Miittikammo - mistä se johtuu ja mitä sille voisi tehdä?

Pagba sanoi:
Ei paidan teko vaikeaa ole. Siihen tarvitaan vain teksti printattuna paperille, terä, jolla leikkaa kirjaimet pois, suihkutettavaa liimaa, jolla paperin saa väliaikaisesti kiinni paitaan, maalia, jolla maalaa aukkopaikat paperilla ja silitysrauta, jolla kuumentaa kuivunut maali paitaan kiinni. Liimaa ja maalia saa askartelukaupoista kuten Sinooperista. Tässä olisi selkeästi ohjelma-ainesta the Miittiin.

Hitsin pitsit, miksi huomasinkin tämän vasta nyt. Ei meinaan olisi ollenkaan huono homma toteuttaa. Tosin olen vissiin vähän vanhakantainen, en ole koskaan kuullutkaan Pagban mainitsemasta suihkutettavasta liimasta vaan olen turvautunut kiinnittämisessä perinteisiin neuloihin :grin:
Vaikka tässä ei enää kauheasti aikaa olekaan sumplia, voisin päivän tai pari miettiä tilannetta ja toteutusta ja jos vielä sittenkin olen innostunut, voisin huudella asiasta tuolla ohjelma-topicin puolella.
 
eowynofmay sanoi:
Miccoh sanoi:
Eihän siellä edes ole esittäytymiskierroksen lisäksi mitään pakollista järjestettyä ohjelmaa. :D

Esittäymiskierros, argh! Lasket kuinka monen jälkeen on sinun vuorosi, kuuntelet tarkkaan mitä toiset kertovat ja päätät kertoa juuri samat jutut itsestäsi. Sydän hakkaa, kämmenet kostuvat ja ...mikä pahinta... muutut punaiseksi kuin keitetty rapu. Unohdat mitä piti sanoa, vinkaiset nopeasti nimesi ja toivot, että kierros jatkuu ja huomio ei enää kiinnity sinuun.

No joo, on minuakin ehkä joskus jännittänyt esittäytymiskierros, mutta ei se olekaan niin paha oikeasti. Yleensä ne kierrokset ovat jopa ihan hauskoja, kun jotkut innostuvat höpöttämään enemmänkin. Minä olen ainakin melkein aina selviytynyt sillä minimilausemäärällä ("Micco, Mikko, ja kumpaakin nimeä saa käyttää." [22]), eikä kukaan ole vielä tullut valittamaan, että pitäisi kertoa enemmän. :p
 
Estelwen sanoi:
Vaikka tässä ei enää kauheasti aikaa olekaan sumplia, voisin päivän tai pari miettiä tilannetta ja toteutusta ja jos vielä sittenkin olen innostunut, voisin huudella asiasta tuolla ohjelma-topicin puolella.
Minä juuri ohjasin t-paitojen ja kangaskassien painamista yhdessä tapahtumassa, vaikka olin siinä touhussa täysi untuvikko. Tämä ohje oli hyvin toimiva apu. Tuli mainiota jälkeä, eikä ollut yhtään vaikeaa.

Ja uskalsin ilmoittautua miittiinkin. :)
 
mafialegs sanoi:
Estelwen sanoi:
Vaikka tässä ei enää kauheasti aikaa olekaan sumplia, voisin päivän tai pari miettiä tilannetta ja toteutusta ja jos vielä sittenkin olen innostunut, voisin huudella asiasta tuolla ohjelma-topicin puolella.
Minä juuri ohjasin t-paitojen ja kangaskassien painamista yhdessä tapahtumassa, vaikka olin siinä touhussa täysi untuvikko. Tämä ohje oli hyvin toimiva apu. Tuli mainiota jälkeä, eikä ollut yhtään vaikeaa.

Ja uskalsin ilmoittautua miittiinkin. :)

Juu, tuo ei ole ollenkaan vaikeaa puuhaa. Saankin sitten mafialegsistä hyvän avustajan ;) Itse tosin pidän tuota piirtoheitinkalvoa aika huonona sabluunamateriaalina useammastakin syystä, suosin kontaktimuovitettua paperia ja leikkuuvälineenä skalpelleja - vuosien kokemuksella :grin: En vielä ainakaan ole keksinyt mitään syytä olla järjestämättä tällaista askartelutuokiota miittaillessa (paitsi sen, että kohta keksin kaikkea muutakin kivaa näperrettävää jos työnnän pääni Sinooperin ovesta sisään...), taidanpa vinkata tästä siis jo tuolla #toisaallakin.
 
