Miittikuva-arkisto

Steelsheen

teräskiiltovotjake
Järjestelmällisyyspeikko iski: kerätään kaikki miittikuvalinkit samaan topikkiin jotta niitä ei tarvitse erikseen miittitopikeista haeskella! Kaivelin nyt tähän hätään sen verran miittitopikkeja mitä jaksoin, jatkossa kuvia voi postata vaikka tähän ketjuun ja joku ahkera voi editoida ne aloitusviestiin.

**2021**
Hobitti Turun kaupunginteatterissa 4.12.2021
Kuvat: Enimmäkseen @Ilma , ryhmäkuva @Shetai

**2021**
The Miitti (Mallinkainen / Janakkala)
@Ilma ja Vanamo

**2020**
The Miitti (Padasjoki / Särsjärvi)

Ilma

**2019**
The Miitti (Retsola)

Jaamar

**2018**
The Miitti (Keravanjärvi)
Jaamar

**2017**

Vuosijuhlamiitti (Hämeenkoski)

Jaamar

The Miitti (Lapjärvi)
Jaamar

**2016**

Vuosijuhlamiitti (Lapjärvi)

Rhos+Elenie

**2015**

Syysmiitti (Hämeenkoski)

Jaamar

Hobitti-teatteria Imatralla
Jasdril

Vuosijuhlamiitti (Hämeenkoski)
Jasdril

**2014**
Pikkujoulut (Hämeenkoski)

Jasdril

Syysmiitti (Hämeenkoski)
Dracaena
Jasdril
Steel

The Miitti (Lapjärvi)
Steel
Dracaena
Jasdril

Kevätmiitti (Hämeenkoski)
Jasdril

Vuosijuhla (Hämeenkoski)
Dracaena
Jasdril
Steel

**2013**
Pikkujoulu (Hämeenkoski)

Jasdril

Syysmiitti (Uurainen)
Dracaena
Jasdril

The Miitti (Lapjärvi)
Jasdril
Dracaena
Steel

Suokki
Steel

Kevätmiitti (Hämeenkoski)
Jasdril
Jaamar

**2012**
Pikkujoulu (Rismalahti)

Jasdril

Syysmiitti (Suodenniemi)
Jasdril

The Miitti (Lapjärvi)
Pagba
Dracaena
Steel
Shetai (Salpalinja-museo)
Jasdril

Kevätmiitti (Parikkala)
Topikissa muutama kuva (Jas)

**2011**
Pikkujoulut (Vesilahti)

Yhteiskuva (Jas)

The Miitti (Vahojärvi)
Pändi (videoita)
Steel

FotR-sinfonia
Steel
Dracaena #1 ja #2
Jasdril #1, #2 (yhteiskuva), #3

**2006-2010**
Ainakin vanhan käärmeen kuva-arkistossa. (Klikkaa ihan vasemmassa alanurkassa kuvaketta jossa on pikkuruutuja)

(Jos linkit ei toimi tms niin en ota vastuuta, mut jos jotain puuttuu tai on liikaa niin älähtäköön asianosainen aiheesta ;) )
 
Viimeksi muokannut ylläpidon käyttäjä:
HAHAA! Raseenan Vuosijuhlamiittikuvat paljastivat, että minulla on koko tämän vuoden ajan ollut hallussani meppinin pipo! [en kyllä ymmärrä: Raseena on linkannut kuvansa heti miitin jälkeen, ja vaikka ihan varmasti raunioretkikuvia silloin tutkailin, niin en nähnyt niissä pipoa tai meppiniä O_o] Arvelinkin, että vois olla sen, koska se oli lähtenyt kauas ulkomaille, eikä varmaan siksi seurannut jännittävää Löytötavara-keskustelua.

...parasta on myös se, että Raseenan kuvista näkyy, että olen ottamassa muistomerkistä kuvaa samaan aikaan, kun meppin on kyykistyneenä sen eteen. Tarkastinpas omat otokseni ja siellä se meppin pipoineen pyörii. JOSKUS IHMINEN KÄY VÄHÄN HITAALLA.

