Mikä biisi? (Lue ensimmäinen viesti ensin)

Laichalaf

ben enyd
Tämä kuulostaa kovasti ameriikassa 1970-luvun alussa tehdyltä musikaalilta, biisin nimeä en tiedä, mutta sanotaan kyseessä olevan viimeinen osa musiikkinäytelmästä Hair (joka olikin ehtinyt syntyä jo vuonna 1967-8)

Lindëalda

Hobiittinen
Hyviä ja mielikuvituksellisia arvauksia, kuten kappalekin on. Kyseessä ei ole musikaalikappale, vaan legendaarinen progressiivisen rockin järkäleteos, joka on yhdysvaltalaisen metallibändin tekemä.

Last edited:

Sidhiel

Rajatapaus
No sittenhän tämä pitäisi tietää, mutta ei tule mitään mieleen. Veikkaan Iron Maidenia, vaikka se onkin metallia enimmäkseen?

Lindëalda

Hobiittinen
As far as I could tell
There's nothing more I need
But still I ask myself
Could this be everything
Then all I swore
That I would never be was now
So suddenly
The only thing
I wanted
To become
To be someone just like him

Ei ole Iron Maiden. Ehkä parempi genremääritelmä olisi progressiivinen metalli, jonka varsin arvostetun akateemisen musiikkitaustan omaavat bändin jäsenet loivat. Tekstikatkelma on teoksen ehkä laulettavimmasta osasta.

Lindëalda

Hobiittinen
Bändi oikein, ja luovutan vuoron mieluusti Atheonille. :)
Tarkemmin vastattuna Dream Theater, ja bändin teos Octavarium. Teos oli aikansa pioneeri, sillä ihan noin pitkiä kappaleita ei populaarimusiikin puolella ollut silloin kuultu.

Atheon

Kontulainen
Mä seikkailen ja kiertelen
Kaukomailla ananasta maistelen
Rantahiekkaan saaren kaukaisen
Mä piirtelen mun nimikirjaimen
Mut kuitenkin mä kaipaan
takas himaan

Jaamar

Hyykäärme
Vastuuhenkilö
Kummi
Äääh. Tästä on smurffit tehneet oman versionsa ja se vaan soi päässä. En saa nimestä kiinni.
Takas himaan? Reissusmurffi oli muistaakseni tuon smurffiern version nimi :D

Jaamar

Hyykäärme
Vastuuhenkilö
Kummi
Kiitos :) Vaikka nimi olikin väärä.

Tässä seuraava.

These tears we cry
Are falling rain
For all the lies
You told us
The hurt, the blame!

eowynofmay

Kontulainen
Kuulin niin tuon laulun päässäni... etenkin "The hurt, the blame!" Ja laulajahan oli Emiliana Torrini.

Löyhästi liittyen tuohon the blame-osioon... jostain syystä mielessä on soinut myös tämä:
Father forgive me
I tried not to do it

eowynofmay

Kontulainen
Arvasinkin, että on liian helppo. Ainakin tietylle ikäluokalle. Mutta pääsinpäs pälkähästä :) Ares B on hyvä ja jatkaa!

Ares B

Antifilatelisti
Jesh! Jatketaanpa apeaa linjaa.

Trying hard, I thought I'd done my best
All my life, I can't get no rest

Ares B

Antifilatelisti
Seuraa kertosäe, jossa kappaleen nimi esiintyy kahdesti. Sanat korvattu tähdillä:

I hear them saying
* * * *
I hear them saying
And it gets better every day
I hear them saying
* * * *