Lukuaikataulu: Sormuksen ritarit

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä

Viikko kuvastaa ajankohtaa, jonka aikana osuus on tarkoitus lukea. Sääntö ei toki ole orjallinen: voit lukea silloin kun sinulle parhaiten sopii. Keskustella saa koska haluaa heti kun viikko pärähtää käyntiin, eikä mikään kiellä kirjoittamasta "myöhässä".

Haluatko alustaa jonkin tietyn kappaleen? Ilmoita halukkuudesta tähän keskusteluun!

Sivumäärät perustuvat suomenkieliseen yksiosaiseen laitokseen, 14. painokseen vuodelta 1996. Kaapuhemmo ku Kaapuhemmo!


Ensimmäinen kirja

vko 35, Merri
24.8. - 31.8.2014
Esipuhe ja Prologi
(20 sivua)

vko 36, Pagba
1.9. - 7.9.2014
Odotettu juhla
(18 sivua)

vko 37 Isilmírë
8.9. - 14.9.2014
Menneisyyden varjo
(20 sivua)

vko 38 Anewielh
15.9. - 21.9.2014
Kolme kumppanusta
(17 sivua)

vko 39 Shacklebolt
22.9. - 28.9.2014
Oikotie ja sieniä
(11 sivua)

vko 40 Tik
29.9. - 5.10.2014
Salaliitto paljastuu
(9 sivua)

vko 41 Fairy tale
6.10. - 12.10.2014
Vanha metsä
(12 sivua)

vko 42 Atheon
13.10. - 19.10.2014
Tom Bombadilin talossa
(9 sivua)

vko 43 Rohanin ratsastaja
20.10. - 26.10.2014
Sumua Hautakeroilla
(12 sivua)

vko 44 Rohanin ratsastaja
27.10. - 2.11.2014
Pomppivan ponin majatalossa
(12 sivua)

vko 45 Husky
3.11. - 9.11.2014
Konkari (11 sivua)

vko 46 Mattfield
10.11. - 16.11.2014
Veitsi yössä
(17 sivua)

vko 47 Olórin
17.11. - 23.11.2014
Pako kahlaamolle
(17 sivua)


Toinen kirja

vko 48 Tik
24.11. - 30.11.2014
Kohtaamisia
(17 sivua)

vko 49 Pagba
1.12. - 7.12.2014
Elrondin neuvonpito (29 sivua)

vko 50 Fairy tale
8.12. - 14.12.2014
Sormus vaeltaa etelään (20 sivua)

vko 51 Husky
15.12. - 21.12.2014
Matka pimeydessä
(23 sivua)

vko 52 masamune
22.12. - 28.12.2014
Khazad-dûmin silta
(9 sivua)

vko 1 Anewielh
29.12.2014 - 4.1.2015
Lothlórien
(18 sivua)

vko 2 Isilmírë
5.1. - 11.1.2015
Galadrielin peili
(12 sivua)

vko 3 Tik
12.1. - 18.1.2015
Jäähyväiset Lórienille
(11 sivua)

vko 4 Pagba
19.1. - 25.1.2015
Suuri virta
(13 sivua)

vko 5 Olórin
26.1. - 1.2.2015
Saattue hajoaa
(15 sivua)
 
Last edited:
RE: Lukuaikataulu

Luen Odotettua juhlaa par'aikaa iltasatuina pojalleni, joten voisin saman tien ottaa sen alustettavakseni.
 
Minä voisin sitten alustaa neljännen luvun, niin ensimmäinen kuukausi on järjestyksessä alustusten suhteen.
 
Kun nyt niin kauniissa järjestyksessä on menty, niin ikävä rikkoa kaavaa, joten otan oikotiet ja sienet.
 
Ja minä otan vaihtoehtoisten ja yhteiskuntakriittisten selitysmallien ystävänä hoitaakseni luvun Salaliitto paljastuu.
 
Jätän Bombadillon keltaisissa saappaisissaan jollekin tomppafanille joten valitsen alustettavaksi "Sumua Hautakeroilla". En ole erityisesti pitänyt tästä luvusta mutta nyt se tulee ainakin luettua huolellisesti.
 