Moikka!

Vaikken omalta osaltani voi varsinaisesta kammosta puhua, niin nyt kun on tuo pikkujoulumiitti ovella, tämä topikki putkahti taas mieleeni.

Haluaisin kovasti osallistua johonkin miittiin ja ensi kesän Suureen Tapahtumaan on kuitenkin kosolti aikaa. Ovatko nuo pienemmät miitit enemmän jo toisensa tuntevien tapahtumia, vai ilmestyykö sinne joskus uusiakin naamoja? Olen vähän ujo, en siksi, että ihmisten kanssa toimiminen olisi minulle yleisesti vaikeaa, vaan tiedän, että minua alkaa ahdistaa, jos jään ulkopuolelle taikka on vaikea löytää juteltavaa. Olen kuitenkin viihtynyt konnussa hyvin.

No juu, kyllä se taitaa vähän mennä kammon puolelle.
 
En voi vannoa pienempien paikkakuntien puolesta, mutta ainakin täällä Tampereella (ja varmasti pääkaupunkiseudullakin) kontulaisjoukko on sen verran suuri ja vaihtuvakin, että kokoonpano ei ole mitenkään erityisen kiinteä, vaikka muutamat miiteissä ravaavatkin vuodesta toiseen. Viime viikonlopun Vesilahtimiitissäkin oli pari uutta miittajaa eivätkä kaikki muutkaan olleet vielä kohdanneet toisiaan, ja ihan hyvin näkyi tutustuminen sujuvan. Kliseehän tämä on, mutta rohkeasti mukaan vaan. :)
 
Loistava tilaisuus päästä ainakin pääkaupunkiseudun paikallistoimintaan mukaan aukenee jo parin viikon päästä. 25.10 olevien kirjamessujen jälkeen, saman päivän iltana on Helsingissä jo perinteiseksi miittitavaksi muodostunut ravintolamiitti. Tule syömään hyvää ruokaa ja tutustumaan kontulaisiin, emme ole pelottavia ja toivotamme uudet tulokkaat ilomielin mukaan! Joukossa todennäköisesti myös kauempaa tulevia kirjamessuilla vierailijoita. Miitin topik täällä.
 
Minun kokemukseni ja mielipiteeni viimeviikonlopun pohjalta (olin siis ensimmäistä kertaa) : pokkana vaan paikalle ja esittelee itsensä ja istuu pöytään ja menee jutteluun mukaan :p Kuulostaa erittäin helpolta ja loppujen lopuksi sitähän se on. Ottaa vähän haastetta asiaan ;>
 
Itselläni ei mitenkään kamalaa Miittikammoa ole, mutta aina harkitessani mukaan lähtöä ainoa huolen aihe vain pyörii päässä, eli "No entäpä jos jään ihan yksin?".
Aina, kaikissa uusissa tilanteissa minulla on juuri tuo ajatus takaraivossa, mutta eipä ole tuo pelko toteutunut vielä missään.
Ja toinen ongelma on äitini. Hän sanoo että noh, olisihan siellä hyvä olla joku kaveri mukana.
Tämä vain lisää omaa epävarmaa oloani.
 
Hmm.. minusta ehkä vähän outoa lähteä mukaan kun ei oikeasti tunne ketään ees ulkonäöltä. Ja sit noi kyytihommat on kans yks ongelma.
Voipi olla, et joskus mieki pääsen mukaan. :p
 
Ulkonäköjen selvittäminen sujuu monien osalta yllättävän helposti - iki-ihanasta irc-galleriasta löytyy paljon kontulaisia. Ja Tauluseinän miittikuvista vielä loputkin. Kimppakyytejä on yllättävän monelta puolelta Suomea tai ainakin rautatieasemalta noudetaan pyydettäessä.

