Magic: The Gathering

>Haldir<

Hobitti
onko täällä konnussa yhtään magiceilla pelaajia?

En huomannut näillä sivuilla yhtää juttua magiceista joten päätin lisätä tämän!

pelaan itse metsä pakalla

laittakaa itse lisää juttuja! :D [color=green:84e9e20e5c][/color]
 
Joo no jos kyse on Magic The Gatheringista, niin kyllä harrastan pelausta vaikka tässä olikin aika pitkä tauko vähän aikaa sitten melkein koko viime blocki mutta nyt taas fifth dawnia aloin pelaamaan... ja kyllä se on että punainen ja musta on ehdottomasti lempi värit... Niinjoo jävinähn minä Mirrodinin Prelus mutta muissa en ookkaan sitten käyny...
 
Jonkin aikaa pelasin Magiciä (tätäkin yllättäen isoveljeni takia) valkomustalla clericpakalla.. Sitten minulta loppui innostus ja rahat ja myin kortit veljelleni :p
 
quote="Eärwen"]Jonkin aikaa pelasin Magiciä (tätäkin yllättäen isoveljeni takia) valkomustalla clericpakalla.. Sitten minulta loppui innostus ja rahat ja myin kortit veljelleni :p
[/quote]

anteeksi jos kysyn , mutta mikä on cleric-pakka?

olen aloittelija..
 
>Haldir< sanoi:
quote="Eärwen"
Jonkin aikaa pelasin Magiciä (tätäkin yllättäen isoveljeni takia) valkomustalla clericpakalla.. Sitten minulta loppui innostus ja rahat ja myin kortit veljelleni :p

anteeksi jos kysyn , mutta mikä on cleric-pakka?

olen aloittelija..

Sellanen pakka jossa suurin osa olentoja on pappeja tai miten cleric nyt ikinä suomennetaankaan...
 
Kyllä pelaan. Melkein päivittäin koulussa. Minulla oli ollut yli vuoden tauko, mutta jatkoin taas. Vaikka tauko olikin en hävittänyt onneksi kortteja.
Pitää taas hankkia lisää lähiaikoina. Yhdessä vaiheessa keräsin niitä enemmän kuvien, kuin pelaamisen takia.
 
Minäkin pidän pelailemisesta magic the gathering korteilla se on tosi hauskaa kaveri porukassa :pipe:
 
Satekai sanoi:
Kyllä pelaan. Melkein päivittäin koulussa.

Koulussa? Sittenhän teilläpäin on paljon löyhemmät säännöt koulussa.
Vuosi sitten, kun aloitin uuden koulun, sain erään kaverini kanssa idean pelata koulussa ruokavälkällä. Saimme juuri pelin aloitettua, kun eräs opettaja tulee käskemään meitä lopettamaan tai muuten tulee jälkkää tai muuta ikävää. Sepä mukavaa :x

3-4 vuotta olen pelaillut, aluksi oli kankeuksia, kun paikkakunnalta ei löytynyt muita pelaajia, mutta nyt on jo löytynyt hyvä peliporukka.
Koskaan en ole oppinut combo-pakkojen teon jaloa taitoa, joten pakkani ovatkin yleensä vain täynnä isoja otuksia (kyllä joukkoon yllätyksiäkin mahtuu :wink: )

Itse en ole enää ostanut näitä uusimpia editioneja, ensinnäkin uuden ulkonäön vuoksi, ja koska ne ovat muutenkin liian ylivoimaisia. Niistä mie en tykkää. Prophecyä ostin aikoinaan aika paljonkin, ja siitä olen pitänyt. Samoin 7th editionia on tullut ostettua, siinä kun on niitä 'vanhoja kunnon kortteja'.


Serran enkelit jyrää! :wink:
 
juu...

en ole pelannut paljon mutta tiedän sen pelin kuitenkin hyvin..se on todella seurallinen peli .Sitten saa sekoittaa huvittavia pakoja...tiedätkö säänöt? no jos et niin kerron kuitenkin: mailla saa "ostettua" eli täppää kortin elikkäs kääntää sen sivullepäin siinä saa "tappaa" ja hyökätä täppäämällä olennon tapppelun ajaksi. Taika juomakorrtteja kantsii häyttää ne on parhaita ja myös artifaktit ne on kans ihan helmii!!! mie tykkkään rotta ja vesipakoista..mikäs pakka sulla on saanen kysyä? onko sulla punanen vai rotta, vesi. maa......ja niin edes painin aniin ja ilma.:)monta pakkaa sulla on? ja onko suomen kielisiä pakkoja olemassa koska olen nähnyt vain englannin kilelisiä kortteja/pakkoja.no mutta susta tulee varmaan hyvä pelaaja mä tiedän sen!!!mut pidä hauskaa korttien kans ja sekottele eriskummalisia pakkoja8:
 
vanhat painokset!

olen samaa mieltä Dilraen, vanhojen painoksien korteissa on hienommat kuvat, ja reunat!!
 
Mahtava serkkuni opasti minut magiccien maailmaan parisen vuotta sitten ja siitä lähtien olen pelaillut niin ja keräillyt kortteja (salassa vanhemmilta, tietysti). Pelaamisesta nautin, se on mielenkiintoista ja kehittää strategiakykyjä.
 
Re: juu...

