Merlin tv-sarja

  • Keskustelun aloittaja kielo
  • Aloitettu
K

kielo

Vieras
Subtv esitti Suomessa viime vuonna kolme ensimmäistä tuotantokautta Merlin tv-sarjasta, joka on BBC:n tuottama ja BBC1 pyörivä fantasiasarja. Sarja on alkanut pyöriä vuodesta 2008 ja tämän vuoden maaliskuussa olisi ilmeisesti aikomus aloittaa viidennen tuotantokauden filmatisointi.

Sarja kertoo nuoresta velhosta nimeltään Merlin ja tämän tehtävästä saattaa Arthur Camelotin kuninkaaksi. Sarja mukailee vanhaa legendaa, mutta tekijät ovat ottaneet melko paljon vapauksia sarjan tapahtumien ja hahmojen suhteen.

Itse seuraan juuri tällä hetkellä neloskautta ja myönnän, että vaikka tarustoa on tämän tv- sarjan puitteissa muunneltu, niin sarja on viihdyttävä. Toki sarja on ilmeisesti kohdistettu ns. koko perheen ohjelmaksi, joten siinä mielessä olisin kaivannut vähän rosoisuutta mukaan.
Tykkään sarjassa ehkä eniten näyttelijöiden roolisuorituksista ja keskinäisestä vuorovaikutuksesta, vaikka se tekniikka ei aina loistakaan tietokoneanimaatioiden kanssa. Ja kyllähän tuota Colin Morgania ihan mielellään näin naiskatsojana katselee... ;)
Sarjassa käy myös vierailevia näyttelijöitä, joita on myös mukava bongailla kyseissestä sarjasta.

Onko kukaan kontulaisista seurannut kyseistä sarjaa ja mitä mieltä olette tästä versiosta? Sana on vapaa ja estradi teidän.
 
Hetkonen.. Onko Merlin alkanut pyörimään taas Subilla? Miksi minä en ole kuullut siitä? :p
On hyvä ohjelma, kyllä. Vapauksia on otettu, kuten Kielo sanoi, aika paljon, muttei se minuakaan haittaa. Pidän erityisesti ohjelman musiikista, ja alkutunnarin aikana tulee joka kerta kylmät väreet. Hiukan ärsyttää animointi. John Hurtin esittämä lohikäärme olisi voitu tehdä ehkä hieman paremminkin, mutta kyllä tuo tuollaisenakin käy ihan hyvin. :)
 
Enpä ole huomannutkaan, että sarjaa taas esitetään. Mikä kausi Merlinistä on nyt menossa Subilla? Katsoin ja tallensin kaksi ensimmäistä kautta, kun ne taannoin tulivat. Pidin kyllä Merlinin 1. - 2. kausien jaksoista suurimmaksi osaksi. Ajoittain olisin kaivannut hieman enemmän rosoisuutta ja hieman syvällisempää draamaa, mutta viihteeksi tämä kaiketi on tarkoitettu, ja sellaisena aivan kelvollista katsottavaa.
 
Itseasiassa Sub ei tällä hetkellä kyseistä sarjaa esitä, mutta..krhm...muuta kautta kyseistä sarjaa katsoin. Kolmas tuotantokausi taisi tulla loppukesästä/alkusyksystä melkoisena pikanäytöksenä Subtv:llä, kaksi vai kolme jaksoa putkeen lauantaisin.
 
Tutkailin Subin nettisivuja ja löysin sieltä tiedon, että kolmannen tuotantokauden jaksot alkavat lauantaina 2.6., joten pitääkin laittaa muistutus allakkaan, niin ei pääse ainakaan aloitusjakso näkemättä.
 
Tässä on yksi sellainen televisiosarja, jonka olemassaolosta olen ollut aika kauan tietämätön televisiottomana ihmisenä. Katsoin jostain netin kautta sarjan avausjakson muutama vuosi sitten ja sen jälkeen asia jäi mielenperukoille vaivaamaan. Tämä pitäisi vielä nähdä. Sarja on kuulemma Netflixissä katsottavissa, mutta en minä sitä ala HBO:n rinnalle hankkimaan. Niinpä aloitin metsästää DVD-levyjä. Ensimmäistä kautta ei ole pitkään aikaan saanut mistään suomenkielisillä tekstityksillä, mutta en antanut sen häiritä. Nyt olen tuon ensimmäisen kauden katsonut englanninkielen tekstityksen kanssa. Tekstitys auttaa ainakin minua pysymään paremmin kärryillä. Välillä jopa unohdin että siinä tekstit ovat.

Tänään sain postilaatikkooni toisen kauden katsottavakseni. Tämä on jo Suomesta tilattu ja nyt tuntui jopa hassulta katsoa sarjaa suomenkielen tekstityksin. Mutta kylläpä tämä on viihdyttävä ja mukava sarja (kautta Merlinin parran ja kalsarien) jos hänellä sellaisia olisi. Selvästi koko perheelle katsottavaksi suunnattu. :)
Tässä toistuu vähän sama ilmiö kuin kirjasarjojen lukemisessani. Paras kun koko sarja on julkaistu, niin tarvitse kärvistellä ja odottaa uusia kausia katsottavaksi. Tuon ekan kauden boxin yhteydessä oli yksi ekstroja sisältävä levy ja siitä selvisi että kolme noista neljästä nuoresta päänäyttelijästä ovat ensi kertaa selvästi suuremmassa roolissa mitä koskaan aikaisemmin. Toisella kaudella siellä näyttää vierailevan yksi "Lannistereista." Saa nähdä mikä rooli hänellä on tässä sarjassa.
 
Ylös