Matti Nykänen ja muut julkkikset

Vohobitti

Murhoppeli
Mitenkäs kontulaiset lukevat iltapäivä- ja juorulehtiä? Eihän sitä tosihobitti saisi tunnustaa, mutta meitsi aina torstaisin kun menen ruokakauppaan, käyn ensimmäisenä lehtihyllyllä selaamassa onko Matti Nykäsestä tai Juhani Palmusta ”uutisia” Seiskassa. Ei sille mitään mahda, mutta nämä veijarit herättävät sellaista hilpeyttä Vohiksessa. Nytkin pitäisi olla Nykäsen viimeisimmästä todella kauhuissaan, järkyttynyt ja tuohtunut, mutta tässä minä vaan kirjoittelen uutta keskustelun avausta Matti mielessäni ja naureskelen itsekseni. Netistähän löytyy muuten loistavasti sivuja, joissa on listailtu Matin tempauksia (en laita linkkejä tähän, ehkä kerään niitä jokin päivä ja ilmoitan niistä nettinurkassa).

Mutta mitäs mieltä te olette näistä lehdistä. Kertovatko ne vain totuuden vai pyrkivätkö ne hyötymään Nykäsen kaltaisista onnettomista henkilöistä ja lisäämään niin sanotusti bensaa (tai viinaa) liekkeihin? Toisaalta eivätkö nämä ihmiset ole julkisuuden ammattilaisia. Suomessa kun ei ole kuninkaallisia. Itseäni eivät mitkään kuninkaalliset jaksa kiinnostaa, mutta Matti on maailma paras. Mitä mieltä olette sanoista julkkis ja tavis?
 
Anteeksi Vohobitti ja muut, mut Matti Nykänen vaimoineen vois kuolla pois.
Ymmärrän, jos haluutte tappaa, mut niin se vaan on. Maailman turhin julkkis!
 
No nyt herr Nykänen on näköjään passitettu sitten linnaan. Jään innolla odottamaan Ilta-Sanomien otsikoita Matin, Mervin ja Pekka "Paukuttaja" Metsurin aka Linnan Kovimman Kundin välisestä kolmiodraamasta. :roll:
 
Tälläinen tavis kuin minä, ei oikein jaksa kiinnostua noiden "julkkisten" elämästä. Mielummin sitä lukee vaikkapa poliitikkojen tempauksista kuin Nykäsen perheen toilailusita. Suomi on täynnä turhia julkkiksia ja lehdet käyttävät heitä hyväkseen, mikä on mielestäni vähintäänkin arveluttavaa.

Muutamat juorulehdet ovat ottaneet tehtäväkseen julkkisten nolaamisen ja heidän elämänsä pienimpienkin yksityiskohtien julkistamisen. Mielestäni koko touhu on moraalisesti hiukan arvelluttava. Toisaalta taas jos ihmiset oikeasti haluaisivat, että heidän elämästään ei kirjoiteta, niin tuskinpa lehdetkään saisivat kaikkia yksityiskohtia tietoonsa. Itse en kuitenkaan jaksa kiinnostua siitä, että joku nobody sattui liukastumaan lehtimetsässä havunoksaan.

Erilaisia julkkiksia on olemassa niin paljon, että kai ne sitten jotakin kiinnostaa. Toisten ihmisten elämän seuraaminen ei kuitenkaan minulle tuota minkäänlaista mielihyvää, lähinnä vihaa ja halveksuntaa. Etenkin kun jokainen juttu tuntuu sisältävän joko alkoholia, hakkaamista yms.
 
Hauskaahan noita on lukea, saa tuntea itsensä jotenkin paremmaksi ihmiseksi ;) Viime aikoina on kyllä käynyt jo mielessä, että Matti ja Mervi ovat oikeasti mieleltään sairaita, ei kukaan täysjärkinen tee tuollaista tosissaan ja vielä luule, että ihmiset muka ovat sen takia kiinnostuneita, että Matin musiikki olisi jotenkin relevanttia :D Eivätkä he muka tajua, että koko Suomi nauraa heille ja heidän junttiudelleen.