-Gimli- sanoi:
en ole pelannut paljon mutta tiedän sen pelin kuitenkin hyvin..se on todella seurallinen peli .Sitten saa sekoittaa huvittavia pakoja...tiedätkö säänöt? no jos et niin kerron kuitenkin: mailla saa "ostettua" eli täppää kortin elikkäs kääntää sen sivullepäin siinä saa "tappaa" ja hyökätä täppäämällä olennon tapppelun ajaksi. Taika juomakorrtteja kantsii häyttää ne on parhaita ja myös artifaktit ne on kans ihan helmii!!! mie tykkkään rotta ja vesipakoista..mikäs pakka sulla on saanen kysyä? onko sulla punanen vai rotta, vesi. maa......ja niin edes painin aniin ja ilma.:)monta pakkaa sulla on? ja onko suomen kielisiä pakkoja olemassa koska olen nähnyt vain englannin kilelisiä kortteja/pakkoja.no mutta susta tulee varmaan hyvä pelaaja mä tiedän sen!!!mut pidä hauskaa korttien kans ja sekottele eriskummalisia pakkoja8:
ööh, -Gimli-. Osoititko tuon viestin Dilraenille?
Jos kyllä niin luitko sen viestin kunnolla?
Dilraen nimittäin sanoi olevansa pelannut 3-4 vuotta, niin eiköhän hän tiedä säännöt.
olet myös selvästi innokas koska selitit sääntöjä niin innolla.
Mutta kysyn yhtä asiaa: Kenet sinä aiot voittaa rottapakalla?
Ja suomenkielisiä kortteja ei ole.
 
Kyllähän näihinkin kortteihin on tutustuttu ja kerattyä/pelattua on tullut noin kaks vuotta jos oikein muistan.
Itsellä on tällä hetkellä Puna-musta Beast pakka joka toimii kieltämättä ihan hyvin... Pientä paranneltavaa löytyy aina kortti listaa en nyt aijo laittaa se jääköön salaisuudeksi 8)
 
Re: juu...

javo sanoi:
Mutta kysyn yhtä asiaa: Kenet sinä aiot voittaa rottapakalla?

Kyllähän sitä rottapakalla voi hyvinkin voittaa jos se on tarpeeksi nopea ja tarpeeksi rottia tiskissä, ku on se ny hyvä jollain yhellä 7/7 mörssärillä kahtakymmentä rottaa blokata. ;D
 
No juu onhan se totta, mutta henkilökohtaisesti kun suosin elffejä, jotka ovat vähän isompia kuin 1/1 mutta maksavat noin 3 manaa uskon, ettei monikaan laita pakkaansa täyteen 4/4 ja suurempia jotka maksavat vähintään 5.
 
Onhan MtG:stä hävinny se entisaikojen nostalgia, ulkonäkö ym. ym. Itse pelailin 94-02 tai 03. Tais alkaa just silloin kun 4th edition tuli myyntiin. Kiinnostus lopahti sarjamäärän räjähtäessä käsiin. Muutamasta uutuussarjasta on tullu ostettua buusteri, mut muuten kortit on käyttämättä kansiossa ja dekeissä. Muilla samanlaisia kohtaloita?
 
Astaldo sanoi:
Onhan MtG:stä hävinny se entisaikojen nostalgia, ulkonäkö ym. ym. Itse pelailin 94-02 tai 03. Tais alkaa just silloin kun 4th edition tuli myyntiin. Kiinnostus lopahti sarjamäärän räjähtäessä käsiin. Muutamasta uutuussarjasta on tullu ostettua buusteri, mut muuten kortit on käyttämättä kansiossa ja dekeissä. Muilla samanlaisia kohtaloita?

Joo-o onhan mullakin vähän sillälailla ett kortit pysyy visusti noissa kansioiden syövereissä, mutta aina silloin tällöin tulee sellainen innostuksen pyrähdys että pelaan taas hetken ja sen jälkeen kortit on taas pölyttymässä hetken aikaa ja tätä on jatkunut tässä sellaset pari vuotta.
 
En ole pelannut aktiivisesti sitten Masques blockin, tai jotain... Vuoden, parin tauko on ollut. Edelleen tosin kevyellä harrastepohjalla pelaan, T1 silloin tällöin.

Aloitin pelaamisen vuonna käpy, joskus seitsemisen vuotta sitten, kun olin vielä pieni. Siitä lähtien pelannut enemmän tai vähemmän aktiivisesti, koulussa, kotona, kavereiden kanssa, RopeConissa... Jne.

EDIT: Ai juu, minulla on musta wheenie, valkoinen life sekä artifact (splashed sininen). Eli kolme pakkaa.
 
No mitää nyt kyllä mainostaa, kun tuolla tuli puheeksi pakkojen nopeus 8) .
Oma pakkani ei ole paljon keskinopeuden alapuolella eli ei kovin nopea, mutta sehän onkin sellainen pakka jossa kituutellaan alussa polttamalla toisen pelaajan mörköt ja kerätään manaa, kun mulla on viis landiä pöydässä ja isken sinne vielä setin Aetherin Charge'ja pöytään joka kerta kun pistän Beastin pöytään ammun 16 damagee johonkin pelaajaa ja siinä vaiheessa niistä yhen manan 1/1 on hyötyä :twisted:

Eihän tuo mikään loistava pakka ole, kyllä sille esim. hyvin toimiva poltto- counter pakka pärjää =/
 
Itse aloitin 7-luokalla. En vieläkään tiedä kaikkia sääntöjä ja merkityksiä koska ei ole oikein ollut ketään kuka opettaisi. Enimmäkseen pelaan kaverini kanssa jonka voitan aina, mikä ei ole kovin opettavaista. Pidän eniten sinisestä vaikka pakkani onkin pääasiallisesti vihreä.
 
Ylös