Jäikö mattimyöhäiselle tilaa lukupiirissä?
Kirja löytyy, totta kai, ja voisin tuon Bombadillon varata itselleni, hauska ja hilpeä luku, jollei muistini tee minulle kepposta.

Hei Tom Bombadil, Bombadillo iloinen, luku varattu on, jos vapaana olikaan.
Mukaan lukupiiriin jos mahdun, niin istahdan, luen ja luvun alustan.,


Onneton lauluntynkä, ja epäoinnistuneet sanat, mutta olkoon nyt näin.:)
 
Minäpäs varaan luvun Konkari. En siksi että se on lyhyt, vaan koska teininä Konkari oli mulle suorastaan nolostuttavan tärkeä hahmo :p
 
Josko uskaltaisin varata Pomppivan ponin itselleni, uskallanhan.
 
Jokohan toista varauskierrosta voisi aloitella, vai olisiko vielä odoteltava, josko joku haluaisi varata ensimmäisen alustuslukunsa?

Minua on aina kiehtonut Nacht der langen Messer korjaan luku Veitsi yössä, mutta jätetään vielä se vapaaksi...
 
Oliko meillä varauskierrokset? Tosin eihän se huono idea olisi, voisi rajata kirjakohtaisesti niin että jokaisen alustaisi eri henkilö. Jos jollakulla on tästä asiasta vahvoja mielipiteitä, niin ne kannattaa ilmaista nyt.
 
Minä kannatan sitä, että jokainen saa halutessaan alustaa useamminkin. Ettei mene turhaksi "tuputtamiseksi" jollei vapaaehtoisia alustajia löydykään riittävästi. Jokainen halukas kun voi kuitenkin hihkaista tässä topicissa, milloin haluaisi luvun alustaa. Eli kun uusien alustajien puute alkaa vaivata, saisi silloin viimeistään alustaa uuden luvun.
 
Olisi kiva alustaa myös Kahdesta Tornista ja Kuninkaan paluusta yksi (tai siis kaksi)luku/a kummastakin. Jos ei siis uusia alustajia ja lukupiiriläisiä ilmaannu. Ja koska kaikissa "kirjoissa" on vielä kaksi erillistä kirjaa, niin olen valmiina. Mitä sitten päätetäänkin.
 
Yksi mahdollisuus asian järjestämiseksi voisi olla semmoinenkin, että vain yksi varaus voisi olla samalla henkilöllä kerrallaan, eli heti kun saisi varaamansa alustuksen oikealla viikolla tehdyksi, voisi varata uuden.
 
Kun tämän pistää byrokraattiseksi, niin miltä kuulostaisi näin:

1) Voi alustaa yhden luvun per kirja (Sormusten herra sisältää kuusi kirjaa).
2) Vain yksi varaus voi olla voimassa kerrallaan.
3) Alustuksen teon jälkeen oma vuoro on pidetty.
4) Mutta jos joku ehdottomasti haluaa pitää jonkin toisen luvun samasta kirjasta, niin ei meidän tarvitse olla orjallisia höperöitä, varsinkin jos kukaan toinen ei osoita kiinnostusta kyseisen luvun pitämiseen.

Säännöt jotka sanoo säännöissä, että säännöistä saa poiketa! Ennenkuulumatonta suomalaisessa yhteiskunnassa!
 
Jos minä jätän yölliset veitsen Kointähdelle tai jollekulle muulle, ja otan Paon kahlaamolle.
 
Eh... Anteeksi vain, mutta voinko siirtää oman lukuvuoroni
jollekin vapaalle viikolle, en nimittäin suurella todennäköisyydellä ole viikolla 42 kunnon internetyhteyksien päässä, joten luvun esittely voi olla ainakin konstikasta pelkän taskukokoisen internetin eli känkkäräkkäävän puhelimen avulla.:(
Anteeksi, jos tämä tuottaa kohtuutonta vaivaa ihmisille.
Mörrin, miksi-aina-minulla-menee-kaikki-päin-seinää..:x
 
Eiköhän se onnistu. Minä voisinkin tästä sitten varata kyseisen viikon vapautuneen luvun, jossa mitä ilmeisemmin seikkaillaan Nurmeksessa.
 
Ylös