Mellon-tukiketju

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Tämä on siis virallinen tukiketju Mellonille. Eli jos kohtaat ongelman, bugin tai jokin on epäselvää, niin tässä voi kysyä. Yleinen keskustelu Mellonista ja ominaisuustoiveet on ainakin toistaiseksi parasta hoitaa ketjussa "Vanhasta ilmoittautumisjärjestelmästä Melloniin".

Ongelmien ratkaisua helpottaa, mikäli jokaiseen näistä kysymyksistä selviää vastaus:
  • Millä sivulla olit?
  • Mitä yritit tehdä?
  • Mitä tapahtui?
  • Mitä oletit tapahtuvaksi?
 
Loin, tai ainakin kuvittelin luoneeni tunnuksen päivällä. Nyt mellon ei ota sitä vastaan. 404 Not Found.
Ei myöskään hyväksy samaa uutena tunnuksena, jolloin mitään ei tapahdu..
 
Vastasin yksärillä. Virheilmoituksissa on tosiaan vielä pahoja puutteita, eli kun jokin ei toimi, niin vastaukset eivät ole käyttäjäystävällisimmästä päästä.
 
Olenko ainut, joka vihaa Mellonia ihan vilpittömästi ja sydämensä pohjasta? Lapsien tunnukset on luotu ikivanhoilla sähköpostiosoitteilla. Salasanoista ei ole aavistustakaan. Kun vihdoin löydettiin sähköposti, niin siellä oleva vahvistuslinkki vei uudelleen tyhjälle sisäänkirjautumissivulle. Sähköpostissa näytti olevan kymmeniä viestejä mellonilta, joten samaa ongelmaa ei suinkaan ole tahkottu ensimmäistä kertaa.

Kyllästyneenä tulin sitten omilla tunnuksilla ja painoin "Ilmoittaudu miittiin". En suinkaan päässyt ilmoittautumaan vaan omiin tietoihini. Tätä sitten taas ihmeteltyäni (enkä ensimmäistä kertaa, tuli sellainen de-ja-vu), älysin lopulta painaa kohtaa tunnus, jossa sitten oli ilmoittautumissivu.

Miksi tämän pitää olla näin vaikea? Voisiko miittiin ilmoittautumisen alussa olla yksityiskohtaiset ohjeet, kuinka ilmoittaudutaan.

T. Keski-ikäinen kaikkea-muuta-kuin-nörtti täti
 
En varsinaisesti vihaa Mellonia, mutta onhan se vähän hankalaa, kun 9-veelläkin pitää olla sinne omat tunnukset (jotka minun pitää muistaa) liitettynä eri sähköpostiosoitteeseen kuin minun tunnukseni. Onneksi itselläni on kaksi sähköpostiosoitetta, joista toisen olen valjastanut lapsen Mellon-käyttöön, joten saan ainakin hänen miittimaksuviitteensä suoraan itselleni.
 
Myönnän, ettei tämä ongelma kosketa ehkä kuin yhtä promillea käyttäjistä (meitä) ja joka kerta ajattelen pistäväni sähköpostiosoitteet ja salasanat jonnekin talteen. Kunnes tulee taas seuraava ilmoittautuminen :p
 
Problem solved. Nyt yrittäessäni kirjautua siihen Melloniin laitettuun sähköpostiin, tuli ilmoitus "Käyttäjätunnus on poistettu käytöstä tilapäisesti." Sain tehtyä uuden Mellon-tunnuksen uudella sähköpostiosoitteella ja a'vot, jo pelitti. Pyydän anteeksi perjantaista turhautunutta purkausta :nolo: Tietotekniikka ja siihen liittyvät laitteet saavat minussa aikaan aina silloin tällöin tällaisen primitiivireaktion...
 
Hyvä että ongelman juurisyy selvisi :) Ja pahoittelut todella myöhäisestä reagoinnista, olen sekä lomaviikolla että joutunut korjaamaan omaa pääkonettani, joka ei ilmeisesti oikein tykännyt viimeisimmästä Windowsin päivityksestä ja päätyi sinisten ruutujen ihanaan jatkumoon.
 
Olen yrittänyt kirjautua melloniin vahvistuslinkillä muutaman kerran parina eri päivänä (salasanasta ei ole käryä), mutta tulee vain "Sähköpostin lähettämisessä tapahtui odottamaton virhe." Mikäpä avuksi?
 
Pikaelvytin Mellonin toimintaan kun sain Miccoh'lta kuulla että Mellonin kautta järjestetään jotakin, mutta en muistanut korjata sähköpostiasetuksia.

Korjaan ongelman huomenna.
 
Oli juuri tulossa vinkumaan samaa asiaa, että sähköpostilinkin lähetyksessä on ongelmia.
 
Tuleeko myös niille jotka ilmoittautuivat ennen korjausta? Nova ilmoittautui äsken ja sai vahvistuksen, mutta ei linkkiä zoomiin.
 
Zoom-linkki lähetetään erikseen ilmoittautuneille lähempänä tapahtumaa.
 
Ahaa, ok :)
Se ei varmaan sitten haittaa vaikka vahvistusviestiä ei tule jos nimi on kuitenkin osallistujalistassa.
 
Yritin tänään ja eilen kirjautua Melloniin vahvistuslinkillä (salasanasta ei ole käryä), mutta sähköpostia ei kuulu, ei edes roskapostiin. Onkohan gmail-spesifi ongelma?
 
Ainakin eilen ponnahti yksi sähköpostin lähetysvirhe. Toistuuko sama ongelma myös Mellonin testiympäristön puolella?
 
Minulle ei tullut myöskään.
Loin lopulta uuden tunnuksen, Mellon ei myöskään herjannut siitä että tein uuden tunnuksen sellaisella spostilla, joka on jo kiinni toisessa tunnuksessa (siinä, jonka salasanan olen unohtanut).
 
Ainakin eilen ponnahti yksi sähköpostin lähetysvirhe. Toistuuko sama ongelma myös Mellonin testiympäristön puolella?
Nyt vasta sain testattua testiympäristön. Ei tule sähköpostia gmailiin sen kautta, ja sama juttu tänäänkin oikean Mellonin kanssa. Pitääkö tehdä Samoojan tavoin uusi tunnus?
 
Päivitystä: sain vastauksen tukipyyntööni ja korjausehdotuksen, testasin sitä, mutta selvisi että vika on jossain muualla kuin suoraan sähköpostin lähettämisessä itsessään.

Ja koska kello on nyt yksi yöllä, niin ehkä on aika painua pehkuihin ja jatkaa setvimistä huomenna.
 
Ylös