Mikä hahmo kuvaa sinua parhaiten? (perustelut mukaan!)

Elhath sanoi:
Felagund on esikuvani ja ihanteeni ja niin edelleen... Utelias vaeltelija joka löysi kiinnostavia asioita ja kuoli melkein yhtä hyvin kuin Gandalfkin.

Ah, kunniakkaammin kuin Gandalf! Finrod Felagund on myöskin minun ihanteeni, suorastaan rakastuin häneen kun luin Silmaa ensimmäistä kertaa. Tunnen niin suurta myötätuntoa ja sääliä hänen vuoksensa että ihan itkettää... Finrod on yksinkertaisesti loistava hahmo, sellainen johon samaistun melkein liikaakin. Haluaisin olla kuten hän, omistaa kaikki samanlaiset piirteet ja saman ylhäisyyden... Ja voi että, miten kunniakas kuolema! Miten uljasta kuolla ystävänsä Berenin puolesta! Itken joka ikinen kerta, kun luen sitä kohtaa kirjasta. Ei ole tottakaan, että jonkun kuolema voi olla niin surullista! :cry: Hienoa ajatella, kuinka Finrod taisteli kynsin ja hampain sitä sutta vastaan kuolemaansa saakka. Ja ne sanat siinä lopussa, en muista tarkalleen, mutta jotenkin että "...mutta Finrod Felagund astelee isänsä Finarfinin rinnalla Valinorin valossa" :cry: Voi hyvänen aika, alan nytkin itkeä... Kaunein Noldorin ruhtinaista, se oli hän.

Ehkä kuitenkin vielä läheisempi, tutumpi hahmo minulle on ehdottomasti Éowyn. Voin ihan tosissani sanoa, että se nainen oli tismalleen samanlainen kuin minä. Kun luen kirjasta kuvauksia Éowynin ahdistuneisuudesta, epätoivosta ja pakahduttavasta halusta Päästä Jonnekin, Saavuttaa Jotakin, tuntuu ihan että lukisin oman sydämeni kirjoituksia. En nyt kovin hyvin osaa sitä selittää, mutta sydämeni on pakahtumaisillaan surusta ja tämän maailman pienuudesta, kun ajattelen Éowynia... :( En voi kuvitella mitään onnellisempaa osakseni, kuin että jos saavuttaisin saman kuin Éowyn, saisin surmata Noitakuninkaan ja saisin viimein samanlaista rakkautta kuin hän sai Faramirilta... Siinä naisessa on uljautta, jota ei enää kenessäkään näe. Eikä näe minussakaan, vaikka haluaisin olla yhtä rohkea kuin hän, ja uskaltaa miekka tanassa ratsastaa taisteluun kuoleman uhallakin. Ihana hahmo, todella tärkeä minulle kaikinpuolin.

Tässäpä oli vuodatukseni, toivottavasti saitte edes jotain tolkkua.
 
Jännä kysymys :wink: . Monien kaupallisten/joutavien/turhien LotR testien kautta olen saanut useimmiten Aragornin, mutta Aragorniin vertaaminen on kuin itsensä kehumista :) . Mutta Aragornin tunnen tutuksi, mutta muitakin löytyy. Esim. Faramir.
 
Tämä on aika paha ja miettimään pistävä kysymys.Minua kuvaavat varmaan parhaiten Nazgulit :) Niiden mystisyys ja erkoisuus.Osaan jopa äännellä, niin kuin ne kirkuu xD
Itse en ole paha, niin kuin ne, mutta jokin niissä vain minua kiehtoo ja kuvaa.
 
Jaa-a.

En tiedä, mutta Silmarillionista ei ehkä kukaan. Ellei sitten Eöl. :lol: Se nyt vaan on niin, että tykkään pimeästä, ja yksin on hauskaa maata vaikka lumihangessa ja pimeässä. Ja erityisesti kun Eöl vihasi noldoria, vihaan (ehkä liian kova sana, en pidä olisi parempi) erästä 'jengiä' koulussa.

Toinen olisi ehkä joku hobitti. Pippin ehkä. Meitä kuvaa uteliaisuus, hauskuus ja jotain muuta. Kun luin Tarua, Pippin kosketti minua eniten.
 
Frodo tai Sam

:p En voi luopua asioista joille olen riippuvainen. Ja minuun teki vaikutuksen Frodon ystävällisyys Klonkkua kohtaan.
Ja Samin tosi ystävyys. Mielestäni olen samanlainen ystävä, tai ainakin toivoisin olevani, tai haluaisin sellaisen :D
 
Tämä vaatii todellista miettimistä. Tuntuu todellakin siltä, että sanoinpa lähes kenet vain, se on liikaa itsensäkehuskelua.
Yhdistäisin itseni johonkin hobittiin, mutta en oikein tiedä kehen. Sam? Ehkä, mutta en nyt kuitenkaan niin hyvä ja rohkea hobitti olisi. Sanon nyt silti, että Sam.
 
Testin mukaan Klonkku olen luontteltani. :D Vaikea sanoa...minä samaistun kaikkiin. Örkkeihin, hobitteihin, haltioihin...

Ehkä kuitenkin kaikkein eniten samaistun Klonkkuun. Se tuntuu aika kummalliselta, mutta näin kai se on nähtävä. hörf joo.
 
