Joulun ympäristössä ottaa kiinni ja kirjoitella tai olla kirjoittelematta, mitä mieleen juolahtaa.
 
Amroth, huhuu! Ehditkö laittaa [korj.]Khazad-dûmin sillan[/korj.] alustuksen tulemaan?


Joo, siis Kasarisillasta oli kyse
 
Last edited:
Oletan että Tik tarkoittaa Khazad-dûmin siltaa. Ja saakoon @Amroth vielä lisähuomautuksen.
 
Olen lukenut lukupiirin mukana samaan tahtiin, vaikka viime aikoina en olekaan jaksanut osallistua keskusteluun muuten kuin lukemalla toisten kirjoituksia. Nyt, tässä dramaattisessa ja suuresti rakastamassani luvussa, voisin taas äityä jotain kommentoimaankin. Ymmärrän kyllä, jos joulutohinoissa saattaa alustus viivästyä.
 
Muuten, huomatkaa, että Sormuksen ritarien kolme viimeistä lukua (viikot 3-5) ovat vielä vapaata riistaa. Käykää kimppuun ja varatkaa alustuksia!
 
Jos Olóneuvos kerran kertoo Saattueen burnoutista, niin minä voin ottaa edellisen luvun, jossa ylistetään laulaja-Olavia.
 
Minä kun luulin, että siirrytään sähkön maailmaan. Ehdin jo ihmetelläkin, miksei ole lukua Suuri Jännite. Saatiinpa selvyys siihenkin, ja musiikki aiheena kelpaa mitä mainioimmin.
 
Entäpä jäähyväiset? Sitten olisi koko SR (ei toki S-R!) jaettu ja joku toimelias ja toimeton voisi ryhtyä väsäämään KT:n aikataulua.
 
Amroth, huhuu! Ehditkö laittaa [korj.]Khazad-dûmin sillan[/korj.] alustuksen tulemaan?
Anteeksi, olin näköjään ihan unohtanut tämän..
Eli, Khazad-dûmin silta jää minulta ikävä kyllä kirjoittamatta, ajanpuutteen takia.:(
Pahoittelut, että vastaaminen kesti, huomasin tämän vasta nyt.
 
Keppas kahveli, Sormuksen ritarit on nyt alustettu (joskaan ei toki keskusteltu) loppuun. Näin se aika nopsasti kuluu. Voimme syystä onnitella itseämme, vaan älkäämme jääkö tähän tunteeseen kieriskelemään, sillä katseet on meidän kääntäminen kohti Kahta tornia, jota varten on oma lukuaikataulunsa. Huomaanpa muuten, että ensi viikon alustaja vielä on haussa, kaksi seuraavaa vuoroa on varattu ja sitten on runsaasti tyhjää. Ei kun kimppuun niin kuin Sus scrofa domesticus limppuun. 2T:n LAT:ssa tavataan.
 
Vanhoihin keskusteluihin voisi nyt hyvinkin saada erilaista näkökulmaa, kun uudempi luettu pätkä on vielä melko hyvässä muistissa. Viimeisissä luvuissa on helpompi peilata taaksepäin, jo tapahtuneita juttuja. Alkuluvuissa ei ole vielä tietoa tulevasta, mutta niihinkin voi nyt saada laajempaa näkemystä. Vähän niinkuin pohdinta Elrondista, joka lähettääkin matkaan 4 Sormuksen viejää yhden sijaan (eli hobitit) kuten tuossa "Saattue hajoaa" -osiossa on pohdittu. Elrond on kylmäpäinen tyyppi, joka on nähnyt tuhansia vuosia ja voi siis ajatella näin. Kun yksi hobitti kuolee ja on poissa pelistä, voi toinen jatkaa tehtävää. Löytyyköhän alkulukuihin myös tällaisia vastaavia ajatuksia?
 
Last edited:
Ylös