Mieleen jääneet repliikit TSH-elokuvissa

"Potatoes" on just älyttömän hyvä repliikki!
mut muitakin kyl on
1. "We're not alone" sanoo Frodo kakkosessa
2. "Real elvish rope" sanoo Frodo kakkosen extended editionissa
3. Gimli sanoo kolmosessa Legolasille, että tuo laskettiin vain yhdeksi, kun legolas oli juuri tappanut olifantin miehistöineen
4. Ykkösen alussa kun Frodo sanoo Gandalfille "you are late!"
5. Sitten Samin ihanat sanat "I can't carry it for you, but I can carry you"
6. ja kun eowyn sanoo noitakuninkaalle "I am not man"

Siinä taisolla nyt ne kivoimmat mut on niit viel lisää ei vaan tule nyt mieleen )
 
Minun mielestä on myös ihana repla, kun Aragorn saapuu jyrkänteeltä-alas-ja-hevosella-takasin -reissuiltaan rähjäisenä ja resuisena, ja Legolas tulee häntä vastaan ja sanoo haltiakielellä: "Olet myöhässä" ja sen jälkeen puhtaalla englannilla: "You look therrible." Ja sitten antaa sen mikä-sen-nimi-nyt-oli -helyn takasin. Toi jäi kivasti mieleen...
 
Elendë sanoi:
Gollum: Sneaking? Sneaking? Fat hobbit is always so polite. Smeagol shows them secret ways that nobody else could find, and they say "sneak!" Sneak? Very nice friend. Oh, yes, my precious. Very nice, very nice.
Jea. Mua alkaa aina kauheest naurattaa tässä kohtaa :D
 
Minulle on elävästi jäännyt mieleen Gandalfin huutaminen balrogille: "<i>You shall not pass!</i>". Kavereiden kanssa tuota tulee huudeltua :grin: Myös "<i>PO-TA-TO-ES! Boil em, mash em, stick em in a stew</i> soi päässä välillä... Myös örkkien nurina tuoreesta lihasta Fangornin edessä jäi päähän, jotenkin "<i>We want halflingsflesh</i>". Oijoi kun TSH-elokuvista on jäännyt monta lausetta ja keskustelua päähän, etten ala niitä listaamaan.
 
Alcmeliel sanoi:
Ja erityisen hellyttävä on myös laulun pätkä lammella Henneth Annunin luona:

Rock and pool,
Is nice and cool,
So juicy sweeeet.
I only wish,
To catch a fish,
So juicy sweeeeet!...

Sama juttu jäi päähän minullakin. Rock and pool, rock and pool... Ja yhdessä kohtaa se pikku 'rutistus', kala parka, ja sitten vielä kiveä vasten *mäts mäts mäts* niin että varmana delas. :) Mielenkiintoista tuo Klonkun ruokailu.
 
Nazgulin ja Eowynin kohtaushan täällä on mainittu jo miljoona kertaa, mutta nyt mä vasta tajusin miten hyvältä se kuulostaa englanniks.
(Kuullun perusteella:)
"No man can kill me."
"I am no man."
Eli tyyppi "no man" voi tappaa nazgulin ja Eowyn on "no man".
Ja tän rautalankaväännöksen jälkeen voitte vapaasti ajatella että oon hölmö kun en heti tajunnu.
 
Gandalf: I will not say, do not weep, for not all tears are an evil.

Legolas: This is no mere ranger. He is Aragorn, son of Arathorn. You owe him your allegiance.

Gandalf: A wizard is never late, Frodo Baggins. Nor is he early. He arrives precisely when he means to.
 
Näin konnavahtina pyytäisin kirjoittamaan viesteihin vähän perusteluja sille, miksi juuri se tietty repliikki on jäänyt mieleen. Pelkkä listaus ei oikeastaan herätä keskustelua aiheesta. =)

Itselleni jäi ensimmäisellä SEE-kerralla mieleen sen örkkitarkastajan "inspection!" -huudahdus armeijan marssiessa mustalle portille. Se oli jotenkin kamalan ahdistavaa jännittää, mitenkäs Frodolle ja Samille nyt käy. Vaikka kyllähän sen tiesi jo valmiiksi varsin hyvin. Mutta sillä isokokoisella örkillä oli niin kauhea tuijotus! :D

Muutenkin suurin osa minulle mieleen jääneistä repliikeistä ovat juuri SEE-versioissa (jos ei lasketa jotain niitä legendaarisimpia). Esimerkiksi Sarumanin "save your pity and your mercy, I have no use for it!" -huudahdus upposi muistiin hyvin syvälle. Aina joskus nykyäänkin ponnahtaa yhtäkkiä mieleen. [enkä sitten mene takuuseen siitä, menikö tuo ihan oikein, mutta you get the point.]
 