[sori, oliko liian off-topic]
 
Olisikohan vielä vanhempia miittikuvia olemassa? Yritin etsiä vanhoja Rismalahti-kuvia Vanhasta Käärmeestä, mutta kuvalinkit eivät enää toimi. Tarvitsisin edustavia kuvia tuosta partiomajasta ja vieläpä sellaisia, joissa ei näy ihmisiä tunnistettavasti.
 
Jotain vanhempia kuvia löytyy ainakin täältä: http://kuvat.kontu.info/images/
 
Tuonne voisi tietysti laittaa vanhojakin kuvia. Minulla on niitä jonkun verran, mutta tuskin Pagban tarpeisiin sopivia.
 
Lisäsin Micon linkin listaan. Ehdottomasti kaikki muinaismuistokuvatkin kuuluu tänne, mä en vaan jaksanut etsiä muualta kuin tästä Käärmeestä :D
 
Vanhempien kuvien arkiston linkki ei enää toimi. Ovatko kuvat vielä jossain tallessa ja nähtävissä, vai kadotettu oikeasti?
 
Päivitin osoitteen. Nuo ois kyllä kiva saada johonkin sellaiseen systeemiin että yksittäiseen kuvaan/albumiin pystyisi esim. linkkaamaan :)
 
Mitenkähän tämän uuden systeemin puitteissa onnistuisi vanhastaan tuttu ja välissä kadonnut tauluseinäsysteemi? En tiedä pitäisikö sitä sitten kehittää tai pitäisikö sen käyttö rajata vaikka miittikuviin. No kunhan annan ajatuksen laukata. En tiedä miten moinen toimisi.
 
Vaihtoehdot nähdäkseni olisivat:
  • XenForo Media Gallery -laajennos (tästä tuli juuri virallinen osa XenForoa, sen tekijä palkattiin XenForon kehittäjäksi)
  • Integroituminen tavalla tai toisella ulkopuolisen kuvapalvelun kanssa (kuten vaikka Imgur tai Flickr)
  • Käytetään nykyistä tiedostojen liittämistä, vaikka se ei ole ihan yhtä helppo tapa kuin mikä olisi saavutettavissa edellisillä vaihtoehdoilla
Kaksi ensimmäistä vaihtoehtoa maksaa rahaa, toinen vaihtoehto maksanee myös enemmän kehitysaikaa. Kolmas vaihtoehto on jo käytettävissä.

Paljon riippuu siitä, mikä on tavoite. Jos me haluamme mahdollisimman helposti mahdollisimman paljon kuvia kaikille jaettavaksi, niin sitten pitäisi tavalla tai toisella kallistua kohti ensimmäisiä vaihtoehtoja. Asioita toki pitää tutkia kunnolla ennen kuin mitään uutta otetaan käyttöön, mutta nyt olisi arvokasta tietää se, että mitä me oikeasti haluamme ja tarvitsemme. Kuvien näyttäminen ei ole niinkään ongelma, se miten ne saadaan näkyville, on.
 
Mulla on jossain jotain kuvia ainakin yhdestä Suomenlinna-miitistä 90-luvulta. Kiinnostaako ne ketään? Niissä näkyy mm. kaasugrillin raahausta Suokkiin, syömistä ja muuta kummaa toimintaa, ja esiintyypä niissä myös maineikas hollantilainen Tolkien-keräilijä René van Rossenberg, joka piti Suokin nurmikolla esitelmän jonka aihetta en enää muista. (Voisin kuvitella että nämä olisivat jotain juhlavuosikronikan matskua, jos sellainen joskus tulee. Pääasiassa ehkä van Rossenbergin takia.)
 