Sisällöllisesti tutustuu enemmän helposti esim. Konnun irkkikanavalla tai mesen kautta jos haluaa ihan vaan lörpöttelyjutella. Käärmeessähän kaikki viestit ovat aina asiallisia ja muodollisia. :p
 
Kaikille miittiin ensimmäistä kertaa tulemista miettiville: huomenna alkaa ilmoittautuminen Konnun pikkujoulumiittiin. Näyttää siltä että ajankohdasta johtuen paikalle olisi saapumassa hieman pienempi porukka, tässä siis oiva tilaisuus tutustua kontulaisiin ja miittitoimintaan iloisessa pikkujoulutunnelmassa! Samalla pääset testaamaan uutta miittipaikkaa sekä sanomaan siitä mielipiteesi. Kukkaroakaan tämä ei rasita, miittimaksu vain 8,20e! Mikäli vanhempien kanssa on ongelmia niin järjestäjät ovat harjaantuneita vanhempien taivuttelijoita. Huoltajaongelmissa siis rohkeasti vain yhteyttä allekirjoittaneeseen.
Lisätietoa Rismalahden pikkujouluista täältä.
 
Luulen, että itsestä olisi ainakin mukavaa tavata täältä ihmisiä, kunhan nyt ensin vähän pääsen sisään tähän hommeliin ja saan jotain tuntumaa siihen, että millaisia ihmisiä täältä löytyy.
Mihinkään kauas ja yön yli kestäville reissuille en pääse, mutta eikös niitä täällä Helsingissäkin jotain illanistujaisia järjestellä?
 
Helsingissä ehkä aktiivisimmin tällä hetkellä kokoontuu Tolkien - seuran smial Brandagamba joka siis koostuu kontulaisista. Lisäksi aina ajoittain on ravintolamiittejä joissa siis ideana on tehdä "maailmanympärimatka" eri ravintoloita kiertäen. Satunnaisesti on myös muita pubi-illanistujaisia mutta nämä tapahtuvat useimmiten ravintolamiittien jatkoina.
 
No tiedoksi nyt kaikille uusille jotka the miittiin osallistumista miettivät, että minä ainakin olen tulossa sinne ihan pystymetsästä (myös ihan kirjaimellisesti ? ) enkä tasan tunne ketään. En ole ihan varma olenko pistämässä päätäni Smaugin luolaan, mutta jos Bilbokin uskalsi niin kyllä silloin minunkin on pakko.
Eli ainakin yksi uusi olisi tulossa jos ei mitään kovin ihmeellistä ehdi tapahtua etten jostain syystä pääsisikään. Kun olen asian jo näin varhaisessa vaiheessa päättänyt niin uskoisin menemisen lopulta olevan vähän helpompaa. Olen ehtinyt sulatella asiaa ja varautua keskellä rauhallista kesälomaa yllättävään yhden viikonlopun mittaiseen sosiaaliseen pläjäykseen :knockout:
Eli jos sinne tulee vain yksi uusi niin sitten se on Jaamar joka siellä yksin palloilee eikä oikein tiedä miten päin olla. Toivottavasti kuitenkin tulisi muitakin.
Voi mikä sympatia nuorta epävarmaan itsenäni kohtaan heräsi nyt tästä viestistä <3 Samana vuonna ensikertalaisia tosiaan lopulta oli aika paljon.

Aika nostalgista lukea näin vanhoja viestejä ja sitä millaisia ajatuksia miiteistä ja miittaamisesta on ollut yli 10 (?!!!) vuotta takaperin.
 
Sitten ovat nämä ihan käytännön järjestelyt, mukanani kulkee yleensä tuollainen tasaisesti pienenevä rivistö nuorempaa kansanosaa. Nauroin ääneen, kun katsoin FotR:n ensimmäistä kertaa. Siinä kohden, kun Bilbo sanoi hobittiäidille: "You have been productive". Olo on kieltämättä kuin hobittiäidillä.
No, parin vuoden päästä voin jo vanhimmalle kirjoittaa lupalapun miittiin...

Ihanaa lukea näitä! Enpä tiennyt tätä kirjoittaessa, ettei mennyt edes paria vuotta siihen vanhimman mukaantuloon. Seuraavana vuonna oli rekisteröitynyt tänne ja ilmoittanut itsensä the Miittiin. Minun (=äiti) tietämättä :) Ja kiihtyvää tahtia tulivat toisetkin lapset miittaamaan. Taisimme olla ensimmäinen miittiperhe tässä laajuudessa :22:
 
Ylös