Messu ja maljannosto ti 3.1.2023

Olórin

Kontulainen
Suomen Tolkien-seura
Pitäjänmäen seurakunta ja pastori Petri Tikka järjestävät Tolkien-messun tämän syntymäpäivänä tiistaina tammikuun kolmantena. Britannian Tolkien-seuralta omaksutun tavan mukaan syntymäpäivänä nostetaan malja Professorille iltayhdeksältä. Suomen Tolkien-seura nostaa maljan tänä vuonna vuosijuhlassaan lauantaina 7. tammikuuta, mutta voisimme kokoontua myös tiistaina messun jälkeen Helsingin Pitäjänmäellä istumaan iltaa ja kohottamaan maljan. Paikaksi on ehdotettiin esimerkiksi viinikahvila Pausaa ja olutravintola Sockenbackaa Pitäjänmäen kirkon vieressä. Päätetään määränpää vasta kokoonnuttaessa.

Mitä: Tolkienin syntymäpäivä
messu Pitäjänmäen kirkossa
–messun jälkeen kokoontuminen esim. viinikahvila Pausaan tai olutravintola Sockenbackaan. Tarvittaessa kysy minulta, missä olemme (050 358 4571).
–maljannosto
Missä: Helsingin Pitäjänmäellä
Milloin: 3.1.2023
–messu klo 18
–kahvilaan messun jälkeen n. klo 19
–maljannosto klo 21
 
Last edited:
Tulen paikalle - varmaan myös messuun, vaikken kristitty olekaan - jos vain olen siinä kunnossa, että kehtaan ihmisten ilmoilla liikkua. Toistaiseksi on kuitenkin kurkku sen verran ärtynyt, etten tässä kunnossa lähtisi ottamaan riskiä mahdollisen flunssan tartuttamisesta muihin ihmisiin.
 
Flunssaa ei ole, kurkun ärtyneisyys liittyy ilmeisesti tosiaan työpaikan kuivaan ilmaan, koska se hellittää aina viikonlopuksi. Olen kuitenkin nukkunut jo kolme yötä todella huonosti, joten saattaa olla, etten jaksa messuun osallistua. Maljaseurueeseen voisin kuitenkin jälkeenpäin liittyä, kunhan saan jonkin kanavan kautta tiedon, minne se lopulta kokoontui.
 
Laitetaan tänne tieto paikasta, mutta lähtökohtaisesti se varmaan olisi tuo Pausa? Messun pitäisi päättyä joskus noin klo 19, eli varmaan viimeistään puoil kasilta oltaisiin siellä. Itselläni on kanssa vähän vielä epäselvää, ehdinkö messuun, mutta Pausaan ainakin ehdin :)
 
Seurakunnan sivuillahan mainitaan että messun jälkeen on teejatkot (epäilemättä seurakuntasalissa tms.), mutta ne jätämme ilmeisesti paikalliselle nuorisolle ja papeille?
(Minä tulen poistumaan viinituvasta melko pian maljannoston jälkeen. Asun toisella puolella Helsinkiä ja huomenna on työpäivä.)
 
Seurakunnan sivuillahan mainitaan että messun jälkeen on teejatkot (epäilemättä seurakuntasalissa tms.), mutta ne jätämme ilmeisesti paikalliselle nuorisolle ja papeille?
(Minä tulen poistumaan viinituvasta melko pian maljannoston jälkeen. Asun toisella puolella Helsinkiä ja huomenna on työpäivä.)
Mm, mä en teejatkoista tiedä mitään. Jos ei kuulu kirkkoon, niin onko se vähän kiusallista? Mutta joo, Pausa menee tiistaisin kiinni jo klo 22, joten ei siellä ainakaan kovin myöhään mene. :)
 
Minunkin pitää näköjään poistua varttia yli yhdeksän, jos aion ehtiä ihmisten ajoissa kotiin. Sen verran harvakseltaan nimittäin kulkee mitään julkisia meidän pieneen periferiaamme. Kotimatkasta sentään selviän kahdella bussilla, tulomatka pitää ilmeisesti hoitaa yhdellä bussilla ja kahdella junalla. HSL ei lakkaa huvittamasta.
 
Ylös