Husky, ehdottomasti kiinnostavat! Kaikki 90-luvun tolkienseurakuvat ovat loistavaa nostalgiamateriaalia =)
 
@Merri: Omalta osaltani tiedän että miittikuvia tulee räpsittyä paljon ja julkaisen niitä lähes yhtä paljon, koska olen onneton saamaan aikaiseksi mitään lajittelutyötä. Viime ajat olen laittanut miittikuvani lähinnä omaan g+:ssaani, koska se on ollut helpoin keksimäni vaihtoehto (saattaisin käyttää flickriä jos siellä saisi laitettua albumeita näkyväksi vain linkin saaneille). Jos mun ois pitänyt julkaista kuvia esim. laittamalla niitä liitetiedostoiksi 5 per viesti, niin kukaan ei varmaan koskaan olisi nähnyt niistä ainuttakaan, ja toisaalta kuvien katsominen olisi tosi työlästä. Jos tauluseinäsysteemi palaisi niin itse toivoisin ainakin kuvien helppoa lisäämistä, näppärää ja selkeää selaamista (albumeittain) ja somelapsena myös kommentointimahdollisuutta. Käytännössä siis samaa mitä miltä tahansa muultakin kuvapalvelulta, en aio siirtyä ihan toimivasta ratkaisusta johonkin hankalampaan/huonompaan vain siksi että saisin kuvat suoraan Kontuun :)
 
@Husky muistaakseni hollantilaisia oli matkassa ainakin kaksi ja heistä nuorempi ei-René oli aiemmin saatu kokeilemaan saunaa. Hänen reaktionsa oli "And you enjoy this?", eli uutta alankomaalaista saunaentusiastikkoa ei ainakaan hänestä saatu.

Minullakin on vanhoja Suokki-kuvia olemassa. Telconttaajat hakkaavat niissä toisiaan muovimiekoilla päähän ringissä.
 
@Husky muistaakseni hollantilaisia oli matkassa ainakin kaksi ja heistä nuorempi ei-René oli aiemmin saatu kokeilemaan saunaa. Hänen reaktionsa oli "And you enjoy this?", eli uutta alankomaalaista saunaentusiastikkoa ei ainakaan hänestä saatu.

Hmm, on voinut olla kaksikin hollantilaista. En muista niin tarkkaan :) Sen sijaan muistan erään silloisen tolkien-aktiivin (joka käsittääkseni on sittemmin toiminut mm. Finnconin pj:na) hysteerisen naurukohtauksen nurmikolla kesken Renén esitelmän. Mulle ei kovin tarkkaan selvinnyt mikä riemun aiheutti :)

Mukana ainakin parina vuonna olleesta grillistä sen verran, että sen viemistä (tai siis lupaa siihen) joutui allekirjoittanut selvittelemään. Olin vissiin PR-vastaava silloin ja siksi nakki lankesi minulle. Soitin Helsingin poliisilaitoksen lupaosastolle ja kysyin saako Suomenlinnaan viedä kaasugrillin. Puhelimeen vastannut nainen ei ollut ihan varma ja pyysi odottamaan hetken. Sitten luurista kuului kun hän selitti tuskastuneena jollekin: "No nyt siellä kysytään saako Suokkiin viedä grillin." Toinen myötätuntoisesti: "No kaikkee ne kysyykin!" Pikkuisen meinasi naurattaa :grin: Lopulta käskivät soittaa Suomenlinnan hoitokunnan isännälle, joka vain toivotteli hyviä grillauskelejä. Nykyäänhän grillejä ei käsittääkseni saa enää Suokissa käyttää.
 
Minä kaipaisin lähinnä juurikin toimivaa miittikuvien jakamis ja katselumahdollisuutta. Eli kyllin helppo ladata kuvat ja kyllin helppo selata niitä että käyttämisestä tulee järkevää. Kaikki muu härpäke on sitten plussaa (paitsi jos se häiritsee noita perus ominaisuuksia niin sitten miinusta). Toki käyttäjien oman taiteen esittelykin olisi ihan kivaa, mutta sitä voi tehdä niin monessa muussakin paikassa netissä ja sen tuotanto on sen verran pientä että niitä voi jokainen ladata vaikka taluseinälle omaan topikkiinsa niin en tiedä onko siinä oikeasti mitään järkeä. Miittikuvien kasaantuminen yhden "katon" alle helposti selattavaan ja kaiveltavaan muotoon. Toki ne tästäkin löytää ihan näppärästi, mutta jos on vaikka useampi kuvaaja samassa miitissä niin saisi kaikki kuvat kuitenkin vaikka yhteen kansioon.
 
Ylös