Mikä biisi? (Lue ensimmäinen viesti ensin)

Stau! Laitan tään, vaikka se voikin olla aika helppo. Kyseistä artistia on tullut vaan kuunneltua viime aikoina melkoisesti:

Kun yö saapuu ylle elämän valtatien,
ei liftata voi eikä huvitakaan.
 
Tämä saattaa olla aika vaikea, tai sitten ei, riippuu miten hyvin suomirockia tuntee. Lisää rivejä tulee jollei ala löytyä...

Keskuskatua kuljemme, suljemme silmämme mallinukelta
joka tarjoo saman sairaan hymyn aina uudelleen
 
Taisi olla vaikeampi kuin odotin. Heitän vihjeeksi, että kyseessä on Liisa Akimofin varhainen bändituotanto, ja biisi oli myös pienoinen hitti ilmestymisvuonnan 1985.
 
Tokan vihjeen perusteella onko Tavaramarkkinoiden Kevät? En muista kappaleen sanoja, vaikka kiva kipale onkin.
 
Bändi on Lehtokuusamalla oikein, eli hyvä veikkaus, puoli pistettä! Kevät on toki se Tavaramarkkinoiden tunnetuin biisi, mutta tämä on vielä hieman varhaisempi. Ei kuitenkaan Kaupungin yksiöt. Katsotaan jos joku löytää tämän perusteella vielä sen oikean biisin.
 
Viimeinen vihje eli biisin kertsi:

Keskiyöllä asemalla
mitä me voitetaan odottamalla
keskiyöllä asemalla
asvaltti luistaa ja jää ei sula
 
Sir Elwoodia, selkeästikin, mutta kappaleen nimestä en ole ihan varma. Älä itke, kenties?
 
Ei se! Eräs toinen!

mä alistun sun unelmiin
mä raahaan sun kahleitas
mä nuolen arvet sun
kaikille haavoilles
ja houkuttelen tekoihin
joita kadun puolestas
 
Sun vuoksesi? Joku sen niminen niillä muistaakseni oli, ja noi jälkimmaisen vihjeen sanat nyt vois viitata siihen suuntaan.
 
Pelättynä vuoronkaappaajana valtaan tämänkin keskustelun.

Levymyyntiä tahdistaa kun toimittajaa ahdistaa
 
Jos kadottaa langan punasen, tulee kärpäsestä härkänen
Kun pää ei mitään kestä, kukko tulee höyhenestä
 
Tillin tallin tasapää tää on vain mun elämää
Mä laulan mistä tahdon kun muut tuppisuiksi jää
Tillin tallin tasapää tää on vain mun elämää
Mä laulan mistä tahdon en ees aio miellyttää
 
Ilmoitettakoon vielä lisävihjeenä, että biisin nimi löytyy edellisestä lainauksesta. Bändin tai paremminkin sivuprojektin hengissä olevat jäsenet ovat tunnetumpia Children of Bodomista ja Klamydiasta.
 
Ylös