Itselläni alussa jäi mieleen:

Kun "koottiin" Sormuksen Ritarit. Pippin ja Merri tulevat ja sanovat: "Me tulemme mukaan!"
Pippin: "Tässä tarvitaan älyä, kun on edessä tällainen tehtävä. Retki. Juttu." :D
Merri: "Sitten sinä olet poissa laskuista."
Elrond: "Olemme koonneet Sormuksen Saattueen." (jotenkin noin taisi mennä."
Pippin: "Hienoa. Mihin me menemme?" (eng. "Great. Where we going?"
Sen takia se oli paras, koska Pippin on humoristinen hahmo ja se, että hän oli Merrin kanssa kuuntelemassa keskustelua, eikä tiennyt edes määränpäätä. :D

Ja kun Gimli ja Legolas (aah... :wink: )kiistelevät siitä, kumpi listii enemmän örkkejä.
Gimli: "Legolas! Minulla on jo kaksi!"
Legolas: "Minulla 17!"
Gimli: "Suippokorva ei minua päihitä!"
Legolas: "Yhdeksäntoista!" :D
Syynä taitaa olla se, kun haltia ja kääpiö kisailevat, kumpi listii enemmän örkkejä.

Kun Legolas ja Gimli ova Ämyrilinnan muurilla.
Gimli: "Osasitpa valita surkeat paikat. Mitä siellä tapahtuu?"
Legolas: "Kerronko? Vai haenko sinulle laatikon?"
Gimli vaan nauraa. :D
Tuossa kohtauksessa huvittava oli se, kun Gimli on niin pieni ja Legolas vähän pilailee.

Kun Frodo ja Sam menivät maissipellolle ja siellä oli Pippin sekä Merri. Pippinin kommentti: "Mikä meteli muutamasta porkkanasta.
Merri: "Parista kaalinpäästä."
Pippin: "Viimeviikon perunoista ja edellispäivän sienistä."
Jotenkin Pippin vain oli niin huvittava. :D

Kun Aragorn ja hobitit menevät kohti Viimapäätä.
Pippin: "Milloin syödään?"
Aragorn: "Vastahan te söitte aamiaisen."
Pippin: "Niin, yhden. Entä toinen aamiainen?"
Merri: "Hän ei taida tietää noista."
Pippin: "Entä kello yhdentoista tee? Lounas? Päivällinen? Iltaruoka?" (jotenkin noin se meni :D)
Merri: "Kyllä hän noista varmaan on perillä." Otti omenan kiinni ilmasta, taputti Pippiniä olalle ja jatko eteenpäin. Pippin jäi hölmistyneenä katsomaan eteensä ja sai omenan päähänsä.
 
Uglúkin ja Mauhúrin(?) pieni dialogi huvittaa aina:

Uglúk: "What is it? What do you smell?"
Mauhúr: "Man flesh!"

...ja random-urukin valitus ruuasta:

Uruk: "We ain't had nothin' but maggoty bread for THREE STINKIN' DAYS!"


...tajusin vasta äsken että leffan eri versioissahan on eri urukit sanomassa tuon "Man fleshin". Teatterissa se on vissiin Lugdush ja pidennetyssä Mauhúr. Enpä ole tuohonkaan kiinnittänyt aiemmin huomiota :wtf: Toisaalta onhan siitä jo niin pitkä aikakin kun olen viimeksi teatteriversion katsonut...
 
Boromirin "They have a cave troll". Äänensävy on niin uskomattoman hieno, että se saa nauramaan joka kerta.

Eowynin "I am no man" on niin girl power, että se saa minut melkein pakahtumaan onnesta.

Klonkun mutinoista pidän kovasti ja varsinkin allekirjoitustani koristava "Cold be the heart and hand and bone..." Kalmansoilla on jäänyt mieleeni hyvin.
 
UntenMuovaaja sanoi:
...ja random-urukin valitus ruuasta:

Uruk: "We ain't had nothin' but maggoty bread for THREE STINKIN' DAYS!"

Joku nälkäinen örkki: "What about their legs? They don't need them" :p Tämä repliikki ja hobittien kauhunsekainen vilkaisu omiin jalkoihinsa saa itsellenikin kylmät väreet kulkemaan pitkin selkää.