Pitää varmaan perustaa Matti pois julkisuudesta -säätiö, jonka avulla Matin ei tarvitsisi näyttää rumaa naamaansa lehdissä tai "laulaa." Mervin voisi viedä takaisin navettaan.

-Ville
 
Matilla on varmaan joku diili iltapäivälehtien kanssa. Aina kun on uutisrintamalla hiljaista niin päätoimittaja soittaa Matille. Sitten Matti tekee jotain typerää josta taas revitään otsikkoja muutaman päivän verran.
 
Jos Nykänen kuolisi, niin Seiska menis konkurssiin. Ja sitähän meistä kukaan ei toivo, eihän? :p

Kyllähän sitä aamuisin bussipysäkillä huomaa nauravansa itsekseen, kun lööpeissä lukee Matin tempauksista. Hyvää viihdettä.
 
Melkein käy Mattia sääliksi; kuinka alas voikaan aikoinaan maailman paras mäkihyppääjä vajota? Aika surullista, kun vertaa siihen tunteeseen silloin pienempänä, seuratessani telkkarista Nykäsen mäkihyppyä. Aika surutta iltapäivälehdet ja muut roskalehdet käyttävät hyväkseen hieman yksinkertaista ja elämän kolhimaa miestä ja tämän loputonta alamäkeä. :(

Mutta kaipa se jonkinmoisesta viihteestä käy.
 
No joo, onhan sitä aika hauska lukea, mitä Matti on tehny. Vaikka kyllähän sitä mieluummin lukisi, että "Jasmin Mäntylältä lohkesi kynsi" kuin että "Matti Nykäseltä loppu vessapaperi."
Heh, älkää välittäkö, noi oli tuulesta temmattuja enkä mä haluisi lukea mitään noista. Mutta Matti & Mervi vie vain niin paljon palstatilaa. Siihen mahtuisi paljon järkevämpääkin.
Jasmin Mäntylästä tulikin mieleen, että Suomi on täynnä turhia julkkiksia. Kuka edes Mäntylä on, tai joku Maria Lund? Ja sitten on tämän Palmu! Mietin pitkään, että kuka tämä henkilö on. Ensimmäisenä tulee mieleen poliitikko, mut sit faija sano, et se on taidemaalari!
Vai niin, että maalari. Sekin oli aivan liikaa otsikoissa. Ketä kiinnostaa joku taidemaalari ja kolmas avioliitto (vai monesko se nyt olikaan?).
 
Imithuel sanoi:
Vai niin, että maalari. Sekin oli aivan liikaa otsikoissa. Ketä kiinnostaa joku taidemaalari ja kolmas avioliitto (vai monesko se nyt olikaan?).

Minua.
 
Mua ei nuo julkkikset jaksa kiinnostaa... Mutta sen verran kumminkin, että katsoin Fitness-lehdestä tädin luona minkä näköinen Lola on lapsen syntymän jälkeen. Kylläpä piristi nähdä, että ei hänkään missään minimipainoindeksi-mallimitoissa ole... Että olennaista mäkin noissa seuraan. :p

Niin ja Matista: muistan kun hyppäsi mäkeä ja oli siinä kyllä mainio. Harmi, että meni elämä noin vinoon, että on lähinnä juorulehtien pelle nykyään. Sitä mietin tuossa, että olis kai hyvä jos joutuis linnaan joksikin aikaa, tulis pakkokatko. Vai?
 
Nova sanoi:
Matilla on varmaan joku diili iltapäivälehtien kanssa. Aina kun on uutisrintamalla hiljaista niin päätoimittaja soittaa Matille. Sitten Matti tekee jotain typerää josta taas revitään otsikkoja muutaman päivän verran.
Olen miettinyt ihan samaa. Jollei Matti ehkä törttöile rahan takia niin ainakin tuntuisi uskottavalta, että hän ansaitsee elantonsa tarjoamalla lehdille tietoja milloin mistäkin tempauksestaan. Tyyliin soittaa toimittajille: "tein muuten tällaista, kiinnostaisiko tehdä siitä juttu?" Ja (viimeisimmät) häät oli aivan selvästi myyty lehdille.