Olisin ehdottomasti hobitti. En tosin tiedä mikä hahmo, mutta varmaan vain joku "merkityksetön" Konnun asukas jota ei kirjassa tai tarinoissa edes mainittaisi. Vierastan melua, sotaa ja turhaa huolestumista. Paitsi pikkuasioista otan suuresti kipinää.. Rakastan ruokaa ja tupakkaa, ystäviä ja rauhallista elelyä. :D
 
Olen luonteeltani jotain hobitin, klonkun ja haltian väliltä... :?
Eli mikä hähmo kuvaa parhaiten?

/Haltiamieli vähenteli hymiöitä, vähempikin kyllä riittää. Ja voisihan noita pohdintojakin tässä viestissä olla kyllä hitusen enemmän.
 
.........

Minua kuvaa itse elokuvasta ja kirjastakin varmaan aika usea tyyppi... :) Ehkä ainakin Legolas, se on sellainen hyppivä ja pomppiva utelias "rohkelikko".
(en itse kyllä aivan älyttömästi hypi ja pompi... :D )
Frodo taas kuvaa pientä sisukkuutta minussa, ja sitä kuinka "vaikeinakin" hetkinä vien kaiken loppuun asti... :roll:
Tässä nyt ainakin pari niistä ketä minä muistutan...
 
Dunedainin samoojahan se olikin, mitä etsin. Juuri tuollainen hiljainen, salaperäinen ja "piileskelevä". Ei voisi parempaa olla kuin samota Eriadorin ja Arnorin metsissä, taistella hyvän puolesta ja tavata haltioita ja elää niiden kanssa. Leiriytyä yöksi jonnekin kukkulalle ja lähteä aamuyöllä vaeltamaan kun muu maailma nukkuu... Ai että kun voisikin... :cry: Tai tarkemmin Aragorn kun se on vaeltanut vähän muuallakin kuin pohjoisessa. Tai sitten sellainen "haltia-samooja" jos nyt vähän yhdistellään. :wink:
 
Jotenkin hobitti kuvaisi parhaiten, semmoista leppoisaa elämää, mutta sisukkuuttakin löytyisi tarpeen tullen. Ja varsinkin nämä seikkailuunjoutumiset kiehtovat erityisesti.
 
kuka vai kuvaa eniten???

no jaa... aika vaikee kymysys..... :? pullee kun kääpiö.... ei vaiskaan.... joku surullinen hahmo varmaankin... mä oon niin usein allapäin... tai no OK, jospa mä oisin sitten sam.... joo SAM... se on hyvä vaihtoehto mulle... kukkaruukkujen kans kyykkiminen kesäsin on oikeesti kivaa. :lol:
 
Hmmm... No useimmista testeistä, mitä tuolla netissä nyt on, on tullut Legolas ja pari kertaa Èowynkin. Mutta, ehkä mä oon luonteeltani niinkuin joku haltia, rakastan luontoa, eläimiä, metsää, puita... :D Jotenkin mä haluaisin olla luonteeltani niinkun Legolas, se on niin rohkea, mutta mä en oo sitten niin rohkea... :oops: En tiedä, noista kirjan hahmoista ei silleen muistuta kukaan kauheasti mua. Mutta roduista haltiat!! Ehdottomasti!
 
Kaikenlaisille testeille on oma topiikkinsa Nettinurkassa. En nyt jaksanut tarkistaa onko siellä juurikaan Tolkien-aiheisia testejä, mutta jokatapauksessa niitä ei täällä Arda-alueella ole tarkoituksenmukaista ruveta luettelemaan.
 
Hmm...
Vaikea kysymys. Haluaisin olla hobitti. Rakastan luontoa ja kaikkea kasvavaa.Joten kai olisin joku hobitti. Paitsi, että en pidä syömisestä ja pidän korkeista paikoista ,kuten puissa kiipeilyä...En sitten kai olisi hobittikaan.
Haltiako?
enpä tiedä, ehkä liian jotenkin "ylväs" mulle.
Joten en olisi mikään tunnetuista kansoista, ehkä joku sekoitus;)
 
Minä olisin myös Legolas, mutta kuvani hänestä taitaa olla aika omanlaisensa...minusta Leggie on jotenkin kuoreensa vetäytynyt maailman tarkkailija joka katselee kuinka asiat tapahtuvat ja elämä kuluu...ja sen ansiosta hän kykenee suhtautumaan asioihin viileän objektiivisesti ja hillitysti.
Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.
 
Eniten Tolkienin hahmoista muistutan tod.näk. Sarumania. Joskus sorrun tosin liikaan itsetarkoituksellisuuteen.
 
Sinium sanoi:
Bilbo
Rakastan hyvää ruokaa, tupakkaa, tuopillista kaljaa, seikkailuja. Ja tarpeen tullen saan selvitettyä asiat oveluudellani ja viekkaudellani. Kerron ihmiselle paljon tarinoita, laulan aivan valtavasti ja nauran erittäin paljon.
Haluaisin kirjoittaa myös kirjaa ja matkustella ympäri maailmaa.
Rakastan kuitenkin myös rauhallisuutta ja mukavuutta kessu suussa ja höyryävä kahvimuki kädessä (teetä kun en juo).

Minäkin päädyn pikaisen mietinnän jälkeen Bilboon. Herra Reppuli on eräs ehdoton suosikkihenkilöni ja hänessä on kieltämättä paljon samaa kuin minussa. Olen perusluonteeltani rauhaarakastava luontoihminen, iloitsen pienistä asioista. Allekirjoitan myös melkein kaikki Siniumin listaamat asiat (paitsi tupakan). Haluaisin kirjoittaa kirjan, rakastan lauluja ja tarinoita. Periaatteessa kaipaan jännitystä elämääni, mutta toisaalta rauhaisa pollottelu on ihan mukavaa.
 
Ylös