Lisäksi mieleeni on jäänyt kolmosleffasta, kun Pippin löytää viimein Merrin Pelennorin kentältä:

Merri: I knew you'd find me. Are you going to leave me?
Pippin: No, Merry. I'm going to look after you.

Tässä vaiheessa itselle tulee aina itku. Jotenkin se näiden kahden vouhakkeen ystävyys-käsite menee jonnekkin taivaiden yläpuolelle, ja minusta on liikuttavaa että nuorempi hobiteista sanoo tämän vanhemmalle ystävälleen.
 
REXA89, harmi vain ettei tule. Siitähän tulisi liian "tönkkö" eikä sen juoni toimisi. Vaikken rupea nyt mitään muuta sanomaan, koska kirjaa lukemattomana, minun ei kannata tästä aiheesta melua nostaa. :)
 
Itselleni on jäänyt mieleen erityisesti Boromirin "They have a Cave Troll" Sormusten Ritareissa ja Klonkun "Nice Hobbit" Kahdessa Tornissa.
 
Olen toki jo kirjoittanut monia repliikkejä tähän keskusteluun, mutta lisää olisi taas tulossa =)

Bilbo: My dear Bagginses and Boffins, Tooks and Brandybucks, Grubbs, Chubbs, Hornblowers, Bolgers, Bracegirdles and Proudfoots!
Everard Proudfoot: Proudfeet!

Sam: I made a promise, Mr Frodo. A promise. "Don't you leave him Samwise Gamgee." And I don't mean to. I don't mean to.

Elrond: Nine companions. So be it. You shall be the fellowship of the ring.
Pippin: Great! Where are we going?

Elrond: Gandalf, the enemy is moving. Sauron's forces are massing in the east, his eye is fixed on Rivendell. And Saruman, you tell me, has betrayed us. Our list of allies grows thin.

Aragorn: I do not know what strength is in my blood, but I swear to you I will not let the White City fall, nor our people fail.
Boromir: Our people, our people. I would have would have followed you, my brother... my captain... my king.
Aragorn: Be at peace, Son of Gondor.

Gandalf: Pity? It was pity that stayed Bilbo's hand. Many that live deserve death. Some that die deserve life. Can you give it to them, Frodo? Do not be too eager to deal out death in judgment. Even the very wise cannot see all ends. My heart tells me that Gollum has some part to play yet, for good or ill before this is over. The pity of Bilbo may rule the fate of many.

Sam: Trust a Brandybuck and a Took.
Merry: What? That was just a detour, a shortcut.
Sam: Shortcut to what?
Pippin: Mushrooms!

Saruman: Moria... You fear to go into those mines. The dwarves delved too greedily and too deep. You know what they awoke in the darkness of Khazad-dum... shadow and flame.
 
Tervehdys kaikille!

Olen uusi täällä ja tämäpä näyttää olevan sitten ensimmäinen postini.Loistava paikka kyllä tämä, ihme etten ole ennen löytänyt tätä paikkaa :)
Toivottavasti täällä viellä käydään (postit ovat todella vanhoja) sillä olen lotr fani about 1500%.
Jotenka tätä paikka ikinä en tule jättämään jos täällä on viellä henkilöitä turisemassa kanssani :)

Eli, paras lausahdus lotr:ossa on mielestäni Aragornin Kuninkaan paluussa "For Frodo" ja tietysti koko leffahistorian paras mielestäni.Siinä on sitä jotain herkkyyttä ja vihaa noita säälimättömiä otuksia vastaan jotka heidän vastassaan on.Ja sitten se loistava, kun Aragorn lähtee juoksemaan örkkejä päin yksin ja musiikki on ihana.Se nostattaa edelleen minut kanan lihalle ja tunnen kylmät väreet niskassani.Sittenhän lähtevät Merri ja Pippin juoksemaan Aragornin perään ja sitten koko muu sotajoukko.Gandalf, se ihana velho, Legolas jossa on jotain omituista, erillaisuutta ja cooliutta jos tiedätte mitä tarkoitan.Haltiahan hän on :)
Gimli taas kiva pikku kääpiö partoinen puuskuttamaan muiden joukkoon :)
Ai että rakastan TSH! :D
 
Londu sanoi:
6. ja kun eowyn sanoo noitakuninkaalle "I am not man"
Tuota.... eikös Éowyn sanonutkaan: "I am no man."?? Olenko väärässä vai onko sinulla kirjoitusvirhe?? :)
 
Ylös