Matti-ilmiö ja roskalehdet (Seiska, Oho ja mitä näitä nyt on) kertovat minusta aika rumaa kieltä ihmisistä. Ensinnäkin ne, jotka soittavat lehden vihjepuhelimeen heti, kun vaikkapa näkevät julkkiksen keskustelevan ei-aivan-ilmeisen henkilön kanssa. Esimerkiksi siitä, että joku söi ravintolassa jonkun muun naisen kuin oman vaimonsa/tyttöystävänsä kanssa, revittiin vihjaileva kohujuttu, vaikka henkilöt eivät tehneet mitään muuta kuin söivät ja juttelivat kahden kesken! Ja sitten tietysti kaikki ne, jotka ostavat ja lukevat näitä lehtiä. Säälittävää. :evil: Tulee elävästi mieleen se geenialtaan matala pää, johon psi-poliisi Alfred Bester Babylon5:ssä niin halveksivasti mutta osuvasti viittaa.
 
Minä ostan Iltalehden tms. tasan kerran vuodessa; hiihdon mm-kisojen aikaan. :p Ja silloinkin vain jos kisoissa on tapahtunut jotain mielenkiintoista.

Eli Matti ja Mervi saavat minun puolestani olal aivan rauhassa ja tehdä mitä tykkäävät. Äitini informoi minua tänään että "Matti on nyt pidätetty", ja minä olin että "jaaha, ketä kiinnostaa". Oikeasti ei kiinnosta. Korkeintaan säälittää että jollakin, joka on menneisyydessäään menestynyt niin kohtuullisesti että se on noussut päähän, on nyt tälläinen elämä jota sitten retostellaan joka iltapäivälehdessä. Sääliksi käy, minä en niitä lue. Mutta toivottavasti Matti saa ainakin osansa tuotosta.

(Mikä se geenialtaan matala pää-kommentti B5:ssä oli, Farian? Ei tule näin äkkisältään mieleen. Mutta kuulostaa joltain Bestermäiseltä. :mrgreen: )
 
Tutuntuttu oli ollut samalla risteilyllä pariskinta Nykänen-Tapolan kanssa. Olivat kuulemma tapeltuaan itse soittaneet puhelimella jonnekin notta "Matti täällä, tapeltiin tuossa äsken Mervin kanssa." ja satamassa olikin jo lehdistöä vastassa.

Oli juttu totta tai ei, minua ei ole koskaan kiinnostanut julkkisten elämän koukerot ja varsinkaan Matti Nykänen edesottamuksineen. Maailma olisi paljon parempi paikka elää jos meteori iskisi yht'aikaisesti Seiskan, Oho!:n ja vaikkapa Iltalehden konttoreihin. Toisaalta eivätpä lehdet itse ole syypäitä juttujensa tasoon, sitä tehdään mitä kansa lukee. Joskus oli Haluatko miljonäärissä karsintakysymyksenä saman jakson aikana ensin "Laita nämä rahat arvojärjestykseen aloittaen pienimmästä: liira, euro, punta ja markka" -> yksi tiesi ja "Laita nämä Matti Nykäsen vaimot aikajärjestykseen" ->jokainen tiesi nanosekunnissa.
 
Turhia julkkiksia.

Meille tulee Seiska, ja Iltapäivälehti tulee ostettua kolme-neljä kertaa viikossa. Seiskan luen joka kerta, Iltasanomat/lehti silloin, jos lööpissä jotain ihan kammottavan mielenkiintoista, ja joskus muuten vaan. Viihdettä, sanon minä. Joskus ontuvaa, mutta ihmiset tykkää.

Matti Nykänen - aikamme säälittävin mies. Ei pahalla, mutta totta se on. Minua ainakin käy sääliksi. Joku saattaa nauraa, mutta en osaa sanoa muuta kuin että ei ole helppoa silläkään. Saati sitten Mervi-vaimolla.

Muita turhia julkkiksia on mielestäni ainakin Viivi Avellan. Miehiinmenevä suloinen uutisankkuriblondi. Jänittävää, eikö?
 
