Marx-veljesten elokuvat

Vesi-Y

Hobitti
Noh, tästä ei näkynyt topicia, joten päätin sellaisen tehdä. Ja vaikken alan asiantuntija olekaan, se ei estä minua :) *mwahahaha*.

Jotenka, mitäs te pidätte Marx-veljesten elokuvista?
Itse olen nähnyt vain yhden (*mistä niitä saa ostaa DVD:nä?*), nimeltään Animal Crackers, suomeksi kai joku Koirankeksit.

Ja suosikkinäyttelijänne veljeksistä?
Ja mitä piditte/pidätte itse elokuvista?
Ja jotain vielä... Mitä ko. elokuvista olette nähneet, ja haluatteko nähdä niitä lisää?


Itse pidän eniten Groucho Marxista, hän on hauska :). Vaikka tosin, olen nähnyt vasta Animal Crackersin, jossa hän oli Geoffrey T. Spaulding. Ettekä te ikinä arvaa, mistä se T. tulee, ellette tiedä :).
Ja rakastin Animal Crackersia. Hauska mustavalkokomedia. /Me tykkää komedioista, jos ne ovat oikeasti hyviä. Ja haluan ehdottomasti nähdä lisää Marx-veljesten elokuvia. Ehdottomasti.

No. Keskustelua, kyllä nyt joku on ainakin jonkun on nähnyt.

Off. Pahoittelen aloitusviestin kämäsyyttä, kun en yleensä aloittele aiheita. /off.
 
Jes. Isä pisti minut katsomaan kyseisen kolmikon/nelikon elokuvia jo ihan pienenä, ja jotenkin sattui niin, että kasvoin niihin kiinni. Välillä ne on vaan niin järjettömiä, ettei voi olla nauramatta. Jotain ihan muuta kuin nykyään näissä teko-hauskoissa komedioissa. (Silloin kun minä olin nuori... :) )

Paras veljeksistä on ehdottomasti Groucho. Sen jutut on niin kummallisia, ihania sanallisia kikkailuja. Säälin tosin suomentajia, jotka yrittävät hiki hatussa vääntää niitä suomen kieleen.

Harpo on tosin myös ihan hauska. Mutta jotenkin nuo sanaleikit vetoavat enemmän kuin ilvehtiminen.

Ja noista elokuvista, mitä olen nähnyt. En ole veljesten elokuvia myytävänä/vuokrattavana tavannut, katsellut vain vanhempien nauhoja, jotka on nauhoitettu televisiosta joskus vuonna 1 eKr. Ja muistan tietenkin vain suomenkieliset nimet, jotka voivat olla hyvin kaukana alkuperäisistä. Eli.

Päivä kilpa-ajoissa.
Päivä tavaratalossa.
Päivä (villissä) lännessä.
Sitten oli vielä päivä jossain neljännessä paikassa... En voi muistaa.
Hevosensulat.
Ja sitten vielä ainakin kolme muuta, joiden nimiä en muista ollenkaan.

Marx-veljeksiinhän kuuluu perinteisesti Groucho, Chico ja Harpo, mutta joissain elokuvissa on vielä neljäskin. Olisiko kellään mitään tietoa siitä?

Mutta. Suosittelen kaikille.
 
Neljäs veli on Zeppo. Groucho, Harpo, Chico ja Zeppo. He kaikki ovat Animal Crackersissa, nimittäin. Zeppo tosin ei ole ihan niin hauska, mutta ihan kiva..

Päivä tavaratalossa kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta. Mistähän sen voisikaan ostaa DeeVeeDeenä?
 
Ylös