Joskus kaupasssa tai jossain muualla on kiva nauraa kavereille tai äiskälle
niitä Nykästen tempauksia.Kaupassa sitä kassan luona yleensä tulee luettuun Ilta-lehden tai sanomien kannet ja yleensä sielä joku juttu löytyy Matista ja Mervistä, välillä kyllä hävettää lukea joitakin juttuja Matista ja sen keikoista ulkomailla, eihän hera ees osaa edes laulaa.Seko se Matti kyllä tai-
taa olla... :wtf:
 
Mä en tajua, miten Nykäsenkin elämä on vajonnut noin alas. Hieno urheilija on uransa jälkeen pilannut yksityiselämänsä totaalisesti monta kertaa ja päässyt juorulehtiin mitä uskomattomilla tavoilla, kuten:
"Matin sauna paloi!"
"Matti yritti itsemurhaa!"
"Matti joutui sairaalaan!"
"Mervi kynsi Matin!"
"Matti melkein kuoli!"
...ja sitten uusimpana: "Matti vankilaan!" <-----tästä en jostain syystä ole yhtään enää yllättynytkään.
Ei tuota Mattia käy enää sääliksikään!
 
Curunír sanoi:
"Matin sauna paloi!"
"Matti yritti itsemurhaa!"
"Matti joutui sairaalaan!"
"Mervi kynsi Matin!"
"Matti melkein kuoli!"

Älä unohda Matin ja Mervin kohtaamista tylyn ruusupensaan kanssa. :roll:

Minun varmaankin pitäisi osata sanoa tästä koko touhusta jotain, mutta Matin julkinen elämä on mennyt jo niin tolkuttomiin sfääreihin, ettei sen edessä oikeastaan voi kuin mykistyä.

Kansa haluaa lukea Matista. Matti tietää sen, iltapäivälehdet tietävät sen. Kaikki kolme osapuolta elävät jonkinlaisessa oudossa, sanattomassa sopimuksessa, eikä peliä puhalleta poikki, ennen kuin jotain vankilareissun kaltaista tapahtuu. Tosin epäilen, ettei sekään auta. "Matin tarina vankilasta".

Kun kansalla ei ole enää torin laidalla jalkapuussa istuvia rikoksentekijöitä halveksuttavina, tarvitaan jokin julkinen eläin tyydyttämään tarve tuntea ylemmyyttä. "Että se Matti... Eikö se nyt voisi... On se kauheaa...." Kaikki kauhistelevat, mutta ovat sisäisesti tyytyväisiä siitä, että jollain muulla menee vielä heikommin kuin itsellä. Jos kansalla menisi hyvin, ei tuollaisia päähänpotkittuja repsakoita tarvittaisi.

Sanovat viisaat näin. Mene ja tiedä.
 
Juu, itse olen ollut aktiivinen seiskan lukija ja on se kyllä ihmeellistä, millaista sontaa sitä lehtiin tungetaan, että myisi edes vähän. Matti Nykäsestä olen lukenut ihan liikaa. Samoin kaikista misseistä ja muista "vakiokasvoista".

Säälittävintä ovat nämä "salaiset matkat", jolla on mukana ainakin kaksi juorulehteä. Ja kuka oikeasti järkevä ihminen lähtisi kuhertelulomalle, jolle tulee mukana seiskan valokuvaajia? No, lehti tietenkin maksaa matkan, mutta kyllä minä ainakin mielummin lähtisin ihan yksityiselle lomalle, jonka kuvia ei lehtien palstoilla näy.

Säälittävin otsikko muuten, jonka olen ikinä jommasta kummasta iltapäivälehdestä lukenut, on "Jasmin Mäntylä sai töitä". Joo, ketä kiinnostaa saiko Jasmin Mäntylä töitä vai ei? Lisäksi kyseessä on niin ärsyttävä ja monilahjaton akka, että en enää pysty lukemaan yhtään häntä koskevaa artikkelia. Olisivat mielummin kirjoittaneet, että "Naapurin Pertsa sai töitä kymmenen vuoden työttömyyden jälkeen". Olisin luultavasti ollut paljon paremmalla tuulella luettuani aidosti hyvän uutisen.
